Medlem
Frets On Fire!

Måste tipsa om ett halvt beroende framkallande spel!
Frets On Fire heter det och påminner om guitar hero för dom som vet vad det är, man spelar alltså gitarr på tangentbordet. riktigt jävla kul! finns att tanka hem här: http://louhi.kempele.fi/~skyostil/uv/fretsonfire/

jävligt svårt att slita sig när man väll kommit igång!

spela så fingrarna blöder!

Mer låtar finns att ladda på:

http://songsonfire.co.nr/

http://frets.freenerd.org/?songs

ÄLSKA MIG!!!!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Tankar !..

ska se om det är så kul som du säger


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tja, jag är hooked nu ^_^ Tack Sonic, hört talas om det förr, men inte testat det


signatur

Videomupp

Medlem

Låter kul, ska testas!

Edit: Får ett felmeddelande hela tiden när jag försöker packa upp filen med WINRar:
See the logfile 'C: \DOCUME~1\MAURIC~1\LOKALA~1\Temp\Rar$EX02.578\FretsOnFire\FretsOnFire.exe.log' for details

Vad är felet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

http://thepiratebay.org/search.php?q=frets+on+fire

Waltx gå in på någon av mina länkar då ska dom länka vidare till det engelsa forumet för FoF. '

Btw ett skepp kommer lastat med en jävla massa låtar!

Någon mer än jag som får jävligt oni handlederna efter någon timme?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Låter intressant, nån som vet om det finns nåt liknande fast med piano?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Well, jag har spelat i några månader nu både på Frets on Fire och Guitar Hero, så jag är redo för era utmaningar grabbs ;). Kan börja med att mitt rekord på Lynyrd Skynyrd - Free Bird är på runt 320k :D.

Medlem

Rissan, ja det finns det. Beatmania heter det och är rätt stort i Japan. Finns som arkad maskin, som ps2 spel där du spelar med en kontroll, och så finns det en halvbra flashversion.

http://bbr.eucaly.net/bbr1st/bbr1st/bbr1st.swf

Ska tilläggas att man ska ha rätt små fingrar för att det ska vara lönt att spela, och att det skiljer sig från orginal spelet då en missad ton inte påverkar hur det låter. På arkad maskinen så innebär en missad ton eller fel ton att det helt enkelt spelas fel ton ur högtalarna och det låter förjävligt.

Medlem

Tackar, får testa båda när jag kommer hem.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Frets on Fire var roligare än jag trodde.

Medlem

Fan va jag hatar den rosa noten :/


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Finns det något ställe där man kan tanka låtar som håller samma kvalité som de 3 original låtarna? De där sidorna du länkade till har ju iofs. bra låtar men oftast är de bara 1 track tyvärr.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Fan va jag hatar den rosa noten :/

Det är ju bäst när man ska spela på alla fem fret-knapparna :up:.

Skrivet av Ravenous:

Finns det något ställe där man kan tanka låtar som håller samma kvalité som de 3 original låtarna? De där sidorna du länkade till har ju iofs. bra låtar men oftast är de bara 1 track tyvärr.

Alla original-låtarna från Guitar Hero 1 & 2 finns att ladda ner men jag betvivlar att det är lagligt^^, dessa låtar håller mycket högre standard än de tre låtarna som man får till FoF och är sannerligen mycket kändare också:D.

Edit: Tänkte att ni måste se mina resultat på Lynyrd Skynyrd - Free Bird :

Medlem

Vem är du?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Vem är du?

Han är bashkim


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Eftersom jag inte har freebird så lägger jag upp min score på denna istället

jag är både

Medlem

Jag får inte gitarren att spela, hur ska man göra ska man trycka på f1-f5 på anvisad plats presis när färgen kommer? eller ska man hålla in knappen och sedan släppa ner den på punkten där färgen börjar?

Hur jag än bär mig åt så får jag inte gitarren att låta :\

Är denna en fråga om tekniskt fel eller är det en praktisk fråga? gör jag fel? Känner jag inte till den exakta tekniken?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

jag fattar heller inte hur man ska spela :/..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Tryck på f1-f5 och enter samtidigt. du måste trycka enter för att det ska vara som om du slår på en guitarrsträng.


signatur

Videomupp

Medlem

tack WildThing.

men jag överlåter det till dom som kan ;).. skit svårt.. kört ändå på "Easy":$


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

klarar easy ganska lätt men på medel går det väldigt dåligt.

Medlem

hehe tack Wild... nu ska vi se här


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Bara träna på folk, jag var inte direkt proffsig jag heller när jag började, men sen blir man bättre & bättre, nu lirar man mååånga låtar på amazing utan problem, så TRÄNA ;).

Tänkte även tipsa om den utan tvekan bästa modden till FoF, RF-mod.

Citat:

New and exciting features:
GHII multi track support (Lead, Bass, Rhythm) - Practice all the GHII parts
Separate scores for each
Song sort order (Title/Artist) - though come on people, use the folders
Song hotkey selection - press a letter, jump to the first song with that letter
Preview.ogg support - Tired of using up memory with previews, if there's a preview.ogg it will stream that
New toggles
VPBM
Note Special effects
Timer
Pause - PAUSE PAUSE PAUSE

Och mycket mer^^

Tanka ner

Frets on Fire forum med många mods, tankar och annat om spelet

Medlem

hmm.. kom på varför det inte gick så bra för mig. hehe,, jag visste inte att man skulle stå upp o hålla i tangentbordet.. LOL


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Funkar det att plugga in en ps2 gitarr och confa den i FoF?


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

prova.. :).. bör funka.. men vad vet jag ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Komigen nu grappar, lite resultat på låtar som alla har
Så vi kan tävla lite ^^

Medlem

palla tävla, men bang bang låten är bara såå bra


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Vi kan ju köra Bang Bang Mystery man på Amazing och se vem som vinner :).

Medlem

Palla amazing, klarar knappt på easy. Ps, nu har jag fått tag på bang bang låten. Nu ligger den också i mp3'n


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

123
Skriv svar