Blizzard spel till nån konsol ?

Medlem
Blizzard spel till nån konsol ?

Nån som vet om nåt Blizzard spel kommer till nån konsol ?

typ Starcraft, Diablo1 eller 2 eller nåt Warcraft spel ?

nj
Medlem

Blizzard har släppt en hel del konsollspel faktiskt, dock är de flesta av dem från första halvan av 90-talet (Lost Vikings och Rock & Roll Racing är väl de kändaste spelen). Lite osäker på om något av deras Warcraft-spel alls finns till någon konsoll, möjligen någon av ettan eller tvåan då, Diablo-spelen är för PC enbart.
Var för några år sedan prat om Starcraft Ghost som skulle bli ett konsollspel, dock var/är det väl inte Blizzard själva som utvecklar det utan ett utomstående företag. Däremot om det fortfarande är i utveckling eller ej vet jag faktiskt inte, var ett rätt bra tag sedan jag läste något om spelet iaf.

Medlem

Ghost var endast konsoll ja. Dock är det nedlagt eller lagt på is till Nexgen.


signatur

Videomupp

Medlem

vet inte om man såg fel, men när man hade 360 innan den pajade då tankade man hem från market place filmsnuttar från E3 mässan,
och om man inte såg helt fel då var det en Blizzard skylt i Xbox monter på E3.

en polare som kollade tyckte det såg ut så också.
man vet ju aldrig med Blizzard, dom säger ju aldrig nåt,
titta bara på Diablo3, så många rykten och blizzard förnekar, men förr eller senare kommer säkert 3an.

spel som Warcraft och Diablo hade väl kunnat funka på konsol ?
hade gärna lirat dom igen med uppfräshad grafik.

Medlem

Hoppas inte på RTS spel Det är den sämsta genren till konsoll imo. Om dem gör något annat av spelstilen som ghost skulle ha, ja då jäklar hade vi havt något att se fram emot


signatur

Videomupp

nj
Medlem

Både Diablo och Warcraft lider lite av samma problem för konsoll; styrningen.
Klicka sig fram á Diablo, eller snabbt scrolla runt kartan med en styrpekare i ett RTS blir verkligen inte samma sak på en konsoll med en handkontroll (visst, det finns möss att köpa till en del, dock har jag lite dålig koll på om spelen måste ha stöd för det?) jämfört med att spela med tangentbord+mus på en dator.
Iaf Diablo skulle väl möjligen gå att ändra styrningen lite på så man styr sin karaktär med styrspak/kors, dock är ju bara frågan hur bra det skulle bli och hur mycket av koden som skulle behöva ändras.

Medlem

final fantasy online funkar ju bra på ps2 och xbox360 och även pc,

testade final fantasy online på 360 och det va rätt så kul, grafiken var väl sådär,
men det va kul att träffa folk som lirade på 360, ps2 och pc på samma server.

Medlem

De släpptes väl Diablo och Warcraft 2 till PSX för ett antal år sen?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Tror min polare snackat om att Diablo fanns till det ja. Ingen aning om det funkade bra dock


signatur

Videomupp

nj
Medlem

Efter att ha kikat runt lite på IGN över vilka spel Blizzard gjort till andra plattformar så verkar det som att Warcraft 2 släpptes till både Sonys Playstation och Segas Saturn, även en portning av Starcraft gjordes till Nintendo 64.
Finns en portning av Diablo till Playstation, dock inget Blizzard själva fixade utan Climax Studios gjorde det.

Medlem
Skrivet av nj:

Blizzard har släppt en hel del konsollspel faktiskt, dock är de flesta av dem från första halvan av 90-talet (Lost Vikings och Rock & Roll Racing är väl de kändaste spelen). Lite osäker på om något av deras Warcraft-spel alls finns till någon konsoll, möjligen någon av ettan eller tvåan då, Diablo-spelen är för PC enbart.
Var för några år sedan prat om Starcraft Ghost som skulle bli ett konsollspel, dock var/är det väl inte Blizzard själva som utvecklar det utan ett utomstående företag. Däremot om det fortfarande är i utveckling eller ej vet jag faktiskt inte, var ett rätt bra tag sedan jag läste något om spelet iaf.

Diablo 1 finns på PS2, så det är inte enbart till PC.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

jo det stämmer att Diablo finns på konsol, har inte lirat det själv, men en polare hade gjort det för flera år sen och han sa att det va dubbat på svenska,
typ när du hade för mycke grejer på dig sades det,

du har för mycket bagage,

fattar inte varför dom översatte till svenska.

Medlem

Åhh jag kommer ihåg tiden då man spelade Diablo på PS1 . det var tiiiider det

Inaktiv

kommer ihåg nå Starcraft på N64

10apm nån?

Medlem
Skrivet av Knirk:

jo det stämmer att Diablo finns på konsol, har inte lirat det själv, men en polare hade gjort det för flera år sen och han sa att det va dubbat på svenska,
typ när du hade för mycke grejer på dig sades det,

du har för mycket bagage,

fattar inte varför dom översatte till svenska.

Var på engelska då jag lirade det.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem
Skrivet av F3D:

kommer ihåg nå Starcraft på N64

10apm nån?

Haha, just ja ^_^ Det var nära att jag köpte en N64 då jag såg det, men Crash Bandicoot drog mig över tills PS


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av F3D:

kommer ihåg nå Starcraft på N64

10apm nån?

Har det faktist på N64 emulator nu :D, inte så värst roligt dock ^^.

Inaktiv

Jag provade Starcraft på N64 men det var ju helt omöjligt att styra.
Har för mig att ljudet och mycket utav filmerna var borta vilket gav en ganska dålig story. Om PC spelet var en 95% så ar N64 spelet en 55% (magplask)

1
Skriv svar