gammal hederlig fighting...

Inaktiv
gammal hederlig fighting...

Hej o hallå!

Spelade ett gammalt (några år iallafall) fightingspel hos en kompis häromdagen. Det hette "The Rage" och verkade vara ett ambitiöst hemmaprojekt snarare än ett proffsbygge...
Grafik och ljud etc var väl inte på topp, men fan va kul det är att spela sånna spel i coop!

så... min fråga är helt enkelt... Om man gillar The Rage, vilka andra spel ska man lira då? Är väl knappast den största genren på marknaden, men det måste väl finnas några liknande titlar?

Alla tips emottages mycket tacksamt.

Skulle det inte finnas några liknande titlar är det fan skandal! Tänk ett spel i The Rage-stil, med unreal 3 motorn, och en galen massa moves ala soul calibur.... skulle vara the best game ever!

hursomhelst... nu räknar jag kallt med att få lite sköna speltips!
/k

Medlem

Guilty gear serien till ps2an om du har tillgång till en sån.. melty blood till pc.. om det är fighting du är ute efter..

Men om det är ett sido-scrolling fighting så är väl final fight serien på snes ett alternativ eller Street of rage till sega...

p.s hittade inte spelet på google som du pratade om så jag gav dig lite olika alternativ eftersom jag inte säker på vad du letade efter

Medlem

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hmm jo final fight och Streets of rage lär ju vara ungefär samma sak... men lite väl gamla titlar.... Ni vet inte om det har släppts nånting liknande till PC under, say, de senaste 3 åren eller så?

tack för tipsen dock

Medlem

Njae, tror inte att det har kommit nåra shyssta fightinglir på PCn... någonsin
Kolla upp god hand till ps2 om du kan, sidoscrollingfighting i 3d och skitbra


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

surt sa räven.... tror det skulle bli en enorm succe om nåt seriöst spelföretag satte sig ner och gjorde ett sånt spel...

nope har bara PC.... polaren har en x-box (den gamla inte 360)... finns det nåt sjysst till den lådan?

Medlem

Littlefighter2 är ju kul i coop. Har inte spelat det på några år dock och vet inte hur pass bra det är i nuvarande version, men det kan vara värt att kolla in. http://www.google.com


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

justfan, det är nog det bästa alternativet, inte så avancerat dock


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Virtua Fighter ett och två finns till PC. Tror att ettan var ett av de första spelen som använde 3d-accelerering, så det är ju något gammalt nu...

Det finns en kung-fu mod till Max Payne 2 som är ganska bra.

Annars är det nog rätt tunt med fightingspel till PC.

nj
Medlem

Finns väl även en del spel från Mortal Kombat-serien till PC, dock så är ju även de rätt gamla numera (slutet av 90-talet).

Medlem

Guilty Gear XX Reload finns ju till PC...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

hmm man tackar för tipsen hörrni!

testade Littlefighter2 men blev inte imponerad tyvärr. Lite för småttigt och gulligt....

Virtua Fighter, Mortal combat liren samt Guilty Gear XX Reload är väl allesammans fightingspel där endast 2 fighters möts åt gången? Sånna är definitivt oxo välkomna, men det jag är ute efter egentligen är spel ala "The Rage", "Final Fight" och "Streets of Rage", dvs scrollande fightinglir där man spelar 2 pers samtidigt och tillsammans plöjer sig igenom våg efter våg av fiender...

Den gamla kung-fu modden till maxpayne1 är fortfarande bland det coolaste jag spelat. Ken vad-han-nu-hette-i-efternamn gjorde ett grymt bra jobb där. Dock kan man ju inte spela två i max payne tyvärr.

keep em coming
/k

Inaktiv

appropå maxpayne så är det ju nån nisse som håller på och gör en mod till maxpayne2 som typ gör om spelet till Streetfighter. (ambitiöst!). Tydligen ska det finnas ett mode i den modden där man kan röja loss på alla de vanliga banorna med alla olika streetfighterkaraktärerna.... lär bli riktigt tufft, och han bara får arselet ur vagnen och blir klar nångång...

1
Skriv svar