förhandsbokning av spel

Inaktiv
förhandsbokning av spel

Nån som vet huri det funkar me förhandsbokning av Spel?.

Jag har förhandsbeställt 1 spel som har release den 1 december så ja ringde till kundtjänsten och frågade om dom kunde skicka innan till mig så ja har det innan helgen? Dom får inte skicka innan sa dom.

Spelet ja hade beställt hade dom fått in 15 november på lagret men får inte börja sälja förän 1 december när dte är release? vilken töntig regel?

Vem bestämmer när dom får bärja sälja och inte och varfölr må¨ste dom vänta på release datum? grrr blir förgrymmad....väl fasen bara skicka ut det när dom får in det

nj
Medlem

Alla butiker jag har förhandsbokat spel hos har då skickat ut spelet någon dag innan release så man fått det med posten samma dag (och i vissa fall dagen innan tom). Men det är väl olika från butik till butik hur de sköter sådant.

Är väl upp till spelets utgivare att säga när butiker får börja sälja eller ej, har de satt ett datum som release i en världsdel så ska det gälla för alla butiker, att en del butiker sedan kan få in spelet innan kan väl helt enkelt bara vara pga utgivaren skeppar ut de spel som hunnit tillverkats allt eftersom så det ska finnas ett smärre lager i alla butiker. Förvisso ren spekulation från min sida, men låter inte helt otroligt imho.

Inaktiv

exempel.. lat saga att du skall slappa senaste Bf3 liret den 8 decemeber.

Du vet att galler salja sa mycke som mojligt i borjan och kommer ga at en massa spel. Alltsa vill du ha sa stort lager som mojligt.

Man skickar ut till butiker i fortid, skulle sen webhallen borja skicka ut direkt nar dom far in dom medans cdon fortfarande vantar pa sina ex, sa skulle ju folk direkt kopa av webhallen.

Webhallen tjanar pengar, cd on blir sura och kanske inte lika sugna pa bestalla ditt nya spel som kommer, eftersom dom vet att kanske nagon annan butik far allt fore.

Alltsa tjanar alla pa det egentligen, aven du. Eftersom det ser till att det blir mer tillgangligt, kan vara oschysst om det blir en helgdag och du far ditt spel mandag eller tisdag istallet for pa fredagen som du sett fram emot.. men det ar en liten droppe i havet.


signatur

http://www.anrop.net Soldatsimultatorer på svenska.
http://www.granq.se

1
Skriv svar