Tribute to Carmageddon 2

Inaktiv
Tribute to Carmageddon 2

Lite nostalgi för den som gillar carmaserien.

Tribute to Carmageddon 2

nj
Medlem

Ohh... gamla minnen som återvänder...
Vore skoj med ett nytt Carmageddon-spel, problemet är väl bara att det skulle riskera bli bannlyst lite överallt med tanke på vad man kan göra med grafiken med dagens hårdvara... :/

Medlem

Carmageddon 3 med modern DX9-grafik och Havoc-fysik eller liknande *drägel*


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

åå C2 var så jävla roligt!


signatur

R.I.P The_maxx

nj
Medlem
Skrivet av yonaz:

Carmageddon 3 med modern DX9-grafik och Havoc-fysik eller liknande *drägel*

OpenGL och släppa multiplattform vore annars trevligt 8)

Medlem

Oooh yeah mitt favorit spel hoppas värkligen dom gjör 4an snart, och schysst film Robslob

Medlem

Har inte spelat tvåan då min P166:a inte klarade av systemkraven. Ettan har jag iallafall och den rockade fett! Soundtracket, åhhhh måste bara plocka upp ur lådan och lyssna.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

funkar carma2 under windows xp har faktiskt spelet i hyllan här mwen inte spelat på flera år.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

nj
Medlem
Skrivet av Molotov:

funkar carma2 under windows xp har faktiskt spelet i hyllan här mwen inte spelat på flera år.

Testa eller kika på NT Compatible (:

Youtube-proffs

Herregud, jag la ner så mycket tid i det spelet, så jävla bra var det.. fan va ja sakna de..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

lirade detta som kid, det var tider det


signatur

Bengebolle

Medlem

åh vilka minnen.... och hej adrian, long time no kärlek

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

lirade detta som kid, det var tider det

Ja du rbnlenin. Vi hade för jävla roligt med det spelet

Jee
Medlem

Vad är så kul med det då? Ser inte särskilt specielt ut.


signatur

Eller inte?

Medlem

Jee -du har missat det pga din ålder, idag om det kom skulle det nog inte bli så många 5/5 betyg =D

det var grymt på sin tid, för det första åka runt i en stor stad/landsbygd! köra extremt roliga bilar, köpa bilar, å framförallt köra sönder såväl bilar som människor/kor/djur/hus/mojs, hur kul som helst!


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av SpiroTris:

åh vilka minnen.... och hej adrian, long time no kärlek

Long time no love! Tjena min gamle vän Spirotrissen!

Iceman håller med, alltså, att man kunde krocka sönder bilar, att man va tvungen att reparera, skaffa pengar, att plåtarna böjdes så realistiskt, oh my god. Please XboxLive släpp detta till LiveArcade!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Jee
Medlem

Går det bara ut på att köra ner massa saker eller har det någon som helst story-line?


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Mja story och story. Det var helt enkelt ett väldigt fritt och moraliskt inkorrekt spel. Tänk förhistoriskt GTA3 typ

Man samlade på sig bilar, uppgraderade bilar, fick poäng för att ställa till med så stor förstörelse som möjligt, osv. Enkelt men ruskigt underhållande.

Medlem

Spelet går ut på att köra Race, när man kört sina varv så har man vunnit, dock så spelade ingen roll om man var först, man fick pengar osv av att köra över människor och djur och krocka andra motståndare.

Racet tog slut om man kört alla varven eller om alla motståndare blivigt wasted.
sen nrä man klarat 3 race så kom nå specialuppdrag, det kunde handla om att wasta en stor gul lastbil eller köra ihjäl en massa patienter som var runt omkring i en stad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Youtube-proffs
Skrivet av Xphome:

Nu när jag har laddat ner demot så minns jag spelet(funkar på XP).
Lite overkligt:
[http://img160.imageshack.us/my.php?image=carma2nrepairsp5.png]

[http://img460.imageshack.us/my.php?image=carma2repairedpw8.pn...]

Overkligt och overkligt... har du sett pimp my ride?


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar