Medlem
GOTY 2006

Jepp, tänkte att det var dags nu :), är ju inte så långt kvar innan året är slut och det har ju knappast varit något dåligt spelår inte, även om det är några storspel kvar innan året är slut så tvekar jag inte...

Jag nominerar #Okami till årets spel


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Svårt att säga då jag inte riktigt fastnat för något spel i år. Det skulle väl vara Warhammer 40,000: Dawn of War - Dark Crusade i så fall. Ganska trist i singleplayer men klockrent i multiplayer, trots obalansen. Så ja, jag nominerar väl det då.

For Chaos!

Medlem

för min del är årets spel burnout revenge 4, det kom väl i år ? tror det kom på xbox 360 i år,

helt enkelt för att det är det spelet man haft mest kul med, både online och offline.

Medlem

Säger också Okami, en riktig underdog för mig.

Medlem

*Okami återger en naken färglös värld som spelaren måste återföra till sitt naturliga tillstånd. I Okami är färg landets blod och övernaturliga djur som lever i området suger livet det *

låter ruskigt flummigt, vad går det ut på egentligen ?

http://www.fz.se/spel/?id=5192

Medlem
Skrivet av Knirk:

låter ruskigt flummigt, vad går det ut på egentligen ?

Man kan säga att det är spel i stil med Zelda som utspelar sig i Japansk mytologi där du tar dig an rollen som en solgud i formen av en varg.

Ditt uppdrag är att ställa världen till rätta (no shit) med hjälp av en pensel, som du målar mirakel med. Ganska så lurigt att förklara, se videorecensionen hos GameSpot och läs mer på Wikipedia


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Medlem

hehe, jo det låter klurigt,
är iaf nyfiken på viva pinata till 360 verkar kunna bli ett kul spel.

Medlem

oblivion kanske?? spelt här ju skit bra grafik o av de stunder jag spelade spelet so verkade det skitroligt.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem
Skrivet av Wilcore:

oblivion kanske?? spelt här ju skit bra grafik o av de stunder jag spelade spelet so verkade det skitroligt.

Bra grafik, kanske, dåligt optimerat dock. Dessutom var musiken och animationerna ganska livlösa, som bidrog till att jag inte vill spela om det.

Gears of War eller Company Of Heroes for min röst


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

world of warcraft *host*
förlåt, men jag har faktiskt haft kul i de x]

Medlem

jo oblivion är rätt så fint, hade lite problem att hitta i början, men sen så va de kul när man kom in spelet

Skrivet av KlosterKatten:

Bra grafik, kanske, dåligt optimerat dock. Dessutom var musiken och animationerna ganska livlösa, som bidrog till att jag inte vill spela om det.

Dålig optimering och livlösa animationer/musik var de minsta anledningarna till varför jag inte tyckte om det

Eller ja, en 7/10 kanske det är ändå. Men knappast mer.

(jag flashar bara min elitistiska smak, gott folk)

Medlem

oblivion absolut, lite buggigt men oj silken story


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Prey och Tomb Raider Legend kom som en överasskning för Mig i år


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av impact:

Prey och Tomb Raider Legend kom som en överasskning för Mig i år

va? bist du sehr konstig, Prey kanske men Tomb raider legend är enligt ett riktigt skitspel


signatur

Bengebolle

Medlem
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av impact:

Prey och Tomb Raider Legend kom som en överasskning för Mig i år

va? bist du sehr konstig, Prey kanske men Tomb raider legend är enligt ett riktigt skitspel

Lara Croft blir ju våt när hon badar, vad mer begär du :crazy:


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av KlosterKatten:

Bra grafik, kanske, dåligt optimerat dock. Dessutom var musiken och animationerna ganska livlösa, som bidrog till att jag inte vill spela om det.

Dålig optimering och livlösa animationer/musik var de minsta anledningarna till varför jag inte tyckte om det

Eller ja, en 7/10 kanske det är ändå. Men knappast mer.

(jag flashar bara min elitistiska smak, gott folk)

älskade din förklaring till varför du inte gillade det som du skrev för en tid sedan. stämde in så jävla bra. överskattat spel!

själv har jag inte spelat så mycket detta året men när jag väl lägger vantarna på Medieval 2 så kommer jag förmodligen nominera det


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Året är inte slut än, återkommer när jag spelat Zelda TP. Tror det blir årets spel, anars är det väl oblivion.


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av F3D:

world of warcraft *host*
förlåt, men jag har faktiskt haft kul i de x]

vart det itne årets spel förra åter?

Medlem

Inget spel detta året men nästa års GOTY heter följande "Armed Assault G.O.T.Y Edition" ..... DE NI

Medlem

Hm vet inte detta år faktiskt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Dominions 3 vinner i indieklassen!

Annars Company of Heroes.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv
Skrivet av jimmi:

vart det itne årets spel förra åter?

inte då!
(har inte spelat det på flera månader nu iofs..)

får jag lägga min röst på Ridge Racer serien istället?
:$

Inaktiv

Inget bra spelår , nej


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Inget bra spelår , nej

okami, oblivion, gears of war, zelda tp, shadow of the colossus, company of heroes, final fantasy 12, rainbow six vegas, graw, viva pinata, mgs3s, bully, dead rising, new super mario bros, guitar hero 2, dawn of war: dark crusade, medival: total war 2...

The list goes on


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Gamespy utsåg Oblivion till årets rollspel, och årets näst bästa spel alla kategorier:

Skrivet av Gamespy:

Rather than rely on the common experience-point model, Oblivion uses a unique skill-based system that works excellently in the context of the game. Character classes have been reduced to a number of attribute and skill specializations, and even those become less and less constraining as you progress through the game. In very real terms, you can become the sort of character you want to be by using the skills that are important to you. You're only as bound to your early decisions as you choose to be. Many games purport to give you freedom, but Oblivion makes good on this promise in very real ways. This is why we have decided that it is the premier RPG of 2006, and it may be a good long while before such a superlative RPG comes along again.

Sedan svänger Gamespy helt om, och utnämner Oscuro's Oblivion Overhaul till "Mod of the Year":

Skrivet av Gamespy:

[In standard Oblivion,] A level 2 player would encounter weaker creatures even in story-based dungeons, while one who had hit level 15 would begin to encounter even low-level bandits wearing glass armor and wielding powerful swords. The idea behind this was to make sure that no place in the world would ever be off-limits to the player and that the player would never run out of challenges. In practice it ended up discouraging leveling and created level 2 Arena champions. ...Playing Oblivion before and after installing OOO is a night-and-day experience. Suddenly there's a feeling of progression in the game. Defeating vampires and demons become much tougher, but at the same time, much more satisfying. The feeling of being at first afraid of highwaymen and then chewing them up for breakfast once you've leveled past them never gets old. Even better, Oscuro continues to update and enhance the mod.

... ok. För att citera RPG Codex:

Skrivet av RPG Codex:

So, to recap: Oblivion is RPG of the Year and #2 on the list of best PC games of 2006, but it lacks "a feeling of progression", "satisfying" victories, and apparently even logic - all of which OOO introduces, thereby winning Mod of the Year.

Inaktiv
Skrivet av cribba:
Skrivet av zaphiren:

Inget bra spelår , nej

okami, oblivion, gears of war, zelda tp, shadow of the colossus, company of heroes, final fantasy 12, rainbow six vegas, graw, viva pinata, mgs3s, bully, dead rising, new super mario bros, guitar hero 2, dawn of war: dark crusade, medival: total war 2...

The list goes on

Inga spel som har intresserat mig iallafall. Skulle väl vara Company of Heroes kanske då.


signatur

War never changes.

1
Skriv svar