Dagens i-landsproblem - Xbox 360 eller Wii?

Medlem
Dagens i-landsproblem - Xbox 360 eller Wii?

(Det här kanske är en enda stor "Vem bryr sig?"-grej, men det vore kul med vettiga råd och/eller diskutera det hela)

Så jag har under de senaste månaderna sparat undan lite studentpengar och annat, för att kunna köpa den Wii:n som jag bokat för ett bra tag sedan.

Sen kom Gears of War... Jag spelade Gears of War i co-op på en polares xbox 360 hemma hos mig (Vi har en HDTV, ett 360-argument) och det är nog tamigfan det bästa spelet jag någonsin spelat. Presentationen, grafiken, ljudet, gameplay... Chainsaw... Allt är helt enkelt bäst. Förutom storyn, men den är fortfarande okej. Men det är knappt märkbart, eftersom Gears of War är SÅ mycket bättre i multiplayer.

Men i varje fall! Nu till mitt oerhört intressanta dilemma. EBGames informerade mig att jag är en av de få som kommer att få ett telefonsamtal innan jul, och därmed min konsoll. Min polare vill ha den, förhandsbokade den dock igår, och kommer få vänta ett par månader till. Xbox 360 lockar. HDTV här hemma. Nämde jag Gears of War?

Så, jag kan sälja min förhandsbokade Wii (plus Zelda, Wii Play, extra Nunchuk) till min polare, som garanterat får den, och köpa en Xbox 360 Premium + Gears of War för nästan exakt samma pris, och då kan jag spela Gears of War med min 360-polare över Live, på vår HDTV här hemma.

Någon som bryr sig? Alls? Vill gärna ha lite råd, då jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Jag gillar Wii, men jag gillar också Gears of War (Eller ja, jag dagdrömmar om att stycka Locust, put it that way). Jag får ju 3 spel till Wiin också, Sports, Play och det nya Zelda. Så, ett gäng minispel, och ett bra stort spel. Och 2 nunchuks. Mot Gears of War... *dregglar fanatiskt*

Edit: Sorry om det här inte hamnade i rätt ställe, tänkte att den passade bäst i något allmänt ställe, varken Nintendo eller Xbox. Finns ju ingen allmän konsoll-plats såvitt jag såg.

Inser nu också att jag nämnt Gears of War kanske tio gånger för mycket...

Medlem

kollade lite på GoW på game idag, faan vad det verkar kul!
xbox360 har ju redan nu en massa roliga spel,
wii verkar ju inte ha det än.
så idag, i detta nu så säger jag xobx 360.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

kollade lite på GoW på game idag, faan vad det verkar kul!
xbox360 har ju redan nu en massa roliga spel,
wii verkar ju inte ha det än.
så idag, i detta nu så säger jag xobx 360.

Jag vet inte... Jag tror att Wii Sports minispel kan vara jävligt kul. Wii Play, som kostar 550, eller om det var 650, är ett gäng minispel (Varav de flesta i min mening verkar vara roliga) och du får en Wiimote. Sen har jag ju förhandsbokat Zelda, som inte precis fått ett dåligt mottagande...

Jag tror inte att jag tänker gå ut och köpa massa spel till 360:n om jag skaffar den, i varje fall inte på ett tag (C$N, mer pengar, tack) då Gears of War räcker och blir över... Vet inte. Jag känner att det är värt att köpa en 360 enbart för det spelet. Så bra är det.

Var inte du emot konsoler?

Ifrån texten verkar du mer peppad på 360, så ta en sådan och låt buggarna och hårdvarufelen strykas bort ifrån Wii samtidigt som spelbiblioteket allteftersom växer innan du isåfall köper en.

Medlem

wii vinner i längden över 360, det är jag säker på. så behåll din wii när du får den.


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

the wookiee -- mm har tänkt på det med, en massa roliga mini spel, samnt en sköj kontroll. Som du säger Zelda, ahh underbart!
men xbox verkar ha trotts allt mera "stora" intresanta artiklar, och man kan alltid sälja sin xbox för att finansiera ett wii i ett senare skede om man ändrar sig


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hade också bokat en Wii, men har avbokat den och köper en xbox 360 igen,
Wii måste man ju inte ha direkt när den släpps, man kan ju lika bra köpa den när den finns ute i butik och kan köpa den utan hysterisk rusning första dagen.

Inaktiv

Sälj Wiin till mig och gör sedan vad du vill! =P nej men köp en 360 om du inte känner dig så värst sugen på en wii right now. Det går ju alltid att köpa en wii senare efter nyår. SUCK!!......

Medlem

Alltså, Köp en 360 nu och köp en wii senare när spel utbudet har blivit större.. det är mina fem cent... Köper du en 360 så får du ju iallafall ett par säkra titlar som Lost planet och Mass effect.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Var inte du emot konsoler?

Starkt. Sen försvann PC-fanboy-delen av mig, såg Wii:ns roliga gameplay. Sen spelade jag Gears of War...

Skrivet av peak_performance:

Ifrån texten verkar du mer peppad på 360, så ta en sådan och låt buggarna och hårdvarufelen strykas bort ifrån Wii samtidigt som spelbiblioteket allteftersom växer innan du isåfall köper en.

Jo, det är nog det jag lutar mot just nu. Dessutom ger jag ju min "Wii-kompis" min förhandsbokning, så han slipper vänta i flera (!) månader.

Medlem

IceMan: Jo, du har en poäng i det.

Knirk: Så du menar att jag måste leva på bare minimum i ett par månader till, så att jag kan ha både och? Interesting... Nej men ärligt talat så tror jag att jag nöjer mig med en av dom.

PvtNils: Sorry, har lovat min kompis min förhandsbokning om jag går över till den mörka sidan

Drunken_monkey_boxer: Lost Planet-demon har jag testat... Det var kul som attan. Mass Effect har jag inte läst mycket om, annat än att BioWare ligger bakom det, det är inte fy skam.

Jag inser nu också att jag är Gears of War-skadad. Inget ser lika bra ut. Allting ser helt plötsligt ut lite som HL1 jämte HL2

Inaktiv

Grafik är inte allt, men tydligen ska GoW ha bra MP så det beror ju på vad du prioiterar...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Grafik är inte allt, men tydligen ska GoW ha bra MP så det beror ju på vad du prioiterar...

Jojo, jag vet att grafik inte är allt, självklart. Grafik är ju en smaksak, inte bara antal vertexshaders och polygoner. Jag har ju spelat Gears of War i ett 30-tal timmar, SP och MP, och det är FÖRBANNAT bra.

(Det var då... Ändra ditt namn ThreeZool!)

Såvida inte någon kommer med världens bästa argument så blir det nog tamigfan en Xbox 360. Hur är det med Xbox Live? Någon som har kul erfarenheter? Hört bra saker om det.

Medlem

^-- Kan vara svårt att hitta spel över xbox live ibland i ett antal spel och vara svårt att connecta, men det är bara för alla nötter med 56k modem sitter och skapar spel. Annars är det valuta för pengarna om man spelar mycket MP

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Kan vara svårt att hitta spel över xbox live ibland i ett antal spel och vara svårt att connecta, men det är bara för alla nötter med 56k modem sitter och skapar spel. Annars är det valuta för pengarna om man spelar mycket MP

Låter bra, låter bra...

Skrivet av Alcr:

Båda?

Då får jag vänta ett tag, då jag finansierar sånt här till största delen med C$N-pengar... Är inte så intresserad av båda faktiskt. Nöjer mig med en av dom...

För övrigt, finns det en Gears of War-xbox360-frontpanel till salu i Svea Rike? Inte kunnat hitta något om det.

Medlem

Exakt samma problem som mig Wookie Jag hade en Wii bokning, men en polare visade mig lite och till slut gick jag 360 med GOW och Dead rising. Jag ångrar mig inte, eller nu ska jag inte säga för mycket för tidigt eftersom wii inte är släppt, men GOW coop med min polare och dead rising slakt efteråt är helt underbart coopen i GOW måste vara blande det bästa jag lirat och eftersom både jag och min polare är zombiefreaks så sitter vi och lirar Dead rising och ser vem som kan få mest brutala foton och vapen. Jag har då havt grymt kul med 360n Fast i slutändan tror jag det bottnar i vilka spel du gillar, det var så jag bytte. Jag kom på att jag gillade mer höfoktaniga actionspel (som GOW visade sig vara) mer än plattform och partyspel. Nog för att Wiin kommer ha sin del action, men ändå


signatur

Videomupp

Medlem

Gear of War ser ju snyggt ut... men några tusen för det spelet?... njaa... (något annat 360 verkar ni ju inte snacka om hehe)

jag, personligen, skulle lugnt köpa ett Wii om jag skulle välja mellan de två konsoller (eller funderade på någon konsol eller välja mellan PS3, 360 och Wii)

Spelkänsla och innovation samt nytänkande for the win som det så populärt heter.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Exakt samma problem som mig Wookie Jag hade en Wii bokning, men en polare visade mig lite och till slut gick jag 360 med GOW och Dead rising. Jag ångrar mig inte, eller nu ska jag inte säga för mycket för tidigt eftersom wii inte är släppt, men GOW coop med min polare och dead rising slakt efteråt är helt underbart coopen i GOW måste vara blande det bästa jag lirat och eftersom både jag och min polare är zombiefreaks så sitter vi och lirar Dead rising och ser vem som kan få mest brutala foton och vapen. Jag har då havt grymt kul med 360n Fast i slutändan tror jag det bottnar i vilka spel du gillar, det var så jag bytte. Jag kom på att jag gillade mer höfoktaniga actionspel (som GOW visade sig vara) mer än plattform och partyspel. Nog för att Wiin kommer ha sin del action, men ändå

Nästan skrämmande vad lik situationen är. Min polare visade mig först Dead Rising (Typ allt kan användas som vapen, hur ballt är inte det?) och sen spelade vi igenom Gears of War på co-op, och sen hade vi lite mp-gibbande i skolan, vi var väl en 12 pers och hade en turnering. Skitkul!

Jag har bestämt mig för att köpa 360n nu, och Gears of War.

"Jag kom på att jag gillade mer höfoktaniga actionspel (som GOW visade sig vara) mer än plattform och partyspel."

Det stämmer till 110% för min del. Vi får väl ta en duell på Xbox Live soon

Skrivet av Werzion:

Gear of War ser ju snyggt ut... men några tusen för det spelet?... njaa... (något annat 360 verkar ni ju inte snacka om hehe)

Det är faktiskt så bra. Det finns inget irrationellt, eller korkat, med att säga att man ska köpa en 360 bara för Gears of War. Gears of War är såhär kul *viftar med armarna*

Skrivet av Werzion:

jag, personligen, skulle lugnt köpa ett Wii om jag skulle välja mellan de två konsoller (eller funderade på någon konsol eller välja mellan PS3, 360 och Wii)

Spelkänsla och innovation samt nytänkande for the win som det så populärt heter.

Mjo, det handlar mycket om personligt val. Jag är lite av ett psyko, och gillar explosioner och chainsaws. Jag tror fortfarande att Wii kommer att vara skitkul, men det har inte samma dragningskraft som Gears of War.

Det är faktiskt ett relativt nyskapande spel. Storyn må inte vara så unik, men sättet allting presenteras på, avbrottet från det gamla vanliga strafe:a-runt-skjuta, chainsaw... Det är förbannat bra gameplay, co-op är gudomligt, och mitt huvud skulle explodera om jag försökte förklara hur bra mp är.

Jag är helt såld på Gears of War.

Edit: Hmm, jag tror att min Gears of War/inlägg-ratio är lite skrämmande. Är jag en fanboy? Eek!

Medlem

Låter som du redan har bestämt dig så är nog bara att slå till


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Låter som du redan har bestämt dig så är nog bara att slå till

Jo, det var ju det... Det finns tydligen en Xbox 360 + Gears of War bundle på Webhallen som kommer ut om några dagar, blir nog till att köpa den och ett sånt där guld-live-kort för 3 månader. Dyrt, men värt varenda krona. Mmm, Gears of War...

(Gud, jag fick in 2 Gears of War-referenser i det korta inlägget)

Medlem

Billigare att köpa Premium+GoW på Elgiganten för sammanlagt 3,700 istället för Webhallens 4,200.

Medlem
Skrivet av Wilcore:

wii vinner i längden över 360, det är jag säker på. så behåll din wii när du får den.

Jag tror precis tvärt om. Wii kommer vara väldigt kul och innovativt i början, men efter ett tag så vill man nog gå tillbaka till det "gamla" sättet att spela.
Kolla bara videorecensionen om Red Steel där de inte har vidare mycket positivt att säga.
http://www.gamespot.com/wii/action/redsteel/review.html?q=Red...

Och ärligt talat, grafiken gör faktiskt lite.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^-- Kan vara svårt att hitta spel över xbox live ibland i ett antal spel och vara svårt att connecta, men det är bara för alla nötter med 56k modem sitter och skapar spel. Annars är det valuta för pengarna om man spelar mycket MP

Det här är säkerligen inget unikt problem med Xbox Live. Det här lär dyka upp lika ofta i PS3 som Wii´s onlinetjänster.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av Notumforce:

Låter som du redan har bestämt dig så är nog bara att slå till

Jo, det var ju det... Det finns tydligen en Xbox 360 + Gears of War bundle på Webhallen som kommer ut om några dagar, blir nog till att köpa den och ett sånt där guld-live-kort för 3 månader. Dyrt, men värt varenda krona. Mmm, Gears of War...

(Gud, jag fick in 2 Gears of War-referenser i det korta inlägget)

Live kortet kan du vänta med. Då du köper premium får du en månad tror jag, och när du registrerar silver får du gold trail i en månad, så 2 månader gratis om jag inte fått någon info fel.


signatur

Videomupp

Medlem

Du får en månad. Du reggar Silver och får då 30 dagar, men mer än så blir det inte.

Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av peak_performance:

Var inte du emot konsoler?

Sen spelade jag Gears of War...

Samma här.

Köp Xboxen först, wii sedan. Dessa två är så olika varandra så man måste faktiskt ha båda.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Billigare att köpa Premium+GoW på Elgiganten för sammanlagt 3,700 istället för Webhallens 4,200.

Jag hittade enbart deras PES6-Bundle Är det här något sorts lokalt erbjudande? Måste springa ner till Elgiganten och kolla... Tack så mycket för tipset!

Skrivet av WildThing:

Live kortet kan du vänta med. Då du köper premium får du en månad tror jag, och när du registrerar silver får du gold trail i en månad, så 2 månader gratis om jag inte fått någon info fel.

Skrivet av Karmalicious:

Du får en månad. Du reggar Silver och får då 30 dagar, men mer än så blir det inte.

30 dagar... Feh! Det räcker inte. Jag ska ju jaga de där 50 poängen du får för 10,000 rankade kills

Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av peak_performance:

Var inte du emot konsoler?

Sen spelade jag Gears of War...

Samma här.

Köp Xboxen först, wii sedan. Dessa två är så olika varandra så man måste faktiskt ha båda.

Hah, det är nog sant Vi får se hur pass intressanta titlar det har kommit ut till 360n/Wiin, jag kommer ju att nöja mig med Gears of War ett bra tag

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Hah, det är nog sant Vi får se hur pass intressanta titlar det har kommit ut till 360n/Wiin, jag kommer ju att nöja mig med Gears of War ett bra tag

Glöm inte "dead rising" till xboxen, höjdarspel.

Jag fick faktiskt ut SÅ mycket mer av GoW och styrningen när jag sänkte svårighetsgraden - det blev mycket roligare att spela även med handkontroll... det är bara att inse, när det gäller konsoll är man noob igen...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs

JAg är som du , GoW skadad. Jag hade valt 360, jag förundras över grafiken, och detta är ett spel som mafia, jag kan absolut varva det igen på svåraste, kör nu på näst svårast och det är grymt kul.

Dead rising har jag med och jag är nöjd med det spelet, men känns faktiskt som GoW gör att andra spel faller i skuggan.

MP är grymt kul om det inte laggar för mycket på en server. SP är sjukt kul med när man är i en stressad situation med fetingsniperbössan och måste få perfekta reloads för att överhuvudtaget få en kill!

Köp spelet, köp boxen, köp allt. Kolla Mediamarkt om du bor i närheten, där lär det var billigt som fan, men tro mig. Detta kommer bli en hit, GoW kommer att ta över världen!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ps3 är väl på väg snart också.

Funderar också på att köpa 360, speciellt med tanke på gow. Det enda som stoppar mig är att spelen är så rackarns dyra.

Kanske ska köra min vanliga taktik när det gäller dyra saker, vänta tills jul (alternativs födelsedag) önska sig den dyra saken och tycker föräldrarna att det är en lite för dyr grej, säg att du kan betala hälften. Vips så har man en 360 för halva priset


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

123
Skriv svar