Medlem
Doom-musiken

Säkert ingen nyhet för många, men jag började av nån anledning läsa om Bobby Prince (som gjorde musiken till Doom & Doom2) på Wikipedia och hur han tagit en massa från samtida band som Alice in Chains, Metallica, Pantera osv. Hittade en sida där man kan lyssna och jämföra:

http://www.doomworld.com/linguica/doomcovers/

"According to John Romero, as Prince was previously a lawyer, he "knew the legal amount of sampling that he could do without getting into trouble" [1]. None of the bands have attempted legal action against him."

Medlem

Det är ganska sjukt, likheterna är gigantiska i många fall.

Medlem

ball sida!
men herregud, DooM musiken, jag bröjar gråta när jag hör detta!
DooM is the Mother of all games out there, have fear, DooM is here.


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs

I kid you not, jag GARVAR jag är så glad. Doom musiken lever vidare.

Doom är det BÄSTA spelet som finns, efter mafia dvs


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Haha.
E1M1 har jag tänkt på att det var metallica. men de andra har jag missat. kanske mest för att jag har spelat igenom första banan så många gånger

Medlem

Skulle vilja få tag i en sida där man kan hämta spelintron (som avi eller dyl) men också ledmotiv, t.ex BF2 intromusiken

Nån som har koll på detta?


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Medlem

Bra länk IceMan!

Episode 1: Map 8, Phobos Anomaly

Den är ju otroligt ondskefullt dystert skön. Minns den nästan bäst av alla!

Sen är det ju också några låtar från Ultimate Doom som jag saknar.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

nostalgi


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låtarna på IceMans länk lät inte något vidare.

HÄR kan ni hämta ordentliga konverteringar.

Sen tycker jag inte E1M1 är så farligt lik No Remorse. M23 från Doom 2 däremot är väl nästan en exakt midi-konvertering av Them Bones.

De som är intresserade av ännu mer Doom-musik kan ju besöka OCRemix och kolla in deras Dark Side of Phobos-projekt.

Medlem

Första Doom var riktigt bra. Doom 3 var rejält dåligt dock, bra grafik och ljud visserligen men ingenting mer.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

nä doom3 äger håller på att köra om det igen här!


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av asker:

Låtarna på IceMans länk lät inte något vidare.

HÄR kan ni hämta ordentliga konverteringar.

Sen tycker jag inte E1M1 är så farligt lik No Remorse. M23 från Doom 2 däremot är väl nästan en exakt midi-konvertering av Them Bones.

De som är intresserade av ännu mer Doom-musik kan ju besöka OCRemix och kolla in deras Dark Side of Phobos-projekt.

JAG ÄLSKAR DIG ASKER OH MY GOD:

Doom musik at its best.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

!!!!!!!!!!!!!!!!!! oO

Map18 / Pantera - This Love
Map25 / Alice in chains - Angry Chair

Helvete är ju precis samma!!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Sitter och lyssnar lite på midi-filerna från asker:s första länk på mitt X-Fi kort å fy f*n va bra det låter! Ååhhhhh vad jag älskar Doom!!! Har laddat ner Classic Doom till Doom3 också. Hihihihi nostalgi-tripp på andra nivån.

PS.
Känner mig som en riktig spel-bög just nu. :$
DS.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Ni lade väl märke till att låtarna även fanns i mp3 på sidan jag länkade? DÄR kan vi snacka ordentliga grejer.

Medlem

synd bara att det nya doom spelet inte blev likt det gammla goda doom . inte ens en fin cyberdemon är ju med i nya doom spelet.

Minns första gången man hörde ljudet från en cyberdemon och när man kika runt hörnet och såg biffen som sköt iväg sina raketer då va man inte kaxig...
och naturligtvis så va musiken mycke bättre i gammla Doom !

Medlem

http://doom3.planet-multiplayer.de/article.php?90.100

där under bossar är det en cyberdemon! dock kan ju jag inte tyska :<


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar