Efterlyst: ett skitspel

Inaktiv
Efterlyst: ett skitspel

Letar efter ett gammalt spel som jag lirade för ganska många år sedan. Det gick ut på att underhålla en offentlig toalett eller nåt i den stilen. Man uppgraderade sitsarna och kunde köpa fancy schmancy toarullehållare osv. Har för mig att det kändes ganska hemmagjort sådär

Huvudvyn var 4-5 toalettbås sett utifrån om jag minns rätt.
Nån som vet vilket spel jag menar?

Kommer ihåg ett annat spel i samma genre som gick ut på att köpa droger där det var billigt och sen "byta" stad och sälja dyrare. Inte helt rumsrent kanske...

Båda två är rätt hjärndöda enkla sitta-och-klicka-lite-spel.
Så, nu har jag uppfunnit en ny genre också.

Tips på liknande spel är också varmt välkomna!

Tackskij.

edit: Är inte särskilt intresserad av varken toalett- eller droghandel Det är inte direkt handlingen (eller vad man nu ska kalla det) som gör dom här spelen roliga.

Medlem

vet precis vilka spel du menar, men har av någon anledning helt glömt bort vad dom heter : (((

Inaktiv

Det andra.. Dopewars? DWsuite? Man köper, åker till en annan stad och säljer osv. Bara text.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Ja, Dopewars var det nog. Får testa det och se om det fortfarande är underhållande. Långt ifrån samma klass som toalettspelet dock

Inaktiv

tror det är fel tror det är dosi rosi nästan ifl


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

WTF? Toalett RTS?

Sim Toilet? Theme Toilet? Toilet Tychoon?

Neeeeeeeehhh!

Inaktiv

BUBU


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Fanns det inte ett annat postal likande spel där man också skulle sälja droger och kunde köpa vapen och sånt fast där klicka man som i fallout?

Medlem
Skrivet av Bravo:

Fanns det inte ett annat postal likande spel där man också skulle sälja droger och kunde köpa vapen och sånt fast där klicka man som i fallout?

kommer inte ihåg namnet men tror det fans till mega drive 16bit


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

1
Skriv svar