HJÄLP!Spel till en nybörjare!

Medlem
HJÄLP!Spel till en nybörjare!

Hej!

Nu är det så att jag har ett litet problem, min dam vill hitta nåt att spela som hon skulle tycka vara kul att prova. Det är bara så att hon ALDRIG har varit mycket för det här med pc-spelandet.

Jag kan säga på en gång att alla spel med omotiverat dödande går bort på en gång (det som är så roligt).

Så det jag önskar är lite förslag på spel som kan få henne att tycka att det inte är så löjligt att hålla på med pc-spelandet.

Bör inte vara allt för krångligt eftersom hon inte har allt för stort tålamod, så det bör väl vara ett spel som man väldigt snabbt fastnar för så att hon hela tiden vill fortsätta.

Blir hemskt glad för den hjälp ni kan åstakomma!!

Tack på för hand!!!:up:

Medlem

Sorry...Sims går bort.

Det var mitt första förslag till henne.

Medlem

Det blir inte lätt.......har försökt med det mesta men inte lyckats.
Så därför vänder jag mig till er här på FZ!

Medlem

Nåt äventyrsspel som Monkey Island kanske?

Medlem

Äventyrsspel om något kräver väl ändå ganska mycket tålamod. I alla fall om man kör fast i dom.

Inaktiv

Några spel som är lätta att komma in i är:

- World of Warcraft
- Roller Coaster Tycoon

RTS kan funka också som tex

- Starcraft och Warcraft
- AoE (2:an är min favorit)
- Empire Earth

Inaktiv

Globetrotter/Backpacker kanske?

Inaktiv

Sim city4? Annrs wow, 50 åriga lärare spelar ju det så..;)


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

MFC
Medlem

Hm.. ingen kvinna är den andre lik.. men för mitt eget fruntimmer finns det två saker som står ut i mängden av spel..
Mahjongg (vilket som)
Theme Hospital

Annars vet jag inte vad som kan tänkas tillfredsställa kvinnor när det gäller datorspel.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

kanske nått spel med en riktig skön story?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Mahjong, bejeweled och andra lätta och oerhört roande spel är alltid en bra början.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det absolut simplaste spelet jag kan komma på är Lego Star Wars 1 & 2 .. Man kan aldrig få game over eller så utan det är bara att panga igenom spelet


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv

Desperate Housewives: The Game måste vara the shit. Kanske lite lika sims, men jag har inte testat.

http://www.gamespot.com/pc/adventure/desperatehousewives/inde...

Inaktiv

#The Hobbit och flera olika spel av Big Fish Games. Något av CSI-spelen kanske om hon gillar den serien?

Medlem

Blir nog lättare om vi vet vad hon är intresserad av osv.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv
Skrivet av Fardion:

Globetrotter/Backpacker kanske?

Ja! Det minns jag, var ritkigt kul.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Party spel till Nintendo brukar uppskattas!

PC spel som uppskattas, 0?
Det skulle vara monkey island som en nämde tidigare iofs.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Harpan ^_^


signatur

Videomupp

Medlem
Medlem

Sipmo hann före, men mina erfarenheter är detsamma, konsolspel (främst Nintendo) har en chans
att PC inte uppskattas av det kvinnliga könet är mer regel än undantag. (tyvärr?)

Trackmania Nations
något (av de senare) Need for Speed? (min flickvän är lite halvt galen i Forza till XBOX)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Tråd flyttad.

Medlem

Man tackar för alla förslag som kommit, det är bara att fortsätta med det så blir jag jätteglad och tjejen med.

Hon har börjat titta runt på de spel som givits som förslag och börjar väl smått komma underfull med vad hon är sugen att prova på, men det skadar inte att fler kommer med förslag!

Keep up the good work!!:up:

Medlem

Jag skulle börja med något enkelt för att sedan ge prov på en riktigt ordentlig singelplayer upplevelse. Jag tror desstom benhårt på att konsoll is the way to go, jag känner inte särskilt många gamers som började med PCn.. Men om det ska vara PC så tycker jag att sim hospital är ett riktigt bra newb lir, kul som fan.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Settlers 10th anniversary

Medlem
Skrivet av Jühan:

Postal 2

Haha - för det passar ju så bra med det här kriteriet:

Skrivet av Groggy:

Jag kan säga på en gång att alla spel med omotiverat dödande går bort på en gång


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

1
Skriv svar