Microsoft börjar ta avgift?.

Inaktiv
Microsoft börjar ta avgift?.

Vad tror ni? kommer Microsoft börja ta ut en avgift precis som konsolmakare gör för att få släppa spel till deras os? dom börjar ju med ny standard och märkning till vista, "games for windows" "made for windows" eller nåt.

Själv går jag över till Wii tills Microsoft kan bli borttaget med Adaware om det händer för då har det gått för långt med idiotin för min del, jag fattar faktiskt inte varför man är tvungen att använda M$'s förbannade bloatware monopols uberskit för att kunna spela spel på en dator!.

Inaktiv

ett bättre sätt är nog att gå över till linux, och helt enkelt bara spela de pcspel som går spela naitive, eller via cedega. på det viset visar du pcspelutvecklarna att det faktiskt finns intresse.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jo men jag vill spela mer än 20(?) olika spel :x.

Inaktiv

liiite fler spel än så finns allt.
http://www.transgaming.com/


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem

Tja, börjar MS ta ut en avgift för att utveckla spel till Vista/använda DX10 så finns det väl en chans att OpenGL och möjligen även Linux blir mer och mer intressant för spelutvecklare.
För börjar spelutvecklarna, i en större skala, släppa spel till Linux så måste nog hårdvarutillverkarna med se till att börja sköta sig lite bättre med drivrutinsstöd för Linux.

PC är en mer öppen plattform per standard så avgifter kommer knappast att komma. Hur ska de kunna hindra alla miljoner hemmasnickrare ifrån att lägga upp gratissaker?

Ifall de tar betalt för att spel ska få bära Games for Windows-loggan är en annan fråga. Det är faktiskt möjligt. Men jag hoppas verkligen inte att den blir standard (inte bara för att den är ful).

Förresten, behöver man mer än id Softwares spel till PC? Nej och de kommer förhoppningsvis även fortsättningsvis att fungera nativt på Linux

Inaktiv
Skrivet av nolimitsoya.:

liiite fler spel än så finns allt.
http://www.transgaming.com/

Jo men hur många då? dom skryter med att man kan spela Oblivion och andra massa stora titlar sen på deras speldatabas har just det en playability på 2 av 5 och dom rekommenderar inte att man spelar nåt under 3?.

1
Skriv svar