Inte får spela GTA San Andreas

Medlem
Inte får spela GTA San Andreas

jag får inte spela GTA San Andreas för man kan skuta av huvuderna.
Kan nån hjälpa mig så att det finns möjliget för mig att få spela det!:(

Medlem

hur gammal är du?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Lägg det i malpåse och plocka fram när du fyllt 18


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

GTA San Andreas är belagt med 18+ stämpel hos PEGI då spelet innehåller både "vuxet språk" samt väldigt våldsamma inslag, och vad jag vet så finns det ingen möjlighet att filtrera bort dessa inslag.

Medlem

Spela när mamma och pappa inte ser.

Medlem
Medlem

men jag måste köpa det då och nej jag vill inte lägga det i en malpåse w4rhog

Medlem
Skrivet av jonneponken:

jag är tolv

Då ska du inte spela såna spel


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av urken:
Skrivet av jonneponken:

jag är tolv

Då ska du inte spela såna spel

Precis


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

ok men en kompis till mig har en kusin som är 4 år!
som spelar det

Inaktiv

Dumma föräldrar!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Inaktiv

Låt mig bara tilllägga:18+ är bara en rekomendation och inget som måste följas över huvudtaget, du kan köpa 18+ spel i affärer när du är 10 om du vill det.

Redaktör

Stämmer bra som Relic säger, speltillverkarna deltar frivilligt i Pegi-systemet. Vet inte riktigt hur spelhandlarna ställer sig i frågan, men eftersom det inte finns några lagstadgade åldersgränser för spelinköp i Sverige borde de inte kunna hindra någon på laglig väg.

Men - 18-årsrekommendationen för GTA: San Andreas är inte ditsatt på ren jävelskap. Spelet är brutalt, och mycket av innehållet kräver viss mognad/"kulturellt kunnande" för att förstås fullt ut (gangsta rap-kriget under tidigt 90-tal, till exempel). Jonneponken: vänta ett par år innan du lirar det, du kommer säkert ha mycket roligare med det då.


signatur

Din mamma o pappa vet nog vad som är bäst för dig. Så det är nog lika bra att vänta...

Inaktiv

Spelet är brutalt men jag ser inget problem för en 12 åring att spela det. Om du inte tror att du kommer att skjuta ner folk på måfå pga av ett spel så är det nog lugnt...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av jonneponken:

ok men en kompis till mig har en kusin som är 4 år!
som spelar det

Låter dumt.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

The Sims är spelet för dig


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Du grabben.....spela nåt annat
Du måste inse att det finns privilegier att bli äldre
fatta det

P,S gta sa är inte specielt roligt....vice city är bättre(minus för det dära att man inte kan simma)

Medlem

Det är dina föräldrars val så det är väl bara att bita ihop. Även om jag personligen inte tror en sekund på att våldsamma spel på något sätt skulle vara "skadligt", varesig för barn eller vuxna, så är kanske inte GTA spelen något jag skulle rekommendera till en 12 åring. Det känns dock lite roligt att dina föräldrar hängt upp sig på just en viss detalj med tanke på resten av innehållet.

Xtrmntr har helt rätt. Jag tror också att barn även missar mycket av humorn i spel som GTA. Detta är något jag själv märkt när man t.ex. ser om en film man såg som barn. Men det är ju klart, du är kanske betydligt mer mogen än vad jag var i din ålder.

Medlem

ok saints row är roligare

Medlem

det är inte bra grafik på gta spelen heller

Medlem

Anledningen till att grafiken inte är lika fin som i saints row beror ju på att GTA3 spelen är designade för PS2 medan SR är till Xbox360.

Medlem

Jonneponken måste vara FZ´s yngste medlem, gratz säger jag :).

Jonneponken vilken stad bor du i ?

Medlem

Och han håller redan 10 gånger mer klass än Zampa och gänget! (fråga mig inte vilka "gänget" är... det lät bara bra)


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Fan, kommer ihåg när jag var typ 12 år eller nåt. Är ifs bara 16 nu men. Då fick man inte spela Carmageddon minns jag. Det var alldeles för blodigt.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv
Skrivet av SkruMp:

Fan, kommer ihåg när jag var typ 12 år eller nåt. Är ifs bara 16 nu men. Då fick man inte spela Carmageddon minns jag. Det var alldeles för blodigt.

Fet nostalgitripp där alltså


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Jag köpte GTA:SA när jag var 12 hösten 04 när'e kom ut och vafan ingen sa ngt om ålder, våldet m.m


signatur

Förlåt för mitt beteende.
Jag är en lugn kille med ett hett temperament.

Medlem
Skrivet av Famest:

Jonneponken måste vara FZ´s yngste medlem, gratz säger jag :).

Jonneponken vilken stad bor du i ?

Nop måste va mej(aktiv), 11 år.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag spelade Postal när jag var i din ålder, och jag är fullt normal (hehehehe).

Får jag fråga ifall det är just för att man kan skjuta av huvudet på folk som du spelar spelet, eller är det för någon annan anledning (spelet i sig kanske är kul)?

123
Skriv svar