Laggande dosklassikrar

Inaktiv
Laggande dosklassikrar

Satt här och snubblade över ett par gamla klassiska dosspel när jag vidgade mina digitala vyer. Jag fick ett tokryck och tankade hem det jag kunde komma över, allt jag lirade hårt i min barndom vill säga. Förväntningarna var höga och det skulle bara vara att sätta igång!!
Då märker jag till min stora besvikelse att spel som LIERO och DEATH RALLY bestämmer sig för att lagga så in i helvete.
Evig rookie inom området som man är så får man väl ta att söka hjälp från de som kan det bättre.
Om någon ville guida mig och eventuellt hjälpa mig att lösa problemet så vore jag evigt tacksam!!!

Inaktiv

har du provat att använda "dosbox", en gratis emulator för dos spel

Inaktiv

jo, blir inte klok på den bagen riktigt men en polare körde det åt mig utan bättre resultat

Medlem

liero är väl inte så gammalt... det borde ju funka utan problem, utan dosbox....

Inaktiv

Har kört det genom dosbox och kommandotolken (ifall det skulle göra nån nytta) men det laggar som fanken. nån inställning jag har missat?

Inaktiv

Testat å köra i "win95/98 komtibabelt läge" ?

Inaktiv

jag belyste nog inte min brist på kunskap... hur gör man det?

nj
Medlem
Skrivet av tjabaruden:

jag belyste nog inte min brist på kunskap... hur gör man det?

Högerklicka på spelets exe-fil och gå in i egenskaper. I det nya fönstret som dyker upp så finns det en flik som heter "Kompabilitet", gå in där så kan du ställa in olika kompabilitetslägen att använda.

Inaktiv

ok hittade lösningen. bara avsluta kommandot med /w, exempelvis liero.exe/w
tack för stödet ändå

1
Skriv svar