Tiger Woods PGA Tour 07

Medlem
Tiger Woods PGA Tour 07

Spelet släpptes den 21/9 och är på DVD-rom nuförtiden.

Medlem

Hur är det jämfört med 06? Tyckte 06 var lite sämre än 04 pga mindre konf möjligheter, kunde tex inte göra egen turnering osv.

Medlem

Jag har tyvärr inte hunnit spela något ännu, återkommer...

Medlem

Har spelat lite nu, men bara "custom" (dvs jag (== tiger) mot Annika Sörenstam, Luke Donald osv.).

Spelet är ju i princip samma sak som förra året, och liksom tidigare finns det inget demo.

Enda skillnaden jag märker sådär direkt är att grafiken fått lite fler effekter osv. men själva spelet känns ungefär som tidigare. Nu är f.ö. "K Club" med, dvs banan där man spelade Ryder Cup.

Hur det skiljer sig med online och så vet jag inte då jag aldrig använder det, men något om att kunna sätta upp "Team Tour" med ett eget lag (låter kul!) var en nyhet, skall prova det senare när jag provat alla banorna.

Det var nu ett tag sedan jag spelade Tiger Woods PGA Tour 06 så puttarna går än så länge lite hit och dit. Lustigt egentligen att det skiljer sig så mycket mot verkligheten, i spelet är i princip alla långa slag triviala medan närspelet är knepigt, i verkligheten är det betydligt knepigare med det långa spelet och närspelet betydligt "enklare" (relativt sett) än i spelet. Det är svårt att påstå att man får en känsla av att klicka iväg en drive på 270+ meter varje gång.

Helt klart föredrar jag att spela i verkligheten, men nu är klubborna undanställda till våren, och då får Tiger Woods PGA Tour 07 agera substitut.

Medlem

En annan sak jag märkt efter Tiger Woods 2004 är att det inte finns några "fria" banor att lägga in, det var som om hela den communityn bara "dog" över en natt. Jag hade massor med banor till TW2004, men därefter (till TW2005, 06) fanns det inget. Var det EA som bråkade med dem?

Medlem

Oki tack för infon. Finns ju ingen course arcitect i 06 heller som i 04, konstigt. En sak jag märkte var skum också i 06an var att proffsen slog så korta slag mot var dem gör i verkligenheten. Typ deras lägsta drives jag såg var typ 250, max 260 meter.

Medlem

tiger woods pga tour 2004 har jag haft och det är bra grafik men 2007 har nog bättre grafik!

1
Skriv svar