Konsolspel på datornfråga.

Youtube-proffs
Konsolspel på datornfråga.

Jag har en fråga, vill köra lite såna där konsollspel som man kan tanka från nätet, har såklart glömt av vad det heter men typ en .. sån där, fan jag har glömt av.

Iaf ni fattar, en sån som gör om tv spel till dator.

Jag vill hitta en fin Super mario EMULATOR! <-- YES, fann det. Orkar inte ändra inlägget nu men hur som helst. En super nintendo emulator, plus alla spel som kan finnas till denna, eller en SEGA emulator, eller en som kan köra alla emulatorer, ni som vet någon, HJÄLP! jag känner som fan för att återuppliva gamla minnen!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det är olagligt att ladda ner spel från nätet (yadayada), men om du redan har dem orginal så.

The Emulator Zone är en ganska bra sida där du kan hitta massor av emulatorer mm.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Youtube-proffs

Jaha, jo jag har en gammal cd me sådant. Men visste inte att emulatorspel var olagliga att ladda ner?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

zsnes har jag själv använt - väldigt enkelt.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Youtube-proffs

Jepp, hitta det, använder det nu.

Boogerman till Super nintedo är det bästa spelet jag har spelat tror jag.

W4rhog, tanka det

Kan la inte vara olagligt om spelen finns på hemsidor över hela världen liksom?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

det har varit olagligt, vet inte hur det är nu. Har en en NES emulator med dom flesta NES spel som finns


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Youtube-proffs

Boogerman och Harvest moon is the best säger jag bara


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:

Boogerman till Super nintedo är det bästa spelet jag har spelat tror jag.

Hehe, ok. Är det det här du talar om?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Youtube-proffs
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Polish:

Boogerman till Super nintedo är det bästa spelet jag har spelat tror jag.

Hehe, ok. Är det det här du talar om?

Exakt det jag menar, så jävla bra


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Boogerman har jag till snes, hel stört spel altså ^^.


signatur

<3

Inaktiv

snesx9 eller nåt tror jag finns vilket är bra, ps. det räcker väl inte att man bara har spelen irl man måste väl också ha konsollen?.

Medlem

Det är olagligt med Emulatorer och Roms om du inte äger själva spelen och konsollen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Jag läste på någon sida att det är inte är olagligt att ladda ner spel och köra på datorn (med hjälp av emulatorer), dvs om man äger eller har ägt spelen själv. Någon som vet att så är fallet för man vill ju inte åka fast för när man trodde det man gjorde var lagligt. Annars om det är lagligt att göra så så vet jag en sida där man kan ladda ner gratis och då lagligt (om man får det). "lol-länk borta" " tror jag det var. Tack på förhand.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag läste på någon sida att det är inte är olagligt att ladda ner spel och köra på datorn (med hjälp av emulatorer), dvs om man äger eller har ägt spelen själv. Någon som vet att så är fallet för man vill ju inte åka fast för när man trodde det man gjorde var lagligt. Annars om det är lagligt att göra så så vet jag en sida där man kan ladda ner gratis och då lagligt (om man får det). "http://www.freeroms.com " tror jag det var. Tack på förhand.

Allvarligt? Bumpa inte 3 år gamla trådar...


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Mr.Waterboy:

Jag läste på någon sida att det är inte är olagligt att ladda ner spel och köra på datorn (med hjälp av emulatorer), dvs om man äger eller har ägt spelen själv. Någon som vet att så är fallet för man vill ju inte åka fast för när man trodde det man gjorde var lagligt. Annars om det är lagligt att göra så så vet jag en sida där man kan ladda ner gratis och då lagligt (om man får det). "http://www.freeroms.com " tror jag det var. Tack på förhand.

Detta är något av en gråzon. Här i Sverige borde det vara lagligt såvida du äger originalet eftersom du har rätt att göra en säkerhetskopia. Jag kan inte svära på att detta stämmer men har aldrig hört talas om några rättsliga tvister. Finns lite mer info här.

Skrivet av Zymac:

Allvarligt? Bumpa inte 3 år gamla trådar...

Allvarligt? Posta inte onödiga svar...

1
Skriv svar