Poll: Duke Nukem Forever

Inaktiv
Poll: Duke Nukem Forever

Japp, jag är fanboy av Duke, ingen tvekan om det.
Men när tror _ni_ vi får den första raporten om DNF?

Det gäller Media/Guld Status!!!

George Brossard har visserligen varit lite generös
på 3Dr forumet sista veckorna och sagt att:

The Ripper Chaingun is back in the game.

It's pretty faithful to the Duke 3D one with some updates to be more modern and a few thousand poly's vs a 2D sprite

[http://forums.3drealms.com/vb/showpost.php?p=401660&postcount=48 Quote:
Originally Posted by Denz
Oh then it would be cool to have the same DN3D shootgun, best shootgun ever.

GB - *Poof*, done.
This is easy]

RPG: Yet, if they weren't there, people would complain about that, too

GB: Sen var det någon tråd han sade om att Animation & Fysiken är klar... det som återstår är mest att Polera spelet.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

"When it´s DONE!"

Hmm... känns som att man slutade bry sig om DNF för ett par år sedan...

Medlem

"When it´s DONE!"

Medlem

Jag kan vänta hur länge som helst på Duke.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det kommer när det kommer inget jag sitter o drägglar efter då blir man bara besviken.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är det lika bra som Duke Nukem 3D är det ett givet köp

Inaktiv

Duke är alltid Duke och honom kan man vänta på som sagt... Jobbigt att det ska dröja så länge, men man måste ha tålamod.

Medlem

Tålamod är en dygd. Men man börjar tveka


signatur

Videomupp

Medlem

ahh det borde finnas "den dag då grisar kan flyga" ;). Undrar vilken motor dom använder nu. Det kan inte vara Unreal motorn som dom började med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer nästan säkerligen bli en besvikelse med all den hype och tjöt som hållt på i flera år. Skriver nästan, då det finns en chans att det kanske är så fett som alla hoppas på. Själv så får det komma när det kommer, är inte speciellt taggad för det spelet längre, minns knappt första gången man läste om det ens.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Du skulle lagt till NEVER för jag tror faktiskt att detta spel aldrig kommer. de har hållt på snart 10 år och fortfarande snackar samma bullshit. Tror faktiskt de driver med oss. Inget spel kan ta över 10 år att göra det går bara inte ihop.

Medlem

Spelet kommer aldrig, bara att fatta fakta.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Asså hur länge ska man få vänta, man börjar tappa tålamodet.
Asså dom har hållt i snart 10 år, man börjar undra om dom nånsin kommer bli klara!


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem
Skrivet av Boomer:

Spelet kommer aldrig, bara att fatta fakta.

Har du fakta på de?
TYcker dom flesta verkar ha rätt taskig attityd till dnf,nog för att de har tagit lång tid men jag är tämligen övertygad om att de kommer att släppas.
De tror jag att dom flesta av er gnällspikar inser innerst inne.
Tror de e grupptrycket som gör att alla ska gnälla så fort något tar för lång tid
Sen är de väl så att många av er sög på nappflaskan när dom började arbeta på dnf, så att så jävla lång tid har ni inte fått vänta

Inaktiv
Skrivet av spett:
Skrivet av Boomer:

Spelet kommer aldrig, bara att fatta fakta.

Har du fakta på de?
TYcker dom flesta verkar ha rätt taskig attityd till dnf,nog för att de har tagit lång tid men jag är tämligen övertygad om att de kommer att släppas.
De tror jag att dom flesta av er gnällspikar inser innerst inne.
Tror de e grupptrycket som gör att alla ska gnälla så fort något tar för lång tid
Sen är de väl så att många av er sög på nappflaskan när dom började arbeta på dnf, så att så jävla lång tid har ni inte fått vänta

Word!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

When it's done, men visst hoppas man på att det släpps redan nästa år eller imorgon

SweBarb. Det kan de väl? Om de skapat ett halfärdigt spel och sedan börjat om på nytt p.g.a... nya möjligheter (?) så kan det vara en anledning till att det dröjt så länge.

nj
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Du skulle lagt till NEVER för jag tror faktiskt att detta spel aldrig kommer. de har hållt på snart 10 år och fortfarande snackar samma bullshit. Tror faktiskt de driver med oss. Inget spel kan ta över 10 år att göra det går bara inte ihop.

#Prey som släpptes för någon månad sedan har väl utvecklats i runt 10 års tid. 3D Realms påbörjade utvecklingen 1995 om jag inte missminner mig helt.

Medlem

Längre ändå på Prey. Men det låg ju nere i typ 10 år. DNF har det utvecklats på hela tiden.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Längre ändå på Prey. Men det låg ju nere i typ 10 år. DNF har det utvecklats på hela tiden.

Nja, det kan jag inte riktigt hålla med om.

Visst, det har varit under utveckling hela tiden.
Men det har varit 2 officiellt motorbyten, nuvarande (Kraftigt modifierad Unreal Engine 2.5) och några omstartningar pga att de vill släppa spelet i sådan fin form som möjligt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Jo, det är ju det jag säger Dem slutade ju aldrig, pausen på 10 år menades om Prey. DNF (trots motgångar) har ju aldrig lagts ner som Prey gjorde. Prey tog totalt 14 år (tror jag) om man räknar med de 10 åren det låg nere


signatur

Videomupp

nj
Medlem
Skrivet av WildThing:

Längre ändå på Prey. Men det låg ju nere i typ 10 år. DNF har det utvecklats på hela tiden.

Skrivet av WildThing:

Jo, det är ju det jag säger Dem slutade ju aldrig, pausen på 10 år menades om Prey. DNF (trots motgångar) har ju aldrig lagts ner som Prey gjorde. Prey tog totalt 14 år (tror jag) om man räknar med de 10 åren det låg nere

Paus på 10 år? 1-2 år mer om man ska tro på Preys historia som finns uppskriven hos Wikipedia.
Utvecklingen började 1995, pausades 1999, återupptogs 2001 och spelet släpptes 2006.
9 års total utveckling, 2 års paus i mitten.

Medlem

Hmm säkert? Då hade jag fel då:)Trodde det var 10, men det den där studion vet man aldrig. Ledsen för spridning av falsk fakta^^

Men jag var nästan säker på att sammanlagt var det 14 år de höll på, hmm. Det var i någon artikel om att Prey minsann var värre än DNF eller något. Fast då hade jag väl fel igen^^


signatur

Videomupp

Medlem

enligt uppgifter ska de använda en svensk fysikmotor i spelet.
Den heter Meqon

http://www.meqon.se/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Jo det vet vi, och den är super


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

1
Skriv svar