Roliga äldre lan spel

Medlem
Roliga äldre lan spel

Jag, min brorsa och en av hans kompisar har lanat ett tag nu(CS) finns det några roliga lan-spel där ute som passar för äldre datorer (800mzh med onboard grafik-kort och 256mb ram
)?
Kan lika gärna vara strategi som fps.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Half Life DM är väldigt kul. Day of Defeat inte source. Red Alert vet inte om det går att köra lan på det. Warcraft m.m


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Starcraft! Behöver du mer? AOE 2 kanske då:D


signatur

Videomupp

Diablo 1 + 2 är givna LAN-spel, likaså Quake 3, Wolfenstein: Enemy Territory och Starcraft

Redaktör
Medlem

Har redan worms world party men det är ju inte så kul när bara jag tycker att shoppa, fly och roperace är kul.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Inaktiv

Aoe 2 och något worms spel. brukar vara goa

Medlem

Finns bara ett spel du behöver på ett lan, System Shock 2. Tro mig, det är så bra så när du väl spelar det så kommer du aldrig vilja spela något annat

( Du kan spela Co-op och klara hela singleplayer med dina polare)

Medlem

Quake eller Heroes 3

Medlem

vi spelar gta 1, twisted metall 2, cs unreal tournament, riskII,motoracer, monstertruck 1 & 2, medflera


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

"twisted metall 2" extremt roligt har jag haft med det i mp. Aoe2 är rätt kul också, tips:1-2timmars bygg upp tid är bästast :). Rainbow Six:Rogue spear och expansioner är rätt bra pangpang mp. Quake 3 funkar oxå. i UT blir det bättre om man är fler än 3.

Medlem

det klassiska ut kan man installera på hur många maskiner som helst och spela på samma server på internet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Medlem

Hidden & Dangerous


signatur
Medlem

Tack för alla tips ska kolla in dom.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

rune...lirade det halva natten med polare....så jäävla kul


signatur

Why are you so angry? Beacuse you took my xbox!!

Medlem

Om vi ska återuppliva diskussionen så måste jag ju säga

RED ALERT 2!

Inaktiv

AWP2 är ett måste om man ska ha LAN!

Medlem

På sådana datorer skulle jag säga att de bästa liren är Wc2/wc3, starcraft, diablo 1 och 2, quake, civ3 (tror det borde funka annars civ2) och så de ultimata, doom2

Medlem

System Shock 2 är inte freeware. Det blir således ett lika stort regelbrott att länka till spelet via The Underdogs som, säg, valfri annan tracker. Min poäng är att det är skillnad på abandonware och freeware. Jag är egentligen ingen paragrafryttare, men ska man pirata så ska man väl kunna vara rakryggad nog att inte vira in det i fluffiga undanflykter om att spelen inte längre säljs.

Inaktiv

det är väl knappast någon undanflykt, utan ett helt rimligt resonemang imo. om ägaren inte längre är intresserad av att marknadsföra spelet har man ju också gett upp alla anpråk på intäkter.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

det är väl knappast någon undanflykt, utan ett helt rimligt resonemang imo. om ägaren inte längre är intresserad av att marknadsföra spelet har man ju också gett upp alla anpråk på intäkter.

Rimligt resonemang må det kanske vara, men det gör det överhuvudtaget inte okej på något sätt.
Tyvärr så försvann den klistrade tråden här i övriga spel iom design/forumbytet som tog upp frågan abandonware och jag vet (iom jag själv var moderator på den tiden) att det inte var tillåtet att länka till nedladdningar av spel bara för att de på några sidor valt att kallas för abandonware, men ingen utgivare/utvecklare som äger rättigheterna själva släppt det fritt till allmänheten. Har svårt att se att den inställningen ska ha förändrats den senaste tiden.
Det är trots allt lika mycket piratkopiering som att ladda ner det allra nyaste spelet som ännu inte hunnit dyka upp i svenska butiker.

Medlem

hajar inte det där, om man inte får tanka ner ett spel som inte säljs hur ska man då få tag i ett?
och nu utgår vi ifrån att man inte får tag i nått begg.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag är mycket väl medveten om skillnaden på "abandonware" (term som hittats på av folk som vill få tag i gamla spel, som inte säljs längre, gratis) och freeware (ägaren till rättigheterna släpper spelet fritt), men jag hade för mig att SS2 hade släppts som freeware. Får kolla upp det noggrannare nästa gång.

Iceman: Rättighetsinnehavaren har lika stor rätt till intäkter från spridningen av spelet, som rätten att undanhålla produkten från marknaden. Synd, men det är en grundbult i upphovsrätten.

Medlem

GTA 1, wild metall och GTA 2 Gratis.

nedladdas lagligt här

http://www.rockstargames.com/classics/


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

stronghold crusader

Medlem

Codename Eagle! Typ det första battlefield!

nj
Medlem

Nödvändigt att dra upp en 9+ månader gammal tråd? Tror nog att Zelaxe inte har så stort behov av tips längre, om det inte är det längsta LAN:et någonsin.

Medlem
Skrivet av nj:

Nödvändigt att dra upp en 9+ månader gammal tråd? Tror nog att Zelaxe inte har så stort behov av tips längre, om det inte är det längsta LAN:et någonsin.

Zelaxe behöver nog inga tips nu men jag behöver. Fast dom flesta tipsen är spel som min bärbara inte klarar av(4mb grafik).

12
Skriv svar