Inaktiv
Spore

Tjena FZ. Tänkte kolla med ni andra spelfantaster vad ni tycker om det nästan berömda och definitivt innovativa spelet Spore. Och som den poll-whore jag är slänger jag (så klart) in en poll i tråden för att störa er ännu mer.

Och om det inte var uppenbart nog så kan jag stryka under ännu mer att jag personligen tror att Spore kommer äga brallan av alla andra spel som släppts i år!

PS: Jag kan slå vad om min skalle om att ett flertal stater i USA kommer bannlysa spelet p.g.a. att det kan relateras till Darwin och hans teorier.

(Btw, om ni inte redan visste det så hatar de flesta amerikaner Darwin, eftersom hans forskning slår undan benen på massor som står i bibeln... Ja dessa über-religösa jänkare!)


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Röstade årets spel, men det släpps inte förrän 2007 (i bästa fall)


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Woot? Märkligt, hörru... Dom har annonserat på spelbutiken.se att det släpps den första december... Detta år!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

[n=14653 2007]


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Det var som... Tur att Spore är värt att vänta på, annars skulle jag struntat i det som med Burning Crusade eller Diablo III.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Verkar kul, men hur länge håller spelet tro. Kul de första timmarna, men då man fått sin alien och förstör planeter, vad händer sen? Fast den som lever får se.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av w4rhog:

Röstade årets spel, men det släpps inte förrän 2007 (i bästa fall)

Shit, tänkte inte på det

Kanske blir (nästa)årets spel i alla fall. Årets är iaf Oblivion.

Medlem

Spore verkar vara ett riktigt grymt spel. Ser fram emot det.:)


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Medlem

Yeah, Spore kan nog bli grymt, men är juh ett tag kvar tills det släpps nu, typ ett år... minst. Men det blir nog skoj när det kommer, håller hur som helst med Ichinin om att Oblivion är årets bästa. ^^

Medlem

När man först såg det så var man helt "woaaaah! vilket coolt spel! *Droool*"
Men ju mer jag tänkt på det så tror jag att man kommer tröttna efter nån timme. Jag menar, det verkar inte finnas så mycket mer än att bara sitta och skapa fula skapelser.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av SeniiL:

När man först såg det så var man helt "woaaaah! vilket coolt spel! *Droool*"
Men ju mer jag tänkt på det så tror jag att man kommer tröttna efter nån timme. Jag menar, det verkar inte finnas så mycket mer än att bara sitta och skapa fula skapelser.

Efter att man skapat sina varelser är det ju dags för Intergalatiskt herravälde!!! (TM)


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Själv tyckte jag att the Sims var en riktigt tuff idé. Och det är det ju, men ack så tråkigt det var. Spore ser ut att ha lite bättre förutsättningar än Sims, men den här gången avvaktar jag nog ett tag :/


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

The sims är väldigt nyskapande, så det är kul på ett sätt faktist, men i spelvärdesaspekt så ser jag inget kul i det.

Det är samma sak med Spore, nyskapande, men det kanske floppar rejält när det gäller spelet i sin helhet, vi får se :).

Medlem

Spelet verkar helmysigt :]. Har inte riktigt förstått hur multiplay fungerar dock, man spelar singeplay och den informationen laddas sedan upp till de andra spelarna så man får alla andras planeter/varelser mm?

Kan man kriga mot varandra också?


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Spelet verkar helmysigt :]. Har inte riktigt förstått hur multiplay fungerar dock, man spelar singeplay och den informationen laddas sedan upp till de andra spelarna så man får alla andras planeter/varelser mm?

Kan man kriga mot varandra också?

med andra ord inget multiplayer... utan bara andras varlser. Tror inte det är specielt kul.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av cribba:

Spelet verkar helmysigt :]. Har inte riktigt förstått hur multiplay fungerar dock, man spelar singeplay och den informationen laddas sedan upp till de andra spelarna så man får alla andras planeter/varelser mm?

Kan man kriga mot varandra också?

Inte riktigt "varandra", utan klienten skickar dina livsformer till en huvudserver som skickar ut den till andra spelares "galaxer".

Efter ett tag så får du tillbaka statestik på hur väl dina livsformer har gjort från sig i olika universum. Därefter kan du modda eller göra en ny livsform som blir ännu grymmare.

Så det är "multiplayer", men inget RTS direkt.

Spelet designades så för att will önskade ett nytt sätt att skapa och distribuera content och till stor del låter nu community sköta det själva.

Se själv:

Will presenterar "Spore":
http://video.google.com/videoplay?docid=-262774490184348066

Robin Williams spelar "Spore":
http://video.google.com/videoplay?docid=-3423935674619182066

Medlem

Är bara rädd att spelet blir ganska snabbt långtråkigt efter att man börjat kolonisera rymden. Visst, det verkar ju lite småkul att förinta hela planeter till höger och vänster, bygga upp nya civilisationer/livsformer och få upp dessa rymden också, men sen då?

Annars verkar ju spelet kunna bli intressant och orginellt sådär.

Medlem

Tror som någon anna sa att det kan bli ett sådant spel som är kul i typ en timme eller nått.
Älskar sim city fast the sims är väl lite väl mycket carebear... förutom när man kunde få pappan att måla perversa bilder på sin dotter och försörja sig på det... errr... nog om det.
Skapa djur verkar kul. Få se andras varelser etc verkar kul. Få se hur sina egna varelser gör i andras spel är ju fint.
Man skulle väl även kunna sammla på sådana kort av andra varelser? Det är väl alltid något att göra när man kommit till rymden etc även fast det aldrig lär ta slut

Hoppas bara att resan från början -> slutet är nog rolig för att man ska orka ta sig igenom det hela flera gånger.


signatur

osv.

1
Skriv svar