Senilien's första, egna produkt!

Inaktiv
Senilien's första, egna produkt!

Tjenare FZ!

Som några av er kanske läst, så har ju jag grundat en egen mikronation. Hur som helst, nu ska vi stolta Senilier (det vill säga jag) göra vårat lands allra första spel! Men, nu är det så att jag har absolut ingen erfarenhet av att göra spel, annat än lite sandlådeslekande i diverse map editors. Så jag tänkte: "Va faan, varför kollar jag inte på FZ om någon kan hjälpa mej lite med utvecklingen, eller ge mej några tips?"

Det är för övrigt ett Final Fantasy liknande spel, i (grafik- och spel)stil med den sjätte delen i ovan nämnda spelserie!

Om ni har några tips eller någonting annat som kan vara hjälpsamt för en n00b som jag själv, så posta dom gärna här!

PS: Nu vet inte jag om det här är "rätt ställe" på forumet att posta om spelutveckling, så jag bara postade på första bästa ställe.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Jag kan ju rekommendera dej att göra en mod i FEAR-editorn, ultra enkelt verktyg, men om du absolut vill göra något i FF6 stil så vill jag gärna hjälpa till med allt från översättning och story till pixel-art.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Tja, all hjälp är bra hjälp!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv
Skrivet av Dreadnaughty:

Tja, all hjälp är bra hjälp!

Go for it!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Jag kräver att vara en fet boss eller något liknande i spelet, då jag är adel i senilien, eller kommer bli!

annars så kan jag hjälpa till med fula idéer och.. eum.. Det är nog det jag kan hjälpa till med.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Bara "fula" idéer, eller rent av "elaka" idéer?


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem
Skrivet av Dreadnaughty:

Bara "fula" idéer, eller rent av "elaka" idéer?

Elaka, dumma, fula, roliga, häfftiga! you name it
fantasi har jag


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag är betatestare.. öhh lite tidigt kanske

Nä men gl


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

I din förra tråd lovade att föra blogg eller liknande. Har du gjort din läxa så jag får se hur allt ser ut hitils?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Här kommer lite mera detaljer om mitt projekt: Spelmotorn som jag använder heter Sphere, och det kommer att vara ett FF-style RPG. Vad spelet kommer att heta, handla om och hur stort det kommer vara är än så länge inte bestämt, men det kommer jag nog till tids nog.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Jee
Medlem

Jag kan betatesta 8-D.


signatur

Eller inte?

Inaktiv
Skrivet av Dreadnaughty:

Här kommer lite mera detaljer om mitt projekt: Spelmotorn som jag använder heter Sphere, och det kommer att vara ett FF-style RPG. Vad spelet kommer att heta, handla om och hur stort det kommer vara är än så länge inte bestämt, men det kommer jag nog till tids nog.

Jag hoppas att dom starkaste, farligaste och mest skräckinjagande monstrena kommer heta SkruMpiner. Annars blir jag ledsen :<


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Tja... Någon liten Moogle-liknande varelse kan vi ju klämma in och kalla för Skrumps!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Inaktiv

Wiiie


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Inaktiv

Skrumps: Comic-Relief moggen?

Här nedan är ett par bilder från ett projekt med Sphere-motorn:

[http://sourceforge.net/dbimage.php?id=15971]
[http://sourceforge.net/dbimage.php?id=24095]
[http://sourceforge.net/dbimage.php?id=27264]


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Haha. Precis


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Nej för fan gör ett ninjaspel ! NIIIINJA !!!!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Inaktiv

Ah... Jag ser nu att våra kära admins på FZ har flyttat tråden till dess rätta ställe. Det tackar vi för!

PS: Jag har nu börjat lära mej grunderna i Sphere's funktioner, så jag kanske kan klara av att göra det mesta själv, faktiskt!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

hahaha skönt att fz redan räknar detta som ett spel ^^

nu har du mycket att göra dreadnaughty


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av Dreadnaughty:

PS: Jag har nu börjat lära mej grunderna i Sphere's funktioner, så jag kanske kan klara av att göra det mesta själv, faktiskt!

Nej! Jag ville ju hamna i credits'en! Är du säker på att du inte behöver hjälp?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Vill du ha hjälp så är jag med, säg till vad du behöver hjälp med så ser jag vilka positioner jag kan fylla i!

Medlem

Blubb får du ha med också kolla på min avatar han bör vara ett lvl 45 monster, eftersom han sprutar frätande syra. Och kommer man för nära fångar han upp en med tentaklerna.

PS. Han bor i grottor.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Blubb är ett coolt monster!

Inaktiv

Dread, tänker du inte ens lägga upp en projekt hemsida?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Jo, jag hade tänkt göra det, men... Jag är inte så bra på att skapa hemsidor som jag är på att skapa spel. Och med tanke på att jag inte är något proffs på spel heller så kommer det nog ta ett tag innan det här projektet har en egen sida, än mindre en spelbar demo av det.

För övrigt: Jag kan nog behöva lite hjälp i alla fall.


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Jee
Medlem

Jag kan göra hemsidor. Fast jag kan ju inte påstå att jag är särskilt bra. Jag är riktigt usel på photoshop så sidorna brukar se ganska enformiga ut.


signatur

Eller inte?

1
Skriv svar