Uppe i mörka rymden

Medlem
Uppe i mörka rymden

Tänkte höra om det fanns några fina strategi- eller rollspel att testa.. Har ju testat #EVE Online i några dagar och det gillar jag, lirade #Homeworld när det kom ut osv. Funderar på att skaffa #X3: Reunion, värt ett köp?, ser onekligen vackert ut.

Andra tips vore gott


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

X3 ÄGER. KÖP DET!

Medlem

Freelancer anses vara att schysst rymd-rpg. Inte riktigt min kopp te, men gillar du Eve Online så gillar du Freelancer.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Snart släpps DarkStar One. Absolut ett måste. Något som är tråkigt med dagens rymdspel är att rymden är komprimerad! PLaneter färdas man till under 5min, rymden lyser som en julgran av alla nebulosor, jag vill ha kolsvart rymd!

Och det värsta, alla rymdskepp har egenskaper som flygplan.
Minns ni Elite? Riktiga skalor och planetbanor, skeppet följde gravitationlagarna och flög som det bör sig i rymden.

Jag saknar detta i dagens spel

Demo finns här på FZ.

Medlem

i jyyyymden! den stoja möjka jyyyyymden!

Medlem

tack för ditt inlägg astie, det bidrar väldigt till tråden.

Medlem

Själv fyndade jag homeworld 2 i går, rätt kul fast jag blir ägd på tredje uppdraget :P, jag måste suga rätt mycket :D.


signatur

<3

Medlem

Heh, jag kommer ihåg att det var liknande i första spelet, sjukt svårt när man kommit en bit in i storyn.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av urken:

Själv fyndade jag homeworld 2 i går, rätt kul fast jag blir ägd på tredje uppdraget :P, jag måste suga rätt mycket :D.

Det är ett ganska svårt uppdrag, gäller verkligen att bygga rätt antal enheter av varje sort.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Robfox, ditt inlägg där du påpekar hur mycket astie tillför till tråden bidrar verkligen till att föra diskussionen vidare.

X3 är faktiskt riktigt skoj cribba. Svårt som fan, men riktigt skoj. Finns sjukt mycket att göra. jag rekommenderar det varmt.


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Medlem

Darkstar verkar mest vara nån sorts freelancer uppföljare.. känns som om den enda skillnaden är att man bara har ett skepp, whoopteefuckingdoo. Freelancer var fan skräp i jämförelse med starlancer.
Nu ska jag dock prova på x3 och hoppas hitta nått gott


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av axelmonster:

Robfox, ditt inlägg där du påpekar hur mycket astie tillför till tråden bidrar verkligen till att föra diskussionen vidare.

Sitt ner och tyst i salen.

1
Skriv svar