Troligtvis kommer det ett nytt Doom spel :)

Medlem
Troligtvis kommer det ett nytt Doom spel :)

"We don't currently have anyone working on a Doom follow-on, I'm sure there will be one at some point, but it's not in production right now."

Citerat John Carmack
Källa


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

nice nice

DooM4. låter fint.
hehe vad tror vi? kommer det ut före DNF?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag hoppas fick lampan går sönder i fyran, så att man får vandra runt i det hemska mörkret utan ljus. För att få den där perfekta känslan ska det vara nått "rivande" ljud mot en vägg, och en lampa lååångt långt bort i korridoren som blinkar.

Medlem

nytt doom lär nog dröja ganska så länge nu.

Inaktiv

man kan aldrig lita på ngt, de sa förut att DOOM3 skulle bli det
sista i doom serien, sen kom RoE.

Men helt klart roligt om DOOM 4 kommer någongång.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

man kan aldrig lita på ngt, de sa förut att DOOM3 skulle bli det
sista i doom serien, sen kom RoE.

[Viktigpetter]RoE är inte ett nytt DooM, det är en expansion.[/Viktigpetter]


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Hm, har det inte släppts nån bild a la doom 4? Kanske var concept art men nåt var det iaf.. ^^

Medlem
Skrivet av mullins:

Hm, har det inte släppts nån bild a la doom 4? Kanske var concept art men nåt var det iaf.. ^^

Jupp, som jag skrev i "the good old forum", 1-2 bilder på logotypen har cirkulerat på det stora Internätet.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Isåfall hoppas jag att grabbarna har utvecklats så pass mycket att dom kan använda en ficklampa som är monterad på vapnet, eller en pannlampa

Inaktiv
Skrivet av Kompressor:

Isåfall hoppas jag att grabbarna har utvecklats så pass mycket att dom kan använda en ficklampa som är monterad på vapnet, eller en pannlampa

Är ju inge kul med ljus!


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Nej, lite av grejen är ju att det ska vara lite mörkt, men jag vill ändå kunna skjuta dom gånger man behöver ljus! Behöva fippla med o stoppa ned ficklampan o sen dra ett vapen tycker jag känns lite gammalt...

Medlem

Om man är så rädd som ni är (ni = dom som vill ha statisk ficklampa), kan ni väl låtsas sätta på era High-Definition-Gamma-googles genom att höja gamma-inställningarna i spelet eller på skärmen.
8)


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Inaktiv

"Rädd"
Nej, det är bara det att när vi väl kan åka till Mars, tycker jag att vi borde kunna lära oss använda monterade lampor, alternativt pannlampa.
Om inte kan man ju alltid ta en zippo i ena näven o pistolen i andra

Inaktiv
Skrivet av Kompressor:

"Rädd"
Nej, det är bara det att när vi väl kan åka till Mars, tycker jag att vi borde kunna lära oss använda monterade lampor, alternativt pannlampa.
Om inte kan man ju alltid ta en zippo i ena näven o pistolen i andra

Äh, blir ju ingen spänning annars


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Hoppas det kommer! Behöver i.o.f.s. inte komma nu direkt, jag kan vänta.

Apropå ficklampor. Spelar nu HL2 E1 och ficklampan där är ofta värdelös. Väggar och mark fångar ju inte alltid upp ljuset. Det blir en aning ljusare men inte så att det egentligen gör någon större skillnad. Vad är det för skräp? Är glad över att Doom3 inte var likadant för då hade jag kastat det i soptunnan.
(Kan ju passa på o fråga om fler märkt av detta)

Inaktiv

Ficklampan har väl såvitt jag kommer ihåg aldrig varit speciellt i hl eller cs spel.


signatur

When I'm not here, people die.

QRT
Medlem

Ett nytt Doom vore ju trevlig. Gillade verkligen Doom3, mycket pga den mörka stämmningen och grymma designen. Mer demoner och djävulskap åt folket!

Medlem
Skrivet av Meller:

Ficklampan har väl såvitt jag kommer ihåg aldrig varit speciellt i hl eller cs spel.

Nä, den har ju inte varit särskilt bra. Stör mig också på att batteritiden är... sämst.
Kort batteritid + värdelös ficklampa = frustration/jobbigt spel/inte kul. :/

Det verkar som att man på något sätt givit vissa texturer egenskaper som gör att de ser bättre ut i en viss ljussättning men samtidigt förlorar de förmågan att fånga upp ljuset från ficklampan.

*whiiiiiine*

Inaktiv

När det gäller lampor så tycker jag att Fear är ett utmärkt exempel på riktigt dålig batteritid.

Medlem

Jag hoppas mer på id's nya produktion som är helt ny, ska bli intressant att se vad dom hittat på.

Jag skulle nöja mig med ett helt nytt DM spel som är lite innovativt fast jag tror (av någon anledning) dom siktar på att förnya genren...


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

de får väll göta en meny där man kan välja hur och om man vill ha ficklampan så blir alla nöjda


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

kom på att det fans en mod som gjorde att ficklampan monterades på vapnen

hittar ingen Länk nu men jag lägger upp en ifall jag finner den


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Jag ser gärna att de går tillbaka till hell/gothic-temat från Doom och Doom 2, med stora trädörrar, gethuvuden, facklor och blodfontäner. Dessutom hade det varit roligt med ett snabbare spel med mer monsterslakt som i de tidigare spelen. Coopstöd out-of-the-box, som i de tidigare.... äsch vad fan.. Doom 2 är redan det ultimata spelet. *dammar av floppydisketterna*

Gen
Medlem

"We don't currently have anyone working on Duke Nukem Forever, I'm sure there will be someone at some point, but it's not in production right now."

Medlem

Vad jag vet så ska det inte komma nåt nytt Doom. Id Software har nåt nytt spel under utveckling!


signatur

No blood. No sticky, hot, messy, awful blood; no blood at all. Why hadn't I thought of that? No blood. What a beautiful idea!

Inaktiv

grafiken i doom 3 kan man i allafall inte klaga på så jag skulle inte bry mej så mycket om dom körde med liknande grafik,
fast det skulle vara bra om dom ändrade fysiken lite tex hur kropparna "försvinner" när man skjuter eller slår på dom
och när man slår på en colaburk så flyger den genom hela rummet


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

eller vad tycker ni?


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

asker haha ;D det spelet lirade man som satan när man var liten, fast ibland händer det dock att man med kompisar på lan att man tävlar vem som klarar ut det först


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

aja i allafall ID<3 typ alla deras spel äger ;D


signatur

dator : spelbar.

1
Skriv svar