Medlem
System Shock 2

Det fanns en väldigt bra tråd i det gamla forumet med massor av tips om hur man får tag på SS2 samt får det att fungera på nyare datorer.

Bl.a. fanns det en länk där till en diskussionstråd på något annat forum där det också diskuterades hur man får det att starta, någon som tog ett bokmärke eller kommer ihåg den länken?

Det fanns också tips på projekt som fixar till grafiken lite, ett som bytte ut texturer ett som bytte ut modeller.

Tackar på förhand, Bwerf


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Tyvärr verkar det som Rebirth-moddens hemsida är borta.. Nån medlem på forumet kanske har filerna som som behövs? Jag fick ss2 att starta bara genom att dra igång det. Om det strular, prova att ändra kompatiblitetsläget för spelet bara..

Medlem

http://www.fileplanet.com/125428/120000/fileinfo/System-Shock...

Jag tog mig friheten att ladda upp filen om du också hyser ett sunt agg mot fileplanet:

http://www.megaupload.com/?d=3LNHGKKA

Medlem

Tjenna på er jag har SS2 köpte det sista som fanns på blocke:D Men eftersom det inte säljs längre borde man nästa kunna ladda upp det som en torrent på Piratebay lagligt eller?! För jag skulle kunna skriva lite om hur du får igång det till xp och lälgga upp spelet med lite fix/patchar och rebirth modde om det är några som är interesserade!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Vila i frid
Skrivet av Tommy_h:

Men eftersom det inte säljs längre borde man nästa kunna ladda upp det som en torrent på Piratebay lagligt eller?!

Nej. Även fast det inte säljs betyder det inte att det är lagligt att piratkopiera.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

sånt är lustigt, vart ska man få tag i nått som inte görs?
och att utgå att det säljs privat är imo fel,
bättre att de lägger upp spelet på nån site, sen får man betala några dollar för att tanka ner det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Finns en liten modifikation som ger bättre texture-kvalitet. Har inte testat än men tror det är bra.

http://shtup.home.att.net/


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Apropå abandonware, företagen som ger ut spelen har ingen som helst skyldighet att tillhandahålla med en kopia till alla som vill ha spelet. Det kan till och med finnas affärsidéer som bygger på att inte göra det, jfr begränsad upplaga med extramaterial. Det finns inget som säger att bara för att du inte kan köpa något för pengar så har du rätt att skaffa det med andra metoder.

Sen kan man tycka att det är väldigt onödigt att det funkar på det här sättet, speciellt när företaget som har gjort spelet har lagt ner osv, men det är inte så det ser ut idag.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Om du skulle vilja skriva om hur man får igång det på xp får du gärna göra det dock, tror det är många som har det liggande i nån låda och kan vilja plocka fram det för att spela igen.


signatur

I never hate in plural.

Medlem

Mjo ska försöka här nu var ju 1 år sen jag fick igång det men ska grejja lite


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Först kan jag säga såhär!!! Att när jag nu skulle start så stog det att spelet hade ett känt kompabilitetsproblem med den här versionen av windows och att man kunde kontakta EA/Windows och därmed få en uppdatering som får spelet att funger!Annars är det min beskrivning som gäller. Men nu är det så att jag måste redan ha den uppdateringen för jag har inga problem med spelet längre! Så förmodligen så är det bara för er att tuta och lira!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag har två kopior av SS2, men tyvärr hittar jag bara ena


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag måste bara säga att detta spela är det näst bästa och defenitivt det mest underhållande spelat jag någonsin spelat!!! Har nog aldrig haft så kul förut:)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

System Shock 2 är BÄST. Spelar det Co-op med min bror, vi har inte kommit långt men vi tänker iaf klara hela spelet :).

1
Skriv svar