söker spel med handling

Medlem

Jag kan rekommendera Silent Hill serien. De är några av, om de mest stämningsfulla spel jag någonsin spelat. Min personliga favorit är Silent Hill 2 och jag skäms inte att erkänna att jag faktiskt fick en tår i ögat under spelets gång. Det är dessutom helt fristående med nya karaktärer och ny story så man behöver inte ha spelat ettan för att förstå handlingen. Det första och tredje spelet är också de helt underbara. Ettan finns så vitt jag vet enbart utgivet till PlayStation så om du inte har en PS eller PS2 så kanske du får hoppa över det, vilket är synd för det är ett riktigt kusligt spel.

Vad du än gör så börja inte med Silent Hill 4 - The Room. Även om det är helt okej och precis som Silent Hill 2 helt fristående så är det långt ifrån att ens vara i närheten så bra som de övriga tre. Jag har läst att det från början inte var menat att vara ett Silent Hill spel och det kan jag helt klart tro på, eftersom det är ganska annorlunda, och då inte till det bättre.

Medlem
Skrivet av Marv:

Jag kan rekommendera Silent Hill serien. De är några av, om de mest stämningsfulla spel jag någonsin spelat. Min personliga favorit är Silent Hill 2 och jag skäms inte att erkänna att jag faktiskt fick en tår i ögat under spelets gång. Det är dessutom helt fristående med nya karaktärer och ny story så man behöver inte ha spelat ettan för att förstå handlingen. Det första och tredje spelet är också de helt underbara. Ettan finns så vitt jag vet enbart utgivet till PlayStation så om du inte har en PS eller PS2 så kanske du får hoppa över det, vilket är synd för det är ett riktigt kusligt spel.

Vad du än gör så börja inte med Silent Hill 4 - The Room. Även om det är helt okej och precis som Silent Hill 2 helt fristående så är det långt ifrån att ens vara i närheten så bra som de övriga tre. Jag har läst att det från början inte var menat att vara ett Silent Hill spel och det kan jag helt klart tro på, eftersom det är ganska annorlunda, och då inte till det bättre.

Äntligen nån som känner likadant som mig
ÄLSKAR Silent hill 2. Grym story som verkligen berör en, iaf mig. Känns som om det mesta var perfekt, fokusen låg inte på vapen och monster utan på skräcken och storyn.


signatur

Videomupp

Medlem

Hade TV-spels kväll med några kompisar för nåt år sen.. Då satt vi i ett mörkt rum och spelade Silent Hill 3.. Sen blåste vinden några buskgrenar in i fönstret.. Trodde man skulle dö

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Marv:

Jag kan rekommendera Silent Hill serien. De är några av, om de mest stämningsfulla spel jag någonsin spelat. Min personliga favorit är Silent Hill 2 och jag skäms inte att erkänna att jag faktiskt fick en tår i ögat under spelets gång. Det är dessutom helt fristående med nya karaktärer och ny story så man behöver inte ha spelat ettan för att förstå handlingen. Det första och tredje spelet är också de helt underbara. Ettan finns så vitt jag vet enbart utgivet till PlayStation så om du inte har en PS eller PS2 så kanske du får hoppa över det, vilket är synd för det är ett riktigt kusligt spel.

Vad du än gör så börja inte med Silent Hill 4 - The Room. Även om det är helt okej och precis som Silent Hill 2 helt fristående så är det långt ifrån att ens vara i närheten så bra som de övriga tre. Jag har läst att det från början inte var menat att vara ett Silent Hill spel och det kan jag helt klart tro på, eftersom det är ganska annorlunda, och då inte till det bättre.

Äntligen nån som känner likadant som mig
ÄLSKAR Silent hill 2. Grym story som verkligen berör en, iaf mig. Känns som om det mesta var perfekt, fokusen låg inte på vapen och monster utan på skräcken och storyn.

Silent Hill 2 är det spelet som har skrämt mig mest genom tiderna, riktigt stämningsfullt är det :).

Resident Evil är ju ett bra spel med handling

Inaktiv

The Longest Journey 1 & 2.
Fahrenheit.
Still Life.
Act of War.
Oblivion.
King Kong.
Runaway - A Road Adventure


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Famest:

Silent Hill 2 är det spelet som har skrämt mig mest genom tiderna, riktigt stämningsfullt är det :).

Resident Evil är ju ett bra spel med handling

Jo resident evil har okså grym handling. Problemet är att man lär i princip lira alla för att fatta alla sammanhang med mera.


signatur

Videomupp

Medlem

Tycker man får ganska bra förklaringar på varför saker är som de är i resident evil spelen när man börjar. Finns inget krav på att spela alla. Dock så hör ju vissa mer eller mindre ihop som 1+3 2+4+CV osv. Men det är mer för att få veta vem som är vem imo.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Tycker man får ganska bra förklaringar på varför saker är som de är i resident evil spelen när man börjar. Finns inget krav på att spela alla. Dock så hör ju vissa mer eller mindre ihop som 1+3 2+4+CV osv. Men det är mer för att få veta vem som är vem imo.

Det är ju det som är intressant
En fråga dock,

I det första spelet, till PS, Fick man reda på allt såsom att Wesker var förrädare och att han injecerade viruset i sig själv och lät The Tyrant få det att se ut som om han dog? Eller kom dem på att Wesker skulle komma tillbaka för man hade ingen riktig bov till CV? Och därmed tog man med allt sådant i Remaken till GC?


signatur

Videomupp

Medlem

Mafia är ju ett spel med bra handling! Otroligt att ingen har nämnt det. Spelet har ju bättre story än de samtliga GTA-spelen enligt mig. Sen sa han spel till PC, MGS är ju till ps2... finns visserligen versioner till pc men dom är väldigt taskigt konverterade.

Medlem

Half-life 2! Hehe... kan spelas om och om igen!


signatur

Friends help you move, best friends help you move bodies!

JB
Medlem

Spel där storyn(s)/karaktärerna(k)/Stämmningen(S)/miljön(m) har fångat mig

Full Throttle -96 (s/k/S/m)
The Dig -96 (s/k/S/m)
Monkey Island 2 - 91? (s/k/S/m)
Monkey Island 3 - 97 (s/k/S/m)
Another World / Out of this World -91 ? (S/m)
Return to Castle Wolfenstein -01 (S/m)
HL2 -05? (s)

12
Skriv svar