age of conan bättre än wow?

Medlem
age of conan bättre än wow?

jag har spelat wow i ett år slutade sen för trötthet på spelet, nu snart kommer Aoc ett nytt mmorpg som jag ska börja spela och det man sett av det ser det ut som det komemr bli mkt mkt bättre än wow,
men kommer det slå det i antal spelare:)?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Klart det inte kommer
Klart det är bättre


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Fel avdelning.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Fel avdelning.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

WoW kommer fortfarande vara bäst

Medlem
Skrivet av Lusen:

WoW kommer fortfarande vara bäst

Inte bäst, störst.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Medlem
Skrivet av Lusen:

WoW kommer fortfarande vara bäst

..och grisar kan flyga.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

tror tyvärr inte aoc kommer kunna döda wow, tror jag inget kan. Spelar general betan men det är buggigt som fan så det drar ner betyget.


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

"Flyttad"

err... what he said;)


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

tror tyvärr inte aoc kommer kunna döda wow, tror jag inget kan. Spelar general betan men det är buggigt som fan så det drar ner betyget.

alla spel är buggiga som fan i början finnsi nget som släpps som är helt fritt det är nåt som fixas på några månader.. till och med wow var buggit i realse


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Wow var bra buggigt i betan!


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

tror tyvärr inte aoc kommer kunna döda wow, tror jag inget kan. Spelar general betan men det är buggigt som fan så det drar ner betyget.

Ja det är tamaf*n hopplöst i general beta, har kört i ett par månader nu. Har avbokat min preorder pga. alla buggar, för lite content och usel optimering. Men spelet har själ no doubt så det blir att spana in det någon gång efter sommaren för att se om devsen styrt skeppet i hamn


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Jag har lirat båda och fastnade för aoc direkt....wow fastnade jag aldrig för...tröttnade efter 1 vecka....usch fy. AOC FTW!!

Medlem

Inget kommer att slå WoW i antal spelare (inte detta eller nästa år iallafall).
Och om Age of Conan är bättre än WoW kan ingen säga, testa det och döm själv.

Inaktiv

Inget kommer någonsin slå WoW i antalet spelare. Inte under de närmsta 10-tal åren iallafall.

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Lusen:

WoW kommer fortfarande vara bäst

Inte bäst, störst.

Hmmm.... Ja, okej då

Medlem

Sen mäter WoW antal spelare i antal konton vilket
kanske inte överstämmer med antalet betalande spelare.

Medlem

Var VÄLDIGT skeptisk till AoC när jag först började beta testa det. Massvis med buggar och grafiken var riktigt ostabil. Hade ännu värre problem i den öppna betan, beställde 2gb extra ram och nu flyter spelet som en dröm. Har mellan 50-60 fps på medium inställningen med 2xAA och max viewdistance. 30 fps på high.. Ska jag vara ärlig så ser jag absolut ingen skillnad alls på medium och high.
Hur som helst, PVEn är grymt underhållande, roligt som fan med alla combos, även om "fatality" animationerna ser lite lama ut. Questsen är extremt underhållande och det är lätt att hitta vart man ska, spelet får en extra guldstjärna i kanten för att ha gett alla NPCs egna röster.
Testade PvP betan från gamespot, den får 10/10 direkt. Roligaste mmo PvPn jag kört på länge, ligger i topp tillsammans med DaoC.

Så för att svara på frågan, är spelet roligare än WoW. Har spelat upp 3 lvl 60 karaktärer och varav en till 70, har älskat wow.. Men efter att ha spelat Conan i några dagar kan jag lätt säga att WoW kan slänga sig i väggen.

Så ni som har funderat på Warhammer: Age of Reckoning..
Warhammer, som det ser ut nu är snuskigt fult grafiskt, nästan fulare än WoW. PvPn är totalt värdelös, finns inget utrymme att roama fritt utan pvp zonerna påminner om Alterac valley där alla klumpar ihop sig. Quest systemet är dock snäppet bättre än wow men lika tråkigt.

Medlem

Är det bara människor mot monster i AoC?

Wow har ju iaf 10 olika raser att välja mellan

Lok´tar ogar!

Medlem
Skrivet av Lazers_y:

Är det bara människor mot monster i AoC?

Wow har ju iaf 10 olika raser att välja mellan

Lok´tar ogar!

WOW och AoC är helt annorlunda spel.
AoC är mer seriöst, snyggare och mindre barnvänligt mot vad WOW är.

En sak till är att WOW ser ut som nå grått skit med stora miljöer.
Säger inte att det är dåligt, jag säger att det är värdelöst.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av Lazers_y:

Är det bara människor mot monster i AoC?

Wow har ju iaf 10 olika raser att välja mellan

Lok´tar ogar!

WOW och AoC är helt annorlunda spel.
AoC är mer seriöst, snyggare och mindre barnvänligt mot vad WOW är.

En sak till är att WOW ser ut som nå grått skit med stora miljöer.
Säger inte att det är dåligt, jag säger att det är värdelöst.

då måste 3Dsexvilla vara det bästa spelet för dig

Medlem

Båda är MMOrpg, så går visst att jämnföra. =P

1. AoC kommer inte uppnå de 10miljoner subs som wow har. Inte en chans.

2. AoC kommer inte vara lika polerat som wow som varit ute ett par år.

Så bättre, nej.

Men passar andra spelare än wow spelarna? helt klart möjligt.
Tror inte dom stjäl några större siffror från wow, men att AoC kan vara ett jävligt bra spel för folk som tröttnat på wow eller folk som vill ha lite mer "vuxet" spel, sure. Go for it.

Enda jag personligen stör mig enormt på är att AoC's månads kostnad är större än alla andras. (om nu mina uppgifter stämmer)


signatur

Bara gör det.

Medlem

Om AoC har stöd för mods så kanske det har en liten chans att konkurrera lite med WoW, annars kan de ju ge upp. Jag tror att det är en av de största anledningarna till att WoW är så stort.

WoW hade sjukt många brister från början, men det kunde spelarna själva korrigera med mods. Och genom åren har Blizzard helt enkelt tagit de bästa modsen och integrerat dom som standard i spelet.

Jag är nykter MMO-spelare för tillfället, mitt sista var WoW. Efter att ha prövat minst 20 andra MMO så insåg jag att WoW antagligen är det bästa, eller mest användarvänliga kanske jag ska säga. Alla spelen har ju exakt samma upplägg och skitstory så det gäller ju att hitta ett som är lättspelat.

Edit: Jag tror för övrigt att AoC vänder sig till en helt annan grupp av spelare. Som sagt, lite äldre som ledsnat på färgglad grafik. En annan sak som bidragit till WoW:s popularitet är nog att grafiken inte är så krävande. Det gick tom att spela på min laptop som var den absolut billigaste som fanns när jag köpte den. Lägsta inställningarna men helt ok FPS iallafall. Jag betvivlar att der går på AoC, men man ska aldrig säga aldrig.

Usch, nu låter jag som en jävla WoW-fanboy och det var inte meningen. Spelar som sagt inte ens längre, tål det inte. Men har inte personligen spelat ett som är bättre än.

Inaktiv

AoC är inte mer vuxet än WoW. Inte för oss svenskar iaf. Spelet fick M raiting for den har bröst och blod och för alla er som sett alla svenska klassiker familjefilmer från 80talet så får man se rätt mycket naket där så lite tuttar i ett spel är inte speciellt mycket.

Men AoC är nytt och fräscht så jag ser fram emot det. Speciellt nu när WoW omvandlats till en wannabee e-sport och BG grind.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Enda jag personligen stör mig enormt på är att AoC's månads kostnad är större än alla andras. (om nu mina uppgifter stämmer)

Enligt webhallen så är AoC några kronor billigare än wow game card.

Medlem

AoC lär äga sönder wow....helt klart....gubbarna på funcom vet inte vad dom handskas med....dom lär se att dom lär äga marknade om nått år

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

AoC lär äga sönder wow....helt klart....gubbarna på funcom vet inte vad dom handskas med....dom lär se att dom lär äga marknade om nått år

Är inte så säker på det.....:P

Medlem

Grabben, jag vet.

Skriv svar