Blir det nån 3:a?

Medlem
Blir det nån 3:a?

Är det nån som läst,hört eller ryktes vägen vet nåt om Dice håller på med nån 3:e del i serien?

Med tanke på att för ett tag sen så läste jag här på Fz:a nån notic att det var en 4-5 stycken spel på väg som hade med Battlefieldserien att göra i olika former samt till olika format.

Skriv gärna av er om ni läser eller hör nåt!!!

Väldigt nyfiken bara, och för att jag älskar de som kommit. Ser fram emot flera spel i serien så jag hoppas verkligen att det blir fler!!!

Medlem

Jag tror att det kommer komma e slags uppföljare till Bad Company, när man hade klarat ut storyn så kunde man uppenbarligen lista ut vad som som kan hända, ev en uppföljare, som jag hoppas på


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

en 3a är påväg, ska bygga på Frostbite motorn.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tror definitivt att Battlefield 3 till PC är under utveckling.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Alltså Bad Company är riktigt ballt och då är jag ändå ingen consol spelare... hatar verkligen att allt blir så Dumbed-down och förenklat samt att man är så låst i möjligheter att tweaka spelet.

Men men som sagt bad company hade de bästa ljuden som någonsin gjorts i ett krigspel, och en uppföljare vore väl kul.

Men allra mest hoppas man ju självklart på en BF comeback på PCn med battlefield 3 eller dylikt... gärna ww2 igen

Inaktiv

dylikt... gärna ww2 igen ;)[/quote]

Ja jag håller med ww2 vore inte helt fel:up:

Medlem

Battlefield 3-information

Siten Digitalbattle påstår sig ha kommit över ett tre sidor långt pdf-dokument, menat för investerare om Battlefield 3. Dokumentet listar följande information om Battlefield 3:

- Släpps i slutet av 2008
- Använder sig av Frostbite DX-motorn
- Utspelar sig i en modern miljö
- Kommer att skeppas med 8 kartor som stödjer upp till 40 spelare per lag
- Två spelbara fraktioner, NATO och MEC (Mellanöstern)
- Samma "ticket-baserade" spelupplägg som tidigare
- Kartorna är mestadels med stadsmiljö i Mellanöstern
- Squads och Commanders är med, en nyhet är "Battalions" som består av tre eller fyra squads.
- Fem spelbara klasser: sniper, assault, engineer, medic och support.
- Innehåller 48 fordon (24 per fraktion)
- Innehåller 34 olika vapen (17 för varje fraktion) samt ytterligare 22 upplåsbara (båda fraktionerna), vilket totalt ger 56 vapen.
- Andra upplåsbara föremål inkluderar olika sorters ammunition, kroppspansar, hjälmar, kamouflage och tillbehör.
- Möjligt med en öppen beta sommaren 2008.
- Online statistik, priser och "real world ranks" (vad nu det betyder)
- "Soldier" kallas den funktion som låter dig skräddarsy din karaktär á la onlinerollspel.
- Ett system för repriser och inspelning av film i spelet
- Voice-over IP, vänlista, meddelande-klient i spelet och stor support för klaner
- Inbyggd automatisk uppdaterare av spelet
- Windows Vista och OS X (Inget XP?)
- Utannonsering och teaser-trailer i januari 2008.

Källa:
http://www.digitalbattle.com/2007/10/09/breaking-battlefield-...


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem

Den där betan värkar ju inte komma

Medlem

Tackar så mycket!

Kul att det dyker upp en del rykten gällande ett eventuellt nytt BF3.

Fortsätt och skriv om det ni hör eller läser när det gäller om kommande spel i Battlefield serien!

PS: Tack DumSmurfen det var intressant info du hitta!

Medlem

Jag är ganska säker på att det inte kommer förrän 2009. Men annars verkar det bli rätt bra enligt din information DumSmurfen.

Citat:

- Kartorna är mestadels med stadsmiljö i Mellanöstern

Oh, vad synd. Skulle gärna vilja se lite havs och djungel-strider.

Medlem

ojoj då lär man uppgradera sin dator när BF3 släpps, låter som BF2 fast böttre


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Det där är bara rykten...har någon av er sett en teasertrailer i år? Näpp...tänkte väl det.
Den där informationen kom för ca ett år sedan och eftersom ingen har sett eller hört något om en trea så är det troligen bara rena spekulationer.

Men visst är det troligt att det kommer en uppföljare.
Kommer inte ihåg namnet men en på Dice sa att de har inte glömt bort pc ägarna, det var ju ändå där historien om Battlefield började.

Att spelet kommer bygga på Frostbite är ju väldigt troligt för jag tror inte de bygger en ny motor när de precis släppt den.:up:

Medlem

Jag tror helt klart att BF3 kommer släppas. men inte 2008. jag tror på mitten av 2009.


signatur

Jag är inte rädd, Jag kan flyga!

Medlem
Skrivet av AntiBlaxx.se:

Jag tror helt klart att BF3 kommer släppas. men inte 2008. jag tror på mitten av 2009.

Ja tror hösten 2009


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Hoppas att det blir som BF2 och att det PC ex


signatur

B lup

Medlem

Tror ni det blir så det går att köra både i DX9 och DX10 eller kommer det så långt fram i tiden att det bara kommer att gå att köra i DX10 med tanke på att Vista har funnits ett tag då?

Vad tror ni???

Medlem

Tror knappast de kommer skippa DX9, kommer väl troligen ha med både 9 och 10, kanske blir det det första spelet med DX11 om det har kommit ut när BF3 släpps, vem vet. Mest tror jag att det kommer bli som Crysis, DX10 krävs för högsta inställningarna och lite extra ögongodis


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

00a
Medlem

Kan knappt bärga mig!

Inaktiv

Låter riktigt kul, har fått upp ögonen för BF igen.. Spelade bara 1an när det släpptes och lirade lite hardcore de första 6-7 månaderna..

Hur stor skillnad är det egentligen på de respektive Battlefield-spelen?

Medlem
Skrivet av dArp:

Låter riktigt kul, har fått upp ögonen för BF igen.. Spelade bara 1an när det släpptes och lirade lite hardcore de första 6-7 månaderna..

Hur stor skillnad är det egentligen på de respektive Battlefield-spelen?

Jadu, kolla på youtube


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

1
Skriv svar