Ny skärm, nu startar inte BF2

Inaktiv
Ny skärm, nu startar inte BF2

Precis hämtat en 22" Widescreen och lästa att man skulle ändra i genvägen så ja ändrade till:

"E:\Spel\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1680 +szy 1050

Jag får svart skärm sen hoppar de tillbaka till Windows.

Tips?

Inaktiv

Nevermind, jag fick svar i bf2.se forumet

Inaktiv

Varför klistrar du inte in ditt svar här, tänkte om det är fler som får samma problem


signatur
Medlem

jag har samma problem som du, fixat en samsung 226bw ......det skumma är att jag fick igång spelet 1 gång ,sen dagen efter så vill det inte droppar bara till skrivbordet innan det startat

Inaktiv

Fått någon lösning på detta?


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Vox
Medlem

Köpte nyligen 226bw jag med. Fick samma problem. Lösningen låg i att bf2 automatiskt startar i 85hz medan skärmen ligger på 75hz. Vad du behöver göra är att gå in i ....My Documents\Battlefield 2\Profiles\0001 (eller vilken profil du nu kör med ) och ändra i filen "video"....typ

VideoSettings.setResolution 1152x864@75Hz

Du behöver göra samma sak i varje profil om du har flera. Hoppas detta löser ditt problem.

Inaktiv
Skrivet av Vox:

Köpte nyligen 226bw jag med. Fick samma problem. Lösningen låg i att bf2 automatiskt startar i 85hz medan skärmen ligger på 75hz. Vad du behöver göra är att gå in i ....My Documents\Battlefield 2\Profiles\0001 (eller vilken profil du nu kör med ) och ändra i filen "video"....typ

VideoSettings.setResolution 1152x864@75Hz

Du behöver göra samma sak i varje profil om du har flera. Hoppas detta löser ditt problem.

Fungerade inte för mig, har dock inte bytt skärm men min LCD klarar bara 75Hz.


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Inaktiv

bara och bara 75Hz


signatur

=FU= pascaldawid =Frelancer Union=

Inaktiv

Nae men 75Hz då ^^


signatur

"Jesus loves me yes I know"

1
Skriv svar