Battlefield 2142 startar inte

Inaktiv
Battlefield 2142 startar inte

Mitt battlefield 2142 startar inte. Det händer så här
Först startar jag spelet, och laddningsbilden kommer upp och jag hör att cdläsaren börjar arbeta och sen försvinner laddningsbilden och då brukar spelet starta, men inte mitt. bilden försvinner och inget mer händer.
Processen ligger kvar i Aktivitetshanteraren med en annan process som heter ~e5.0001 . Såfort den processen dyker upp så slutar BF2142 processen arbeta. ~e5.0001 processen tar upp 50 cpu och stannar där hela tiden. Jag har INGEN aning vad som är fel.

Och JA jag har installerat om spelet, JA jag har patchat och jag har skrivit till EA supporten och vad fan får man för svar där. Ett helt värdelöst svar och så tar det 24 timmar innan de svarar igen. suck.
Jag har ALLA nya drivrutiner för grafikkortet, ljudkortet Direct X och safedisc ( BF 2142's cd skydd) och allt annat skit som EA supporten sa till mig att göra.

Så nu hoppas jag att ni här kan hjälpa mig annars lägger jag av att försöka.
Det känns ganska värdelöst, jag köpte spelet igår och jag har inte ens fått igång det.
BF 2 fungerade prima på datorn så den är inte för gammal/dålig men så här är mina specs:

Intel Pentium 4 2600 MHz
768 Mb ram
ATI radeon X800 pro 256 mb
120 gig hårddisk
Och ett Icemat USB ljudkort

Inaktiv

Hade precis samma problem som dig.
Vad har du ställt in för upplösning? Har man fel inställd (någon som inte direkt stöds av spelet) så får man just dom symptomen du har.

Jag löste det genom att ha följande på commandlinen för bf2142

"<path till bf2142>BF2142.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

där du byter ut 1280 mot din x upplösning och 1024 mot din y upplösning.

Sen efter det tar du bort katalogen "default" som ligger under bf2142 profiles. Denna kommer återskapas varje gång du startar bf2142 så du får ta bort den varje gång du ska spela.

Detta gjorde jag i samband med att jag skaffa min nya skärm. Jag vet inte om det funkar för dig.
värt att prova kanske...

Kom ihåg! TA INTE BORT NÅT SÅ DU INTE KAN ÅTERSTÄLLA DET.

/Grindah

Inaktiv

Tack för hjälpen grindah men det fungerade tyvärr inte.

jag skrev så här;

"C:\Program\Electronic Arts\Battlefield 2142\BF2142.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1280 +szy 1024

det ser väl rätt ut?
Jag börjar bli ganska uppgiven, för jag har skrivit på många forum men ingen har svaret på min fråga, inte ens EA Support.
Btw, jag testade att se om det funkade med crack igår, och det fungerade. Men jag vill självklart inte spela med en crack.

Och en sak till, jag fick ingen windows brandväggs varning om undantag för brandväggen när jag satte igång spelet för första gången och har fortfarande inte fått någon.
SNÄLLA, HJÄLP!

Inaktiv

provade du ta bort default katalogen i profiles katalogen för 2142?
har du uppdaterat punkbuster?
Brandväggen kan även spöka - ställ in den så att den tillåter allt för 2142.

/Grindah

Inaktiv

Jag har tagit bort default katalogen, uppdaterat punkbuster och stängt av brandväggen. Trots allt så funkar det inte.

Jag blir så jävla sur att jag la ut 449 spänn på detta spelet för att sen märka att det inte fungerar. och EA supporten har inte svarat heller. Det har gått mer än 24 timmar sen jag hörde från EA's support.
Jag börjar bli lite desperat, vad tycker du att jag ska göra?

Inaktiv

för inget förhastat

Kör i en annan upplösning. Det vore pragmatiskt.
Kör i 800 * 600 o testa.

Inaktiv

det spelar ingen roll vilken upplösning jag har. det funkar ändå inte

Inaktiv

pröva att flytta default till skrivbordet och inte ta bort den.

1
Skriv svar