Funkar BF2142 på Vista 32bitars?!

Inaktiv
Funkar BF2142 på Vista 32bitars?!

Jag ska köpa Battlefield 2142 eftersom jag helt dyrkar Battlefield 2. Men eftersom jag har Vista 32bitars undrar jag om Battlefield 2142 fungerar på det. Om någon kan komma med svar vore det bra.

Medlem

Klart det fungerar, varför skulle det inte göra det?


signatur
Inaktiv

För att BF2 fungerar inte på Vista 32bitars. Jag har kryssat i kompitabelt för Windows XP o kryssat i starta som administratör, men det fungerar ändå inte. Om någon vet varför vore det bra med ett svar. Jag har inte heller fått Call of Duty 2, The Sims 2 eller The Sims Livets Historier att fungera på Vista 32bitars.

Medlem

Jag spelar bf2 dagligen i Vista 32-bitars, har inte gjort några specialinställningar alls.

Ditt problem är nog drivrutinsrelaterat tror jag.


signatur
Inaktiv

Jag har en bärbar LG med Intels egnagrafikkort med deras egna grafikdrivrutiner. Eller borde jag har några andra? Vad tror du jag borde göra? Jag menar jag kan väll inte installera några andra drivrutiner på Intels kort. Men BF2142 funkar för dig då?

Medlem

Ett Intel grafikkort? Gissar att du har ett GMA950 och då kan du glömma att spela på den datorn tyvärr.


signatur
Inaktiv

Ah. Är det inte bra? Går d o byta till nåt bättre då? Om det går vad för nåt? Men det ska väll ändå gå att spela spel på den? Det ska väll inte bara lägga av? Men jag har en mycket kraftfullare stationär dator. Men den har typ pajat. Modekortet o proccesorn har lagt av. Men som sagt tror du det komer gå o spela BF2142 på min LG? Räcker 0.5Mbit/s att spela online med?

Inaktiv

En sak till. The Sims 2 ska väll ändå fungera på min dator, menm det gör det inte. Det lägger ju av vid installationen. Och jag har prövat att installera The Sims Livets Historier men det lägger också av vid typ 77%. Det ska ju vara ett laptop-vänligt spel! Så varför fungerar inte dem. Och GTASA o NFSMW fungerar ju (även om jag märkte att det laggade, har ALDRIG upplevt lagg på min stationära dator)

Medlem

Jag kan spela Conquest på BF 2142 men spelar jag Titan så kraschar spelet efter ca 2 rundor. Hejdlöst irriterande. Jag kör som administratör också btw...

Inaktiv

ok. Men jag förstår fortfarande inte varför The Sims Livets Historier inte går att installera. Kan någon svara på det?

Medlem
Inaktiv

Men jag har ju ett Intel GMA950, det stod inget om det. Jag tackar så mkt för länken. Men jag har fortfarande inte fått svar om varför det inte funkar för mig! och min bärbara dator är ju helt sprillans ny och förrförra månadens modell! Alla grejer i den ska ju funka utmärkt med vista och både directX 9 o10! SÅ JAG FATTAR INTE!

Inaktiv

Jag prövar att ladda ner demoversionen av BF2142 o testa den på datorn. Funkar den så köper ja spelet, funkar den inte så skippar jag det. Men som sagt är jag fortfarande riktigt sugen på att på The Sims 2 Livets Historier att funka, kul spel att spela imellanåt. Jag ska ju ändå bara ha min laptop till skolarbete. Men ett par spel på den e inte fel!
Men 0.5Mbit/s räcker väll att spela online med, eller?

Inaktiv

LÄS SYSTEMKRAVEN HÄR: http://www.webhallen.com/prod.php?id=57296

Sen sims2 grejjer hör inte hemma här men om du behöver systemkraven för det kan du läsa här: http://www.webhallen.com/prod.php?id=18529

OBSERVERA att vad som krävs för att spela online står på dessa sidor.

Vigge91: Google är din vän. Börjar bli hög tid att lära sig använda det.

/Grindah

Inaktiv

Men ja vet vad systemkraven e! Men d funkar inte o INSTALLERA spelet. Texten e oxå din vän. Bara du lär dig läsa!

Inaktiv

Som jag PM:ade till dig:
Om du frågar om "Men 0.5Mbit/s räcker väll att spela online med, eller?" så tolkar jag det som att du INTE vet systemkraven. Bandbreddskravet står nämligen där.

Sen står det inget om att du har problem med att installera bf2142 vad jag kan se, däremot klarar du inte av att installera sims2. Eftersom detta e bf2142 forumet har jag valt att ignorera din sims2 fråga.

Det e inte jag som behöver lära mig läsa - det e du som behöver lära dig skriva sammanhängande samt göra forumsinlägg.
Man kan inte starta en tråd om ett problem o sen bara ändra till nåt HELT annat o sen säga åt folk att dom e tröga för att dom inte hänger med i ens egna adhd ryck.

/Grindah

Inaktiv

>Jag läste igenom min tråd och du har nog rätt. Jag ber mkt om uräkt o tackar ändå för din hjälp. Och jag vet att det står 128kbit/s, dettta vet jag eftersom jag och kollade i butiken igår. Men jag vill vara å säkra sidan för 128k/bit låter väldigt lite för mig. Så kommer jag uppleva lägg när jag spelar BF2142 online med 0.5Mbit/s. Och det stod ju inte heller något om att BF2142 var bakkompitabelt på Vista. Men som sagt sja jag ladda ner demoversionen idag och pröva den. För dem måste väll ändå ha exakt samma systemkrav.

Medlem

högerklick och kör som adminstratör....det löser en massa problem

Inaktiv

Har redan provat d tyvärr. Men tydligen stödjer inte mitt grafikkort på min bärbara bf. så härmed är väll antagligen tråden avslutat. Jag vill tacka alla som har hjälpt mig!
/Vigge91

Medlem

blir förvånad ifall det fungerade att spela BF2142 när alla inbyggda grafikkort suger.

Inaktiv

ah. Men ja får la ta och köpa en ny stationär datrm(min andra har gått isönder)

1
Skriv svar