Macron - Ok eller inte ok?

Medlem
Macron - Ok eller inte ok?

Har på sistonde läst endel om online-spelare som kör bf2 med makron*, och det skulle vara intressant att höra vad ni tycker om detta - Är det ok att använda makron public/matcher eller inte?

Många definierar fusk med motståndare som använder sig av metoder som ger orättvis (oväntad?) fördel över en annan spelare.

Rösta på Gösta
- maggot.se

* Exempel på ett makro för Medic: Du trycker en förbestämd tangent, och detta resulterar i att du byter från bössan till Defibrilator + Aktiverar "deffen" + Byter sedan tillbaka till bössan igenl, allt detta med en enda knapptryckning.


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Nej, det är helt klart fusk. Inget annat.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Håller med! Klart att det är fusk!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

EDIT: Jag ändrade mig eftersom jag använder det i Wolfenstein: Enemy Territory

Medlem

ja jag vet inte men på den tiden jag spelade Quake, Action Quake 2 och coutner strike så ansågs inte sånt här som fusk.

klart det inte är fusk.

men nu för tiden så är ju den allmäna inställningen att man får inte röra nått i nå configfiler osv utan att folk sägeratt det är fusk, men det handlar nog mer om att majoriteten inte ids eller vet hur man gör å då är det lättare att ropa fusk än att erkänna att man inte kan eller ids och lär sig istället.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte fusk här iallafall. Är väl de som inte klarar av att tweaka sina spel som skriker, men vem lyssnar. ^^ Macron är en oerhörd resurs och har varit under lång tid.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Inte fusk här iallafall. Är väl de som inte klarar av att tweaka sina spel som skriker, men vem lyssnar. ^^ Macron är en oerhörd resurs och har varit under lång tid.

Jag vet inte hur man gör i just BF2 men i vissa andra spel som tex Wolfenstein: Enemy Territory

Medlem

Vet inte vad jag tycker, om det går att göra ett sådant macro ingame, i consolen, deff grejen, så tror jag att jag tycker det är okej, ska man behöva göra extremt komplicerade macron som bara funkar på tillexempel g15 tangentbord, som gör mer än byter vapen och skjuter, såååå skulle jag nog bli lite mer fundersam.

Att byta vapen och skjuta, vilket deff grejen gör mer eller mindre används ju i mer eller mindre alla fps spel med instant weaponchange, Quakeworld allra mest.

Inaktiv

Nej... tycker ej att det är ok med macro. Roligast att spela om alla spelar med lika/samma förutsättningar.

Medlem

När man spelar PC-spel online ås är det väldigt sällan med samma förustättningar man spelar, alla har olika konfigurationer av hårdvara tex.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Då skulle ju bättre grafikkort, ljudkort etc utgöra fusk då det innebär en fördel för innehavaren av den bättre hårdvaran. För att inte tala om möss på vilka man kan ändra känsligheten "on the fly".


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

1
Skriv svar