Mer ram-minne eller nytt grafikkort?

Inaktiv
Mer ram-minne eller nytt grafikkort?

Hej,

Jag har precis köpt ett nytt grafikkort. Det är ett Nvidia GeForce FX 5600XT 256 Mb. Jag har en Pentium 4, 2,80 Ghz (inte Celeron), 512 Mb-ram.

Jag kan spela spelet på 800x600 upplösning med dom lägsta kraven. Men när jag spelar multiplay så hackar det lite.

Skulle det kunna hjälpa att köpa 1 Gb-ram tro? eller hänger det på grafikkortet?


signatur
Inaktiv

helt klart.
Ram-minne gör underverk för BF2142.
När du ändå e igång skaffa så du har 2 gig ram. Det kommer fixa laddningstider o allt sånt med.

Jag skulle tro att det hjälper ditt hackande men det finns andra orsaker till det med som bör beaktas t.ex vad du har för internetuppkoppling o så. Jag menar - packetloss kan lätt uppfattas som att det hackar om man inte sätt det innan.

Jag säger: Köp ram o testa.
Det kostar inte så mycket och om du har 512 ram e det hög tid att minst dubbla det.

/Grindah

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"]helt klart.
Ram-minne gör underverk för BF2142.
När du ändå e igång skaffa så du har 2 gig ram. Det kommer fixa laddningstider o allt sånt med.

Jag skulle tro att det hjälper ditt hackande men det finns andra orsaker till det med som bör beaktas t.ex vad du har för internetuppkoppling o så. Jag menar - packetloss kan lätt uppfattas som att det hackar om man inte sätt det innan.

Jag säger: Köp ram o testa.
Det kostar inte så mycket och om du har 512 ram e det hög tid att minst dubbla det.

/Grindah

glömde att skriva att jag har inget igång förutom BF när jag spelar. Jag har BBB 24/1 Mbit.

Jag kan ev få tag på 1x512Mb ska testa med det och se hur det flyter på.


signatur
Medlem

mitt bf2142 brukar dra ungefär 800 - 900 MB när jag spelar.....då är det kanske bästa att ha minst en 1 GIG i RAM.


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Inaktiv
Skrivet av athlOn:

mitt bf2142 brukar dra ungefär 800 - 900 MB när jag spelar.....då är det kanske bästa att ha minst en 1 GIG i RAM.

Okej så mycket.. Jag har precis lagt in BF 2. De spelet kan jag lira utan problem, det flyter på kalas


signatur
Inaktiv

Jag kan spela BF2142 online men inte med BF2. När jag ansluter till en BF2 server så när den är klar med laddningen. Så blir jag "kickad" av anledningen något med minnet (minns inte vad där stod). Men sen så stod där 800 något, jag tar det som om den kräver 800Mb. Det var ett meddelande ifrån BunkBuster. Men varför stängs man inte ner när man lirar BF2142?


signatur
Inaktiv

www.punkbuster.com <-- uppdatera manuellt.
www.valfriwebbutik.com <-- gå in o läs vad spelet kräver för att spelas.

/Grindah

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"]www.punkbuster.com <-- uppdatera manuellt.
www.valfriwebbutik.com <-- gå in o läs vad spelet kräver för att spelas.

/Grindah

Räcker inte. Vet vad felet är nu.


signatur
Inaktiv

Om du vet vad felet är så är det traditionellt att berätta vad det var för att nästa person som ställer frågan ska kunna hitta svaret genom en enkel sökning på forumet.

Så - Vad var felet?

/Grindah

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"]Om du vet vad felet är så är det traditionellt att berätta vad det var för att nästa person som ställer frågan ska kunna hitta svaret genom en enkel sökning på forumet.

Så - Vad var felet?

/Grindah

Kan förstå det. Men om dom får samma meddelande så tror jag att dom är smarta nog att söka på google innan dom hittar detta forum.


signatur
Inaktiv
Inaktiv

Bäst att köpa 2 Gigs ram

Inaktiv
Skrivet av hulegan:

Bäst att köpa 2 Gigs ram

Oki


signatur
Inaktiv

Jaa humm ram e altid de besta men 2142 e ett spel som e roligare när de e snyggt men de e såhär om du tyker de e lite half fuckad grafik och lite hakigt så e de grafikkort men om du gillar din bild så e ram de säkraste men vad ett grafikkort kostar har du råd till 2 gb ram så satsa på ram och då behäver du inte tenka mer på att de kommer laga för då vet du att de e grafik kortet som e kass


signatur

/den farliga milfen^^

Medlem
Skrivet av Qixx:

Jaa humm ram e altid de besta men 2142 e ett spel som e roligare när de e snyggt men de e såhär om du tyker de e lite half fuckad grafik och lite hakigt så e de grafikkort men om du gillar din bild så e ram de säkraste men vad ett grafikkort kostar har du råd till 2 gb ram så satsa på ram och då behäver du inte tenka mer på att de kommer laga för då vet du att de e grafik kortet som e kass

Satan, du våldtog just det svenska språket.

Inaktiv

Jag tror han var packad när han skrev det faktiskt.

Kolla här: http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=19494

Han slänger upp 3 trådar på 10 minuter för att sedan försvinna.
Solklar fyllegrej

/Grindah

Inaktiv
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av Qixx:

Jaa humm ram e altid de besta men 2142 e ett spel som e roligare när de e snyggt men de e såhär om du tyker de e lite half fuckad grafik och lite hakigt så e de grafikkort men om du gillar din bild så e ram de säkraste men vad ett grafikkort kostar har du råd till 2 gb ram så satsa på ram och då behäver du inte tenka mer på att de kommer laga för då vet du att de e grafik kortet som e kass

Satan, du våldtog just det svenska språket.

Du gjorde precis ett onödigt påhopp. Vi alla förstod vad han ville få sagt.
Grafiken är inte allt, det brukar vara skönare att spela utan långa laddningstider än spela med bra grafik. om Man kan välja både bra graffe och ram så gör det, emn annars bara ram

Inaktiv

Jag kan ärligt säga att jag hade svårt att hänga med.

Inaktiv

FZ Crew, om ni varnad mig för mindre saker då får ni fane mej ta och varna "Kawazu" för det han skrev!

Det har hänt lite saker nu. Jag har nu beställt 2Gb (2x1gb). Det är 3-4 lev dagar på dom + frakten (tror det skickas inom Malmö där kah bor). Jag återkommer så fort jag har satt in det och testat att lira online, håll tummarna att det fungerar bra


signatur
Inaktiv

OFFTOPIC:
Tcip: Det var väl att ta i - en varning för en sån sak vore lite överdriven. Sen kan du ta varningarna med ro. Jag personligen har blivit varnad 3 gånger om jag inte missminner mig och jag e kvar

muhahahahha

Hur som helst: Lycka till med grejjerna - ge oss ditt utlåtande sen.

Inaktiv
Skrivet av [PHD:

Grindah"]OFFTOPIC:
Tcip: Det var väl att ta i - en varning för en sån sak vore lite överdriven. Sen kan du ta varningarna med ro. Jag personligen har blivit varnad 3 gånger om jag inte missminner mig och jag e kvar

muhahahahha

Hur som helst: Lycka till med grejjerna - ge oss ditt utlåtande sen.

rätt ska väl vara rätt? jag yttrade mig med att ta till ton, det fick jag en varning för.. Men ja, grejerna är skickade nu. Så nu väntar jag bara på att posten ska få in dom på Malmöas postcentral, sen ska det skickas till mitt postkontor som ligger 5min ifrån mig. Sen skickas det vidare till Mobilia (shopcenter i Malmö). Sen kan jag hämta det


signatur
Inaktiv

När jag kom hem så kom jag på att mitt moderkort klarar "bara" av max 2Gb ram-minne. Jag hade tänkt mig att sätta i mina 2x256Mb:s minnen. Men ja, det gjorde nog inget.

Jag satte igång Battlefield 2, på max presandan. Det hackade väldigt mycket, så det är väl grafikkortet som inte orkar med det (256Mb:s). Så jag satte det på minsta presandan, då lirade det bra. Jag gick in i en srver som hade 20 personer i sig. Skjöt och orsakade explotioner så jag kunde se om det hackade. Det gjorde inte det, MEEN jag är inte helt nöjd. Ibland så hackar det väldigt väldigt lite, man märkar knappt det. För jag vill ha spel upplevelse som heter duga, så jag ska köpa nytt grafikkort sen, snart..


signatur
Medlem

512MB RAM är inte mycket

Medlem

Finns ju billiga grafikkort under 1000:- skulle köpa kort +512 minne.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

512MB RAM är inte mycket

Jag har 2Gb nu


signatur
Inaktiv
Skrivet av Guzgob:

Finns ju billiga grafikkort under 1000:- skulle köpa kort +512 minne.

Läs hela tråden! jag har 2Gb fortfarande


signatur
Inaktiv

Jag har bett om råd på Sweclockers om köp av grafikkort. Ni hittar tråden här om ni också ska köpa ett nytt grafikkort: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...


signatur
Inaktiv

*suck* har precis köpt ett nytt grafikkort, ett: Sapphire Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, AGP8X, HDCP, 2xDVI-I, Lite-Retail. Men det passar inte till mitt moderkort (stödjer inte det). Så, jag ska byta moderkort nästa månad


signatur
Medlem

Du är rolig du :). Innan du köper grejerna kan du väll ändå se till att din burk stödjer dom:)?


signatur

Det här är en signatur

1
Skriv svar