Rena kniv servrar eller inte???

Medlem
Rena kniv servrar eller inte???

Vad tycker ni om att det finns servrar som bara tillåter knivfighter för att man ska kunna ta knivmärket lite fortare?

Anledningen till att jag vill ha era åsikter är att en kompis vart nog lite stolt över att han fixat knivmärket just på en sån server som bara tillåter knivar, men i mina ögon så känns det nästan som om man skulle fuska när man tar märket på det sättet!

För att citera Jean Reno i filmen LEON (Snipergevär är för nybörjare, när du tar dina offer med kniv är du proffs)

Det är väl ändå det som är grejen med kniven att kunna smyga runt sitt offer och ta han i ryggen innan han hinner skjuta en själv.Det finns ju inte ett slagfält i världen som bara slåss med kniv,eller?

Jag missunnar inte min kompis glädjen av att tagit märket, men jag tycker att man bör få fightas mer för att få det än att bara gå in på en server och hugga som en idiot!

Det förstör liksom njutningen att ta knivmärket, för vad jag kan förstå så ska ju det märket vara bland dom svåraste att ta, tycker jag!

Vore kul att höra era åsikter om det här!!!

Medlem

Det blir ju lite så när man bygger ett spel kring stats, inte att det är ngt negativt i sig, håller spelet lite mer intressant. Men det finns ju samtidigt mååånga sätt att förstöra också på...som tex rankade knivservrar. Finns ju rent av servrar som enbart är till för explosives också.
Har varit inne och spelat en del på dessa men slutar alltid med att jag lämnar servern för att folk inte följer regler, är det en knivserver och regler är satt ska dessa följas, rankad eller orankad.
Dock kan man ju tycka att knivservrar borde vara orankade, även explosives.

Medlem

Det är inte tillåtet att ha rankade servrar där man begränsar vilka vapen, fordon etc.
Har man detta så kommer rankningen att tas bort och alla som upptäcks när de spelar på en sådan här server kommer att få sina stats nollställda då det räknas som fusk.

Citat:

Public Ranked Servers and Private rented clan servers may introduce custom rules that apply only to their servers and which result in minor changes to gameplay. These “in-house” rules are allowed as long as they do not violate the conditions of use of a ranked server as determined by DICE and EA and as long as they are explicitly announced in the server description or on the loading screen, so that players joining the server are aware of them before they start playing.

2.3.1 Disallowed “In-House” Ranked Server Rules:

Server Administrators may not implement or enforce server rules on ranked servers that prohibit players from using any roles, kits, weapons, vehicles or other features of the game while playing on their server. Examples of such rules that would violate the conditions of use are:

(a) Preventing any players from being Commander or Squad Leaders.

(b) Preventing any players from using certain vehicles such as jets, helicopters or tanks.

(c) Preventing any players from using commander assets (artillery, vehicle drop, UAV or scans).

(d) Preventing any players from using certain weapons or items (such as flashbangs or C4) or enforcing a “pistol only” or “knife only” server rule.

Medlem
Skrivet av skottet:

Det är inte tillåtet att ha rankade servrar där man begränsar vilka vapen, fordon etc.
Har man detta så kommer rankningen att tas bort och alla som upptäcks när de spelar på en sådan här server kommer att få sina stats nollställda då det räknas som fusk.

Citat:

Public Ranked Servers and Private rented clan servers may introduce custom rules that apply only to their servers and which result in minor changes to gameplay. These ?in-house? rules are allowed as long as they do not violate the conditions of use of a ranked server as determined by DICE and EA and as long as they are explicitly announced in the server description or on the loading screen, so that players joining the server are aware of them before they start playing.

2.3.1 Disallowed ?In-House? Ranked Server Rules:

Server Administrators may not implement or enforce server rules on ranked servers that prohibit players from using any roles, kits, weapons, vehicles or other features of the game while playing on their server. Examples of such rules that would violate the conditions of use are:

(a) Preventing any players from being Commander or Squad Leaders.

(b) Preventing any players from using certain vehicles such as jets, helicopters or tanks.

(c) Preventing any players from using commander assets (artillery, vehicle drop, UAV or scans).

(d) Preventing any players from using certain weapons or items (such as flashbangs or C4) or enforcing a ?pistol only? or ?knife only? server rule.

Innebär det här att han kan bli av med medaljerna samt poängen???

Hur stora är chanserna igentligen att EA upptäcker att han spelat på en server där Admin bara tillåter knivar???

Han sa att man nämligen kunde använda pistol och skyttegeväret som skyttesoldat men gjorde man det så vart man kickad på en gång.

Medlem

Hmm, skumt att det överhuvudtaget listas sådana servrar i serverlistan då...borde ju vara självdöd åt dem som hyr eller fått sina servrar godkända , just med tanke på att de listas med namn som "KNIFE ONLY" alt. "Explosives & knife only" och som dessutom är rankade.

Kanske svårt att ständigt ha en övervakning av vad som listas, men man tycker ju att dem borde kolla det vid en registrering, för vad jag har hört ska de tydligen vara ganska tufft att få sin server godkänd som rankad.

Medlem

Knivservrar är för fjantar. Det känns inte lite irriterande att man själv slitit som ett djur för att få "guld-kniv-brickan" och så finns det tomtar som enbart kan döda med knivar.... det tar liksom udden av det hela :evil: . Som ett tips till er som inte vill använda fusk-servrar så kan jag rekommendera ett försök på en titanmatch med 64 spelare


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Knivservrar är för fjantar. Det känns inte lite irriterande att man själv slitit som ett djur för att få "guld-kniv-brickan" och så finns det tomtar som enbart kan döda med knivar.... det tar liksom udden av det hela :evil: . Som ett tips till er som inte vill använda fusk-servrar så kan jag rekommendera ett försök på en titanmatch med 64 spelare

Tycker inte om att köra på Titan men jag antar att det är lika svårt på conq bana med 64 spelare och det är just det här jag menar, att det ska vara lite sport att ta märket!!!

Att ta knivmärket på det sätt du har tagit det Burglar så ska du ha en klapp på ryggen och ett stort grattis, jag försöker till och från att ta bronset men jag tycker det är sk**svårt!!!

Att ta knivmärket i guld under normala fighter är RESPEKT!!!!!:up:

Inga fler som har några åsikter som dom vill dela med sig???

Medlem
Skrivet av Groggy:

Inga fler som har några åsikter som dom vill dela med sig???

Kör inte på KNIFE ONLY servrar! ffs

Medlem
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Groggy:

Inga fler som har några åsikter som dom vill dela med sig???

Kör inte på KNIFE ONLY servrar! ffs

Hade inte tänkt det heller!!!:D

Medlem

Om du ska sikta på (iaf till en början) brons-brickan så håll dig till tajta banor, som cerbere landing (eller som jag föreslog överst, på en titan) och kör enbart med kniven så har du den snart


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Man vet ju att det är fusk att lägga upp servers där det bara är knivar / pistol eller liknande. Men i bland kan jag förstå personern som går in på sådana servers. Själv tycker jag det i stort sätt nästan är tekniskt omöjligt att döda någon med kniv om inte personen ligger still och kollar åt andra hållet. Till och med då i bland brukar jag missa dom 2-3 första huggen Så i bland är det lite knepigt.

URK
Medlem
Skrivet av LoTeZ:

Man vet ju att det är fusk att lägga upp servers där det bara är knivar / pistol eller liknande. Men i bland kan jag förstå personern som går in på sådana servers. Själv tycker jag det i stort sätt nästan är tekniskt omöjligt att döda någon med kniv om inte personen ligger still och kollar åt andra hållet. Till och med då i bland brukar jag missa dom 2-3 första huggen Så i bland är det lite knepigt.

vet inte hur det är i bf2142 men i bf2 med kniv så var det en vis teknik som man var tvingad att andvända för att kunna träffa rätt. spelade bf2142 och körde upp kniven i röven på en fiende och stod bara och hugg i kulorna minst 10 gånger tills han reste sig och vända sig och lyckades spränga sig själv och jag hängde med.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

LoTez, du står/ligger förmodligen för nära. Japp det låter helt mongo men så är det


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar