VOSS vs vanliga assault-vapnet

Medlem
VOSS vs vanliga assault-vapnet

Tjo,

Hur är det med skadan jämfört med varandra egentligen?

Gör Voss även mer skada eller har den bara 10 skott mer än vanliga vapnet?

Medlem

Nja, den är skadar mindre än standard riflen, är mindre träffsäker. Men den har mer skott! Det är ett closecombat/supress vapen.
Ska du ha ett vapen med mer skada så ska du välja BAUR. Färre skott, mer skada


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

voss äger på kort till medium avstånd. skaffa rocket addonen sen e det bara till att gå loss inuti titanerna.

älskar den bössan fede mycket!!

Medlem

Vad då "closecombat/supress vapen"? Det rockar ju på riktigt långa avstånd också, det är det klart bästa allround vapnet. Som Flesheater sa, med rocket-unlocken så är den grymmast.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Nja, inte på långa avstånd, kanske med lite flyt, men annars är BAUR:n bättre på avstånd, den skadar mer också så enda fördelen med voss är att den har fler skott...det står ju till och med i förklaringen till voss att det är ett closecombat/supress vapen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:

Nja, inte på långa avstånd, kanske med lite flyt, men annars är BAUR:n bättre på avstånd, den skadar mer också så enda fördelen med voss är att den har fler skott...det står ju till och med i förklaringen till voss att det är ett closecombat/supress vapen...

Jag tycker den är helt underbar på halv långa avstånd med. Ok kanske är lite krångligt men har man någorlunda skill att skjuta på avstånd så funkar den väldigt bra. Sen skulle jag också kunna säga att Vossen är bra mycket bättre i alla kategorier en standard vapnet. Om den inte vore det skull det inte finnas någon anledning att låsa upp den. Så kortfattat.

Den är kraftfullare en standard
Den har bättre träffsäkerhet
Och den totallt äger på nära håll.

Inaktiv

Själv tycker jag VOSS är bättre än BAUR även om det är på långt avstånd. Däremot tycker jag BAUR är bättre i närstrid, men jag använder helt klart VOSS här också.
Men man lär ju sig hantera de olika vapen efter en tid, och vet hur man skall använda det för att få det optimala ur vapnet.

Medlem
Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Konstigt det där, mitt ägande på 2142 började när jag fick Voss:en det gick inget vidare med Baur:en.
Men det är väl som sagt en smaksak.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Konstigt det där, mitt ägande på 2142 började när jag fick Voss:en det gick inget vidare med Baur:en.
Men det är väl som sagt en smaksak.

Vossen har ju inte lika stor rekyl så kanske enklare att träffa Jag har alltid sett vossen som det svagaste, även utan dendär sidan där man kan jämföra alla vapen.

Själv tror jag att jag tycker mer om kraften i Baur

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Konstigt det där, mitt ägande på 2142 började när jag fick Voss:en det gick inget vidare med Baur:en.
Men det är väl som sagt en smaksak.

Vossen har ju inte lika stor rekyl så kanske enklare att träffa Jag har alltid sett vossen som det svagaste, även utan dendär sidan där man kan jämföra alla vapen.

Själv tror jag att jag tycker mer om kraften i Baur

1
Skriv svar