Medlem
EA.com...link

Tänkte ta och ladda hem Northern strike såhär på kvisten. Trevligt.

Tankar hem link... EA...skapar konto och loggar in. Det går ju toppen. När sen köpet ska genom så säger den att jag inte har reggat BF2142. Nej, inte så konstigt - det har jag inte (och inte mitt BF2 för den delen heller).

Nehe...var gör man det. Oj...det verkar inte vara så lätt.

Konstigt - jag har ju fått mail från EA@email.ea.com där de säger välkommen till BF2142 och detta redan 28 Oktober förra året. Så de har kopplingen till den email address jag loggar på med. Konstigt.

In på supporten. Jaha, jag måste logga in för att ställa frågor - för svaret hur jag lägger till produkter stämmer givetvis inte. Inte heller kan man använda samma User/Pass som till link.

Jag vill...men orkar inte. Lägger ner och småsurfar lite istället.

Jag kanske har varit lat/korkad/... men nog förväntar man sig att företag ska göra det lätt för en att spendara pengar. EA är ju inte direkt kända för att vara idealister

Inaktiv

Jag hade samma problem. Höll på att bli knäpp av det.

Här är lösningen:
1. Du måste ha något slags lösenord som gäller för EA - Kan vara ditt ea-link lösen eller nåt sånt. För mig var det väldigt förvillat eftersom jag har både bf2 och bf2142.
2. Gå in via start->program-><bf2142-katalogen>
Där finns en ikon vid namn "Registrera bf2142"

Använd den.

Sen ska det funka.

/Bajs Hatt (tribute to theMaxx).

Medlem

Det är så dumt - och så dåligt...
Q: Why do I get the error 'Account is already in use. Please provide a different email address' when I attempt to purchase Battlefield 2142: Northern Strike?
A:EA Link only allows you to register an email address once. What has likely occurred is that you created a login to download a demo or patch and used the same email address that is assigned to your Battlefield 2142 account. Unfortunately, that means the email can not be used again, so in order to complete the purchase, you must enter an alternative email address through the account information screen.

...så håll tummarna att det inte kommer fler saker ni vill köpa på EA link....då måste ni skaffa fler email addresser

En annan sak som irriterade mig enormt var att man var tvungen att installera EA Link för att se vad det kostade.

Nåväl...nu verkar det ju lösa sig. Onödigt komplicerat och ologiskt är det i alla fall.

1
Skriv svar