Huvudservern nere?

Medlem
Huvudservern nere?

Hallå,

Någon annan som har problem att logga in just nu?
Det går att logga in på kontot men inte på de enskilda "soldaterna"
Då står det bara att den connectar sen säger den att "conneciton has been lost"

För övrigt så har spelet idag blivit segstartat.
Kan det ha att göra med att jag tog bort en av mina "soldater"? Allt började strula efter det.

Jag har redan ominstallerat och det är likadant. Dessutom blev BF ikonerna jättekonstiga efter jag tog bort ett av namnen.

Lösningar önskas.

Medlem

Samma problem här, trodde det var routern som spökade.

EA <3

Inaktiv

Samma problem - verkar som huvudservern e hårt belastad. Kan spela lite sen så hänger spelet sig med "connection lost" som anledning. Detta är om jag har tur, oftast kan jag inte ens logga in.

Kanske e varmt i serverhallen?

/Grindah

Medlem

Om du tar bort en av dina soldater, glöm inte ta bort profilen också i C\Users\XXXXX\Documents\Battlefield 2142\Profiles
Och ja, det går inte logga in på EA master.


signatur

"True knowledge exists in knowing that you know nothing" /Socrates

Medlem

Funkar igen sedan en ~timma tillbaka, game on !

Inaktiv

ingen info om driftstörningen på ea:s hemsida vad jag kunde se... man kan tycka att det borde finnas så jag undrar om det e någon som har en bra länk till denna eventuella info.

Medlem
Inaktiv

Jag har problem idag med, vad säger ni? e det bara mig det e fel på?

Medlem
Skrivet av Grindah:

Jag har problem idag med, vad säger ni? e det bara mig det e fel på?

Nej, samma problem fortfarande. Jag har "felsökt" lite iaf. Kan inte heller komma in på servern battlefield.ea.com, men vissa gör det. Jag kan inte ens pinga den hemifrån, men från jobbet går det.

Jag testade då traceroute och det har visat sig att alla som inte lyckas pinga och kör tracert på den servern ( 207.38.10.58 ) får timeout efter border1.po1-bbnet2.ocy002.pnap.net.

De som kan komma åt battlefield.ea.com via ping och kör tracert går alltid via border2.po1-bbnet2.ocy002.pnap.net och då går det.

Aja, det kanske inte betyder så mycket egentligen, men så långt har jag felsökt iaf.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

E det battlefield.ea.com som e login-servern då?
OM så får jag också timeout när jag traceroutar.

vad e detta? e det en DOS-attack på dom eller vad?

Medlem

Nä det är inte loginservern, det är deras webserver. Men den hostas av Gamespy och det är de som även tidigare har meddelats ha problem (enligt www.bf2142.se bland annat). Förmodligen hyr EA både webservrar och loginservrar av Gamespy och de har problem. Visserligen är det lite spekulation från min sida, men jag ser det som troligt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Yepp, det var problem med GameSpy's servrar. Dock ska detta vara åtgärdat och EA/Dice har bett om ursäkt:
http://www.bf2142.se/forums.php?m=posts&q=4803


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Pinsamt att man inte kan spela utan stats-servern. Varför kan man inte få spela ändå? Ingen redundans i systemet som det e nu.
Kass.

/Grindah

Medlem

Kul att EA link funkar då...

Medlem

Var det nån mer än jag som hade ENORMA problem att logga in igår kväll ( 6/4 )?

Tog nästan 20-25 minuter innan jag kom in på första sidan där man ser vilken grad man har.

Medlem

Funkar inte idag heller.......... wtf?

1
Skriv svar