Jag har ett problem....

Inaktiv
Jag har ett problem....

Jag har ett problem som är riktigt irriterande och jag tänkte kolla om det är någon mer som har det eller har haft och blivit av med det.

Det är nämligen så att när jag har laddat en karta, både på vanliga 2142 och på Northern Strike och man får fram kartan och listan där man väljer soldat typ så låser sig min muspekare??!! Den sitter som fastklistrad i bakgrunden på kartan och dessutom så går det inte längre att trycka Esc för att ta bort resuserna??????
Den finns där men man kan inte röra den??

Vad kan detta vara?
Jag har ominstallerat spelet men det hjälpte inte. Det har fungerat perfekt fram tills i söndags då problemet fanns där.

Hoppas någon vet vad man kan göra.

cdhUSwe

Medlem

Har du provat att ominstallera drivrutinerna till musen???

Lycka till och hoppas det löser sig så vi kan mötas ute på slagfältet!" MjGroggy"

Inaktiv

Det behövdes inte. Jag tog tag i saken och ringde till ea:s support. Dock med med bitter eftrsmak.
Det var tydligen fler som har haft samma problem och den ända lösningen som dom kan erbjuda är att man får radera sin profil och skapa en ny.
Känns ju skapligt surt efter att alla upplåsningar man gjort.
Men men, det är bara att bege sig ut på slagfältet igen och jobba ihop poängen.

Var ju tvungen att ta ett nytt namn, så nu går jag under cadahuSwe istället.

"see you on the battelfield soldier"

Inaktiv

Det var det värsta jag hört på länge. Menar dem seriöst att man skall radera sin profil för att få löst det problem?

Nu har jag inte haft detta problem, men tanken att börja om att sammla poäng igen, får mig att /¤//&)(/)¤¤/)##. Speciellt när man närmar sig att få låst upp allt.

I starten så ville jag testa andra kits så jag gjorde ett antal andra karaktärer, som jag sen raderade, när jag sen ville pröva något nytt med en annan karaktär, så namn gav jag den med det samma namn som jag precis raderade. Till min förvåning så var karaktären kvar med de senaste upplåsningar, även om jag hade raderat allt.

Medlem
Skrivet av cdhUSwe:

Det behövdes inte. Jag tog tag i saken och ringde till ea:s support. Dock med med bitter eftrsmak.
Det var tydligen fler som har haft samma problem och den ända lösningen som dom kan erbjuda är att man får radera sin profil och skapa en ny.
Känns ju skapligt surt efter att alla upplåsningar man gjort.
Men men, det är bara att bege sig ut på slagfältet igen och jobba ihop poängen.

Var ju tvungen att ta ett nytt namn, så nu går jag under cadahuSwe istället.

"see you on the battelfield soldier"

Alltså det där måste vara BS.

Jag fick ett liknande problem för ett tag sen att inga knappar fungerade och muspekaren vägrade flytta på sig, för att lösa det gjorde jag följande:

Starta upp spelet som vanligt, gå in i options->controls och sen klicka på "reset defaults".

Tydligen hade alla mina kontroller raderats av någon anledning, hoppas du inte hade fått särskilt hög rank när du gjorde detta

Inaktiv

Hmm det skulle ju vara typiskt om det hade varit så enkelt.
Men alla kontroller och muspekaren fungerade perfekt ända tills jag hade laddat kartan och bara skulle välja soldattyp.
Det var först då som det slutade att fungera.

Var det så för dig också?

Hade dock inte så hög rang, tror det var furir guld, men ändå.

Medlem

Men alltså bara för att du tar bort en profil så försvinner inte dina unlocks.... Så länge du inte raderade själva gubben, för det har ingenting med ditt problem att göra. Profilen ligger i "mina dokument/.../..."


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar