Norther Strike Unlocks - Vilka är bra?

Inaktiv
Norther Strike Unlocks - Vilka är bra?

Tjena

Jag har låst upp supports "sticky bomb shotgun" och jag startar denna tråden för att INGEN annan ska göra det.
Den unlocken måste vara det mest meningslösa. Går inte att använda tilll nånting. Man måste lobba klistergranaterna vilket gör det helt omöjligt att använda den när det finns minsta tak ovanför osv.

Lås inte upp den.

En bra upplåsning var däremot ingenjörens minröjargranat. Fantastiskt användbar, speciellt på northern strike banorna med så mycket fordon och minor.

Så - vad tycker ni om unlocksen?

/Grindah

Medlem

Man får nog tänka till lite om man ska ha nytta av sticky:n, fast den verkar onekligen lite småjobbig att använda.

Annars har jag bara låst upp stötdämpande skorna och sniperns underliga radarmojäng som jag ännu inte klurat ut hur jag ska använda. Var den enda pryl som såg intressant ut.

Inaktiv

radarmojängen för support är en mini-uav mot fotsoldater.

Medlem

Kollade precis upp mojängen för Sniper, och den verkar lura radarn när man blir "spottad". Istället för att sin riktiga position blinkar på kartan, så blinkar det där mojängen är placerad. Fungerar så länge man håller sig inom 60 meter från den, vilket känns aningen lite. 100 hade varit fint. 60 meter är lite väl nära att lura fiender som sniper..

Inaktiv

du lägger ut den, sen en claymore i närheten av den => kill-garanti

Jag gillar det.

Medlem

Jag har låst upp dom nya dojjorna och extra ammo till raketerna samt den där urkassa osynlighets-mojängen
off topic. Någon mer som är helt såld på den nya speedern?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag har också låst upp de nya skorna. Har inte hunnit testa de andra förutom som en fält-uppgradering, så jag kan tyvärr inte säga hur allt är. Märker ingen större skillnad med skorna.
Radar-granaten på kitet medic fungerar inte heller. Har inte ens förstås vad som ska hända med den.

Unlocken som låter mest effektiv (har inte testat) är den nya spawn-beacon. Enligt beskrivningen ska man spawna fortare än med den gamla spawn-beaconen, och det är väl effektivt.
Men om den fungerar, det är en annan sak.


signatur

snestreck woicer

Inaktiv

Det utökade maskinpistol magasinet för anti-tank klassen är ju helt underbar, 40 skott... mumms

Medlem
Skrivet av woicer:

Märker ingen större skillnad med skorna.
Radar-granaten på kitet medic fungerar inte heller. Har inte ens förstås vad som ska hända med den.

Instämmer, jag märker inte heller någon skillnad med skorna på, jag tog skada då jag hoppade ner från ett staket som var cirka 1meter högt :/

Radargranaten ger bara typ tre "vågor" av radar, sedan är det slut.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Minröjargranaterna har man testat som fältuppgradering i vanliga bf2142 och de är helt klart suveräna


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ja minebate håller helt klart delad förstaplats med mini-UAV.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Minbetet är trevligt. Funkar bättre än defusern/är roligare i mitt tycke

Understödssoldatens infanteri-uav är också väldigt bra. Speciellt ombord på titanen.

Bra tips av [PHD]Grindah att kombinera apm-minor med ghostgrejen som spaning har.

Radargranaten var väldigt dålig i mitt tycke. Kastade den mot en fiendesoldat som jag visste låg gömd bakom en vägg men det syntes ingenting på min skärm.
Man måste nog i princip kasta så att granaten hamnar precis vid fötterna på fienden. Verkar vara väldigt dålig räckvidd på den.

Uppgraderingen för osynlighet onekligen användbar om man gillar att springa omkring osynlig och fragga folk

Extra rakter och skott för skyttesoldat en av mina favoriter.

Har inte testat alla ännu men vissa sticker som vanligt ut mer än andra. Rekommenderar att testa det ni vill låsa upp genom att gå med i en grupp och använda er fältuppgradering.

Medlem
Skrivet av Burglar:

samt den där urkassa osynlighets-mojängen

Nja, jag tycker att den är rätt bra, den gör en mer osynlig, är tystare och håller längre...helt klart bättre!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

min topplista:
1. Minröjargranaten
2. extra ammo till engineer

resten tycker jag e rätt kassa faktiskt.

/Bajs Hatt (tribute to theMaxx).

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Burglar:

samt den där urkassa osynlighets-mojängen

Nja, jag tycker att den är rätt bra, den gör en mer osynlig, är tystare och håller längre...helt klart bättre!

Är den tystare också?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Assult raketerna är sååå skönt att plocka campers med. Min favvo.

Inaktiv

dom raketerna fanns ju i vanilla-bf2142... Det enda nya här är att du har en mer i magasinet...

Medlem
Skrivet av Burglar:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Burglar:

samt den där urkassa osynlighets-mojängen

Nja, jag tycker att den är rätt bra, den gör en mer osynlig, är tystare och håller längre...helt klart bättre!

Är den tystare också?

Ja, så har jag fattat det. Den har ett annat ljud när man startar den. Det är svårare att höra när någon närmar sig med den.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av [PHD:

Grindah"]dom raketerna fanns ju i vanilla-bf2142... Det enda nya här är att du har en mer i magasinet...

jaha, okey inte spelat vanliga så

1
Skriv svar