Battlefield 2142

Medlem
Battlefield 2142

Har precis köpt BF2142 och tycker det är riktigt nice. Dock har jag stött på flera hinder. Grafikupplösningen går inte att ställa in på 1280x1024 (endast lägre eller högre i widescreen)... dessutom kan jag inte köra singleplayer då spelet slutar att köra och jag hamnar i windows... hmmm, någon som har samma problem?

Mvh,
Gonzo

Medlem

Tråd flyttad.

Inaktiv

amenförhelvetesökpåforumet

Ditt upplösningsproblem kan lösas med google/fz:s forumsök.

Använd den.

/Grindah

Medlem

[PHD]Grindah: Tagga ner lite, du kan påpeka lite snällt att vi har en sökfunktion för forumet.

Som sagt Gonzolito, vi har en element sökfunktion på forumet som du inte ska dra dig för att använda. Du hittar den här.

Inaktiv

1. Jag är inte snäll.

Det här med sökfunktionen kanske skulle vara en s.k. "Sticky"?

Medlem

Ok, tack "Mullins", tur att det finns folk här inne med hyffs. Jag ska testa sökfunktionen.

Förresten "Grindah": hur gammal är du egentligen?!

Mvh,
G

Inaktiv

Vad har min ålder med detta att göra? Det är väl snarare jag som ska ställa den frågan om någon men jag väljer att inte göra det för det skulle göra att jag förlorade all trovärdighet i en argumentation.

Låt oss säga så här - Jag är tillräckligt gammal för att:
1. Läsa och skriva
2. Skilja på de och dem.
3. Skriva begripliga foruminlägg (vilket inkluderar ämnesraden).
Till exempel skulle jag inte döpa en tråd som handlar om upplösningsproblem till "battlefield 2142".

Som du ser är jag tillräckligt gammal för att hantera sarkasm och ironi.

/Grindah

Medlem

röd vecka [PHD]Grindah?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Fantastiskt WarpGun, där fick du till det. Du är verkligen vitsig.

Jag ska anteckna din otroligt fyndiga kommentar och använda den till vardags. Jag har ALDRIG varit med om en så bra och välplacerad kommentar som tillfört så mycket.

Har du inte någon mer på lager? En sån vitsig kille som dig borde ha massor.

Fantastiskt.

Jag börjar förstå hur du fått ihop 1425 inlägg...

Medlem

Jag undrade över din ålder eftersom du beter dig som en fjortis. Fantastiskt hur bitter man kan vara. Alla är inte "nördar" som vet exakt hur/när/var man ska skriva in trådar osv. Ödmjukhet kommer man långt med. Kan du stava till det Grindah?! Lär dig av de andra som skriver här inne.

Mvh,
G

Inaktiv

*suck*

1. Ge mig ett exempel på ett stavfel.
2. Vad ska jag lära mig av "de andra"? Hur man skriver idiotiska inlägg typ "Jag håller med" eller hur man döper en tråd som handlar om upplösningen i ett spel till spelets namn?

Ödmjuk är jag men nolltolerans mot inkompetens råder.

Vidare:
Anledningen jag gnäller är inte personlig mot just dig, även om den kan tolkas så. Jag ser den här typen av trådar som "forum-smuts" som gör det omöjligt att söka eller se vad en tråd innehåller och om den är relevant för ens eget problem. Därför gnäller jag. Jag vill helt enkelt höja kvaliteten på forumet.

Hade du, Gonzolito, döpt tråden till "BF2142 - problem med upplösningar" så hade det varit ok.

Varför inte bara lägga ner det här och ta lärdom istället för att försöka vinna ett slag som redan är förlorat.

Det är ganska lätt att skriva ett inlägg. Här är en checklista du kan cut'n'pasta och använda:
ja nej
1. Relevent text i ämnesraden: ( ) ( )
2. Beskriver jag mitt problem: ( ) ( )

Så, det e allt.
Om du svarat nej på någon av frågorna bör du revidera ditt inlägg.

mvh
Grindah

Inaktiv

Tycker tråden borde låsas.

Medlem

[PMS]Grindah, tagga ner ffs. Alla har inte din enorma kunskap *lol*


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Håller med, borde låsts redan vid inlägg nr 2.

Sen är det intressat att det förekommer många påhopp på min person men ingen har lyckats påvisa något fel i mitt resonerande.

PurreSnurre:
Det e tråkigt när folk drar ner samtalet till en 5-årings nivå.

/Grindah

Medlem

Nej, tycker jag inte. Du var riktigt rolig, så det är lugnt. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tyvärr har jag ingen lösning på problemet men jag reagerar ändå över det otroligt otrevliga bemötandet.

På vilket sätt kan man vara inkompetent om man inte har erfarenhet eller utbildning?

För övrigt så stavade du relevant fel, grindah. inte därför att jag är kung på att stava men...

Medlem

Jag förstår inte varför alla ska hacka på Grindah. Det är ju helt rätt det han säger, man blir så förbaskat trött på att samma frågor ställs hela tiden om saker som har lösts och disskuterats i flertalet andra inlägg.
Det borde finnas internetkörkort, där det ingår att kunna installera en brandvägg + antivirusprogram, och som en sista tentamen innan man får kortet så ska man på MAX 4 sekunder hitta "Forumssökning" knappen på FZ.se.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Anledningen till att folk hackar på Grindah är att han beter sig allmänt socialt inkompetent och buffligt, vilket är onödigt. Det spelar ingen roll om det han säger stämmer eller ej, för de flesta kommer endast uppfatta -hur- han säger det. Vill han nu framföra något slags budskap så får han nog ändra på sin retorik om han vill att folk ska lyssna.

Som det är nu så orkar man inte ta det han säger seriöst, då han framgår som någon slags bitter omogen besserwisser med mindervärdeskomplex.

Inaktiv

Tack Burglar.

Proppen: Japp, jag gjorde visst det. Får skylla på att jag druckit sprit när jag skrev det.

Sen sist Kyraal:
framstår, inte framgår. <-- se jag e visst en besserwisser.

Jag är inte den som inte är villig att ändra på mig men i detta fallet ser jag inget fel i vad jag sagt o gjort. Jag har hela tiden varit saklig, till skillnad från er andra som kallar mig premenstruell och frågar hur gammal jag är.

Jag lider inte direkt heller av någon mindervärdeskomplex, snarare e jag lätt överviktig

Men hur som haver så tycker jag det e rätt kass att folk väljer att anfalla mig personligen istället för att ta till sig av det jag säger. Visst, man behöver inte köpa allt men man kan bemöta det på ett sätt som ger en debatt.

Nu till "The grand finally" som kommer ge mig min andra varning här på fz:

HADE VI HAFT ADMINISTRATÖRER SOM SKÖTTE SITT JOBB HADE DENNA DEBATTEN ALDRIG BEHÖVTS!

Snacka med folket på flashback.info - dom vet hur man modererar ett forum

Så, nu e det bara att luta sig tillbaka o vänta på sin varning.

Jag reserverar mig för stavfel nu då jag skrev detta inlägg i "snabbsvar".
/Grindah

Medlem

Tack för rättelsen. Jag använder engelska mer än svenska, så jag har "tappat språket" en aning de senaste åren

Kan delvis hålla med om administratörerna/moderatorerna, även om jag fått min del av varningar genom åren (mest för att jag nämnt ordet "piratkopiering" eller liknande när FZ var som mest "anala" om det, men också för att jag en gång var lite väl otrevlig mot stackars Castor).

Så jag är absolut ingen ängel själv.

Sen så förstår jag att man kan bli trött på att folk beter sig som newbies och inte söker innan de frågar, eller skriver en bra titel på tråden, men det är inget som är värt att bli så upprörd över. Sen så har ju aktiviteten på det här forumet varit så låg på sistone, så jag välkomnar till och med dessa inlägg. De skapar ju i alla fall -någon- slags debatt

1
Skriv svar