Inaktiv
Märkligt fel

Jag och en kamrat har stött på ett märkligt fel.

Om han går in i en farkost och sedan lämnar den så kommer han ut med ett random tool.

Dvs. om han nu är medic och hoppar in i en APC med sitt voss valt kan det vara att han kommer ut med att hålla något helt annat i handen så som granaterna eller medic boxen.

Detta är i ett problem eftersom han då skall byta tillbaka till vapnet för att komma i kamp igen.

Flera gånger då vi snabbt vill hoppa ut ur vår transport och gå i kamp så har han dött pga av att han har haft fel tool i handen och inte hunnit byta tillbaka till det rätta.

Är det någon annan som har haft det samma problem, och iså fall har ni lyckat lösa det?

Själv har jag aldrig haft detta problem.

Inaktiv

Låter som att det e han själv som orsakar det.
Prova köra på hans dator o se om det händer när du spelar med hans inställningar.

Kolla även hans inställningar.

/Grindah

Medlem

Carrion, jag tror din polare driver med dig eller något
Jag har aldrig hört talas om detta förut faktiskt.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Jag har själv sett det på hans dator, så jag vet att det händer. Vi vet bara inte varför, kan inte hitta något i inställningarna som tyder att det borde vara problemet.

Men vi har testat lite mer.
Går han in med kniven så kommer han ut med pistol, går han in med pistol kommer han ut med geväret, geväret ut med medic hub etc.

Allt mycket mäkligt tycker jag.

Medlem

Den buggen borde ni skicka till EA/Dice, det hade iaf jag gjort.
*edit*
Det var visst fler som hade haft denna "buggen" men det finns en lösning i inställningarna för tangent-bindningarna.
http://www.totalbf2142.com/forums/archive/index.php/t-18398.h...


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Annars tar det ju ca 1 sekund att byta vapen med "1-6" ..

URK
Medlem
Skrivet av Tiderman:

Annars tar det ju ca 1 sekund att byta vapen med "1-6" ..

samt tar det 0,1sek att dö på


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

1
Skriv svar