Project Reality 0.5 släppt!

Medlem
Project Reality 0.5 släppt!

http://realitymod.com/

Ska själv prova senare.

Medlem

Det verkar ruskigt fräckt! "Fully destructable environment" på en bana skojar man inte bort!!

Medlem

Hm, ja det blir man ju lite sugen på faktiskt.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Har spelat en del nu... Riktigt najs, speciellt eftersom de fixat M4an.

Lär bli ännu bättre med tiden, då det såhär strax efter release finns en och annan idiot ute på servrarna. Iofs är det roligt med folk som försöker hoppa fallskärm.

Inaktiv

Hur är det med servers då?


signatur

War never changes.

Medlem

Zaphiren, mycket bra finns en hel drös men framförallt har Datorbutiken.com en bra server uppe med bra admins och skönt folk. VOIP är ett måste i denna mod och hittar man en bra squad så är det allt man önskade BF2 var från början.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Zaphiren, mycket bra finns en hel drös men framförallt har Datorbutiken.com en bra server uppe med bra admins och skönt folk. VOIP är ett måste i denna mod och hittar man en bra squad så är det allt man önskade BF2 var från början.

Kan bara hålla med...hojta till om du ser mig!


signatur

Alfa Bertil

Inaktiv

Trevligt Får väl tanka hem och testa då.


signatur

War never changes.

Medlem

Jag kan inte lira bf2 överhuvdtaget PB kickar mig för det känner typ inte igen Vista.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

VOIP är ett måste i denna mod och hittar man en bra squad så är det allt man önskade BF2 var från början.

Instämmer. Det är faktiskt precis så som jag ville att BF2 ska vara. Det roliga är när man spelar med en SL som verkligen går in för det.

Har haft många otroligt bra public-matcher i Realitymod, med suverän ordergivning, synkroniserade attacker från flera squads m.m. Helt sjukt roligt!

Inaktiv

Hittar ingen server, står att min version e för gammal? hjälp

Medlem

Jag gillade 0.4 bättre. Känns så jävla rörigt nu.

Inaktiv

anledningen till att det känns rörigt är för att alla nya funktioner är nya för de flesta.

En annan anledning är att det är många VBF2 lirare som har försökt sig på denna mod och när de försöker spela PR så som man spelar VBF2 så blir det bara en enda röra dvs mycket lonewolfing och spelare utspridda på CP man inte kan ta eftersom att dom inte läst changeloggen.

Du skulle se för bara en vecka sedan då det kryllade av VBF2 spelare. Då var det en stor röra men de fleste har lagt ner PR eftersom att de tycker att det är för svårt.

Så om 3-4 veckor kommer allt att flyta på bra då de flesta har lärt sig allt.

Medlem
Skrivet av pimpim:

anledningen till att det känns rörigt är för att alla nya funktioner är nya för de flesta.

En annan anledning är att det är många VBF2 lirare som har försökt sig på denna mod och när de försöker spela PR så som man spelar VBF2 så blir det bara en enda röra dvs mycket lonewolfing och spelare utspridda på CP man inte kan ta eftersom att dom inte läst changeloggen.

Du skulle se för bara en vecka sedan då det kryllade av VBF2 spelare. Då var det en stor röra men de fleste har lagt ner PR eftersom att de tycker att det är för svårt.

Så om 3-4 veckor kommer allt att flyta på bra då de flesta har lärt sig allt.

Precis! Mycket "nya" spelare som gör det rörigt. Erskänner att jag inte heller har full koll på 0.5an, iof inte kört så mycket men verkar lite buggigt tex. CPs som inte funkar som dom ska.
Ska testa mer ikväll efter fotbollen...

Medlem

Lägger man en halvminut på att läsa userguiden för v0.5 innan man spelar så är det inte ett dugg rörigt:

http://guide.realitymod.com/index.php?title=0.5_Changes

Medlem
Skrivet av Johan:

Lägger man en halvminut på att läsa userguiden för v0.5 innan man spelar så är det inte ett dugg rörigt:

http://guide.realitymod.com/index.php?title=0.5_Changes

Det är ett måste nästan för en VBF2 att läsa manualen. Jag gjorde det då jag började lira den då minimodden, och man kom "ganska snart in i det"

Inaktiv

Har lirat det i 2 veckor nu och säger bara att det nog är ett av det sämsta jag lirat. Vissa grejer är +, men mer grejer är minus.

+ Att man blir skadad, livet rinner ur en sakta tills man dör. Tuff ide'.
+ Vapnen har bättre precision än VBF2, fortfarande lite "pixel-sikte" men ändå.
+ BLOD !!!

- KITTEN !! Nån har alldeles för mycket fritid för att hitta på KIT för allt mellan himmel och jord.
Har man inte rätt KIT om man ska dra iväg med en heli, så gör man ofrivilligt självmord och får vänta runt halvminuten.
- Spawntiden !! Hinner ju sätta på kaffe och hälla upp ett bad innan man får lira igen, och när man väl vaknar till liv igen står en jävel och spawncampar så man får vänta ytterligare 45 sek.
Har blivit en del bett i läppen och knogar i väggen pga det !!!!
- Knappt någon som kör medic, på alla servrar jag lirat på känns det som om jag är ensam medic, jag revivar men blir aldrig revivad.
- Finns en och annan server där folk fuskar körde på en för 20 min. sen, där jag sköt en kille i huvvet 5 gånger (blodet skvätte 5 gånger), han ser mig, och skjuter mig 1 gång och jag dör, jag blir inte skadad utan jag dör !! Detta var på nån finsk server tror jag.

Undrar hur många som kommer svara med " Du behöver inte spela det" osv.
Orka !!

Medlem

Grejen med PR är att man ska samarbeta, därav alla kit. Dock så gäller det att hitta en sån server där folk samarbetar alternativt spela ihop med folk man känner...

Så hur bra PR är beror på vad för server man hamnar på... och sen så är ju smaken som bekant delad...

Medlem
Skrivet av Bodyhunter:

Har lirat det i 2 veckor nu och säger bara att det nog är ett av det sämsta jag lirat. Vissa grejer är +, men mer grejer är minus.

+ Att man blir skadad, livet rinner ur en sakta tills man dör. Tuff ide'.
+ Vapnen har bättre precision än VBF2, fortfarande lite "pixel-sikte" men ändå.
+ BLOD !!!

- KITTEN !! Nån har alldeles för mycket fritid för att hitta på KIT för allt mellan himmel och jord.
Har man inte rätt KIT om man ska dra iväg med en heli, så gör man ofrivilligt självmord och får vänta runt halvminuten.
- Spawntiden !! Hinner ju sätta på kaffe och hälla upp ett bad innan man får lira igen, och när man väl vaknar till liv igen står en jävel och spawncampar så man får vänta ytterligare 45 sek.
Har blivit en del bett i läppen och knogar i väggen pga det !!!!
- Knappt någon som kör medic, på alla servrar jag lirat på känns det som om jag är ensam medic, jag revivar men blir aldrig revivad.
- Finns en och annan server där folk fuskar körde på en för 20 min. sen, där jag sköt en kille i huvvet 5 gånger (blodet skvätte 5 gånger), han ser mig, och skjuter mig 1 gång och jag dör, jag blir inte skadad utan jag dör !! Detta var på nån finsk server tror jag.

Undrar hur många som kommer svara med " Du behöver inte spela det" osv.
Orka !!

Starta en squad och säg åt dina soldater vilka kit du vill ha. Lyder dom inte så kicka dom från squaden. I PR så är alla squadarna mer utspidda över slagfältet så det gäller att squaden håller ihop. Själv tycker jag PR är asbra! Just 0.5 tog lite längre tid och komma igång med för mig men nu är den nästan klockrent..

Medlem

jag tankade hem 0.5 och tänkte spela lite för att alla är så rörande överens om hur bra det här är. Jag testade lite förut men fick ingen riktig smak för det, men tänkte nu ge det en lite större chans. Och så hittar jag inga servrar?

Inaktiv

i filter rutan ska du bara klicka i endast samma version, samma mod, och punkbuster. Inget annat.
Då hittar du servrar

Medlem
1
Skriv svar