Medlem
DVD

DVDn la av så nu är frågan. Är det någon med sjyrre uppkoppling som kan göra en image av sin DVD och skicka?

I förebyggande syfte kan jag säga att min 100/10 gör att jag skulle kunna tanka hem warezade versioner om jag så ville inom 10 minuter, men att jag är intresserad av en omodifierad version och det är därför jag frågar.

Medlem

du kan använda "game jack"

Medlem

Jag behöver alltså inte starta spelet utan skiva. Jag behöver installera spelet.

Medlem

la DVD skivan av eller DVD läsaren?

Medlem

Skivan la av när DVDn dödade den. Så det är väl lite en toss up.

Medlem

Vi har ju alla blivit lärda att vi köper inte spelet, vi köper rätten att använda spelet. Den rätten bör inte försvinna bara för att skivan går sönder, så du borde kunna traska iväg till affären och begära en ny. Så får affären sköta det med EA sen.

URK
Medlem
Skrivet av Svirre:

Vi har ju alla blivit lärda att vi köper inte spelet, vi köper rätten att använda spelet. Den rätten bör inte försvinna bara för att skivan går sönder, så du borde kunna traska iväg till affären och begära en ny. Så får affären sköta det med EA sen.

förut så kunde man få en ny skiva för 200kr om man skickade in den gamla skivan och väntade i 1 månad.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Problemet är ju här att det är "jag" som haft sönder spelet, så spelet kan jag ju knappast reklamera.

Däremot är det ju inga problem eftersom jag har en nyckel. Allt jag behöver är en kopia av spelet. De som wärschade spelet har ju fuckat hela releasen p g a inloggningen så det går ju inte den vägen. Så installerade jag WoW förut t ex, för det ligger i en flyttlåda någonstans.

Jag är inte så sugen på att betala 200 för att få en ny skiva. Då hittar jag hellre någon som bara skickar spelet till mig.

Medlem

Men det spelar ingen roll att det är du som haft sönder skivan, och några 200 ska det heller inte kosta. Eftersom din rätt att använda spelet fortfarande gäller.

Medlem
Skrivet av Svirre:

Men det spelar ingen roll att det är du som haft sönder skivan, och några 200 ska det heller inte kosta. Eftersom din rätt att använda spelet fortfarande gäller.

Jag kan säkert för en kostnad få en ersättningsskiva. Det är nog inte där skon klämmer. Gratis lär det inte bli dock.

Medlem

Det var ju inte du som hade sönder skivan, DVD-läsaren förstörde den

EDIT: skulle gärna hjälpt dig men har bara 1Mbit upp.

Inaktiv

Ja, det är bara kräva tillverkaren av DVD-läsaren på den eventuella kostnaden för en ny skiva blablabla.
Det är inte detta handlar om!

Antingen hjälper någon honom att göra en image, eller så skiter ni i att skriva :).


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jag har fått hjälp och är väldigt tacksam. I'm up and running again!

Inaktiv

Nemas problemas. Jag hade redan en image på lager för att jag hatar att behöva stoppa i skivan för att starta spelet.

1
Skriv svar