Medlem
Kantutjämning

Har fixat ny dator och vill då köra allt på max.
Och mitt problem är att jag inte får igång kantutjämningen. Jag väljer 8x och trycker på verkställ. Sedan står det att man måste starta om spelet för det ska ta effekt. Jag klickar på ok, men kantutjämningen visas på "av". Testar starta om spelet. Men den står fårtfarande på "av"

Vad ska man göra för att få igång det?

Jag kör med ett Nvidia 8800GTS

Medlem

testa med att bara ta det till 4x först , och kolla om problemet återstår.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Testade och problemet återstår
Kan man inte ställa in det i någon fil tro ?

Medlem

hmm.. nej det tror jag inte, men har du kollat när du spelar ?. prova att inte stänga av spelet, utan gå ut o spela direkt. annars vet jag inte.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem
Skrivet av Wrole:

Har fixat ny dator och vill då köra allt på max.
Och mitt problem är att jag inte får igång kantutjämningen. Jag väljer 8x och trycker på verkställ. Sedan står det att man måste starta om spelet för det ska ta effekt. Jag klickar på ok, men kantutjämningen visas på "av". Testar starta om spelet. Men den står fårtfarande på "av"

Vad ska man göra för att få igång det?

Jag kör med ett Nvidia 8800GTS

Har du kollat inställningarna för ditt grafikkort AA kanske är avstängt.

//Reach:O

Medlem

Tvinga spelet att använda AA i NVIDIA control panelen annars, testa att tvinga samtidigt som du kör med AA i BF2, kanske fungerar.

Medlem

Det kan vara så att det är en configurationsfil som är skrivskyddad, så när du gör ändringarna så händer det inget för spelet får inte skriva i filen. Högerklicka på hela bf2-mappen och bocka av skrivskyddet, hoppa in i bf2 igen och testa en gång till. Jag fick starta bf2, alt+tabba ut till desktop och sedan ta bort skrivskyddet för att sedan hoppa tillbaka till bf2 för att det skulle fungera.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

kan kanske oxå vara en bugg ?. man ska inte behöva göra så för att på kantutjämning.


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Garanterat en inställning i kontrollpanelen för grafikkortet. Samma sak för mig (Radeon X1950Pro). Var tvungen att ställa in 4X AA som alltid påslaget för att det skulle fungera.

Medlem
Skrivet av Wrole:

Har fixat ny dator och vill då köra allt på max.
Och mitt problem är att jag inte får igång kantutjämningen. Jag väljer 8x och trycker på verkställ. Sedan står det att man måste starta om spelet för det ska ta effekt. Jag klickar på ok, men kantutjämningen visas på "av". Testar starta om spelet. Men den står fårtfarande på "av"

Vad ska man göra för att få igång det?

Jag kör med ett Nvidia 8800GTS

8800GTS drivrutinen har X4 AA på default. Ställ den på programkontrollerad i kontrollpanelen. Hade exakt samma problem.


signatur

Allvarligt talat!

1
Skriv svar