Medlem
Usla Co-gunners

Här kommer lite härligt whieeenande från mig.
Råkade nämligen ut för ett gäng praktexemplar igår, när jag körde lite tank å en å annan walker delvis på minsk och delvis på verdune. I samtliga fall hade jag tagit mig runt fronten med tanken/walkern och skulle in i position för att ta några fiende vagnar eller titaner i baken. Men i samtliga fall har jag en allt för triggerhappy gunner i tornet som sitter och drar loss långt innan vi kommit i postion för ett bra skott. Ända resultat är att lede fi vet att vi kommer och hinner vända runt och besvara elden.
Det värsta är att kulsprutan inte gör någon som helst skada på bepansrad mål. Blir så trött :evil::evil::evil:

Medlem

Jo det har man ju varit med om förr och man blir inte så lite trött, speciellt om man kör en jeep och försöker smita förbi fronten för att ta en flagga bakom fi-linjen. Då är det någon tomte som skjuter mot tanks och liknande.... mycket skada jeppmaskingeväret gör mot pansar... :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

De få gånger som någon lyckas co-gunna när jag kör en tank så lyckas de ständigt med dessa idiotier, som att skjuta på andra stridsvagnar, eller battlewalkers. Den värsta co-gunnern är dock den som hoppar in i förarsätet när jag klivit ur för att snabbt reparera, och kör iväg.

Då blir jag så barnslig att jag tar självmord under "hans" stridsvagn några gånger så han åker ut ur servern.. Jo, jag vet, men ibland brister det helt enkelt och man får nog.

Vanligtvis vägrar jag att plocka upp någon. De träffar ändå aldrig något, sitter alltid och spammar, "move!", "go go go go!", "forward!" när jag ligger i bakhåll på en stridsvagn som jag vet är på väg runt hörnet, bara för de vill ha skjuts till nästa bas.

De är helt enkelt totalt värdelösa.

Inaktiv

Hehe mycket sanning i denna tråd. Men vi måste tänka på att vi faktiskt pratar om oss själva också. Finns gott om folk som ni nämner men också folk som vet vad dom gör.

Dom flesta med en lite högre rank kapten eller så vet vad du gör och förstör inte allt.

Tror att dom flesta som skjuter med maskingeväret mot pansar inte vet om att det inte gör någon skada (Det står ingen i manualen om det) eller är spelare från bf2 där man kan knäppa gunnern eftersom dessa är synliga där och kan ta skada.

Medlem
Skrivet av HIDDen:

Tror att dom flesta som skjuter med maskingeväret mot pansar inte vet om att det inte gör någon skada (Det står ingen i manualen om det) eller är spelare från bf2 där man kan knäppa gunnern eftersom dessa är synliga där och kan ta skada.

Ja, det är möjligt, men jag tror det handlar om hormonstinna och sockerchockerade 12-åringar på pappas hyrdator som utvecklar ett sånt beteende. Men det är vad jag tror.

In o spela nu, gubbs & gums!


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

De som skjuter med maskingeväret mot pansar verkar nästan alltid vara de som skjuter på allt i allmänhet. Det brukar även vara de som kommer från ingenstans, hoppar in i stridsvagnen som gunner, och sen börjar skjuta åt det håll som de tycker att man ska köra, spammandes sitt "move!", "forward!".

Då önskar jag att samma system som används i PlanetSide används här, att man kan kicka passagerare och gunners ur sitt fordon. Var alltid roligt i PlanetSide när man flög ett stort transportskepp med passagerare, och någon eller några var riktigt otrevliga. Man flög helt enkelt ut över någon innsjö av lava, eller ut över havet, och dumpade dem där.

Hmm. Tror nog det bor en liten djävul inom mig..

Medlem

Hehehehehehehehe.
Bra tråd.
Hade en gunner i min bil en gång(verdun titan tror jag) skulle sno en silo (nästan under titanen)och den javeln börjar möja på titanen.
Ser på kartan att 2 tanks börjar åka mot mig samtidigt som titan kanonerna går heta.Tanksarna kommer till silon.(har gömt bilen bakom ett hus.)en tanks åker förbi och min gunner börjar skuta mot honom. jag tror ni kan gissa hur det gick

Medlem

Tanken sprängdes?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

hahaha.... förmodligen... eller hans humör....


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar