Troop Transporter Pin!?

Medlem
Troop Transporter Pin!?

Hur i hela friden får man den? Det står att man ska göra ett visst antal "Titan Air Drops" men vad är det för något?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Skuta ur kapslen ? eller halo jumps ?

Medlem

Kör ett transportflyg och låt folk spawna på den och sedan droppa ner på fiendens titan medan du kör. Enklast är att bara hovra en bit ovanför fiendens titan.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Aha ok, thx Fr3gU. Jag kunde inte hitta det beskrivet någonstans och jag behöver det för en ny skinande medalj


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Nemas problemas, mate.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

jag har också undrat det där.... var det inte nån bug med det förut som gjorde att folk fick 345673458385793408935760934857693086 poäng?

Medlem

Jo, det stämmer. Jag vet inte hur de gick till exakt, men det är så man gör för att få Troop Transporter-pin.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

det måste vara väldigt svårt att få den eftersom det är jävligt lätt att skjuta ner transportflygen med kanonerna ovanpå titanen

Medlem

Ja det är fan knappt man kan flyga in på deras brygga och landa UTAN att någon skjuter på en

Jag testade lite och det verkar som det får vara en stund med den där medaljen


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

mmm, jag är ingen mästare på att flyga men jag är helt duglig. Men det är inte ofta jag lyckas landa en jävla transport på deras titan, än mindre hovra över den

Medlem

Ja, det är väl olika på olika servrar. Jag har försökt en gång och lyckats en gång. 100% success-rate

[edit] stavning


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Inaktiv
Citat:

Kör ett transportflyg och låt folk spawna på den och sedan droppa ner på fiendens titan medan du kör. Enklast är att bara hovra en bit ovanför fiendens titan.

Se till så att inte någon sitter i titankanonerna för det tar ungefär 0.43534543534 sekunder för den att skjuta ner en transport.

Sedan verkar inte active defences hjälpa särskilt mycket heller. Jag har dött av kanonen fast jag har flugit in med den aktiverad. Detta är dock en bugg tror jag.

Vad tror ni om man skulle hovra en bra bit ovanför kanonerna så dom inte kan skjuta mot en. Tror ni folk skulle förstå att dom kan hoppa ut eller fungerar det i praktiken?

Medlem

Vet inte.

*loggar in o testar*


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Jag har nu lyckats hovra en bit ovanför med 14personer som hoppade ut och landade på titanen, med andra ord så är det inte så man ska göra för att få den där pin:en. Finns det fler förslag? (ja, det var en rankad server).


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Aha, nej det var nog bara jag som fattade fel när fr3gu förklarade.

"Kör ett transportflyg och låt folk spawna på den och sedan droppa ner på fiendens titan medan du kör."

Jag fattade det som att folk skulle hoppa från flyget och landa på titanen men han menade nog att man ska landa på titanen x antal gånger med passagerare.

Rätta mig gärna om jag har fel. Troop transporter pin är den enda jag inte har ännu.

Medlem

Aha ok, får pröva det nästa gång då


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Nej, det var så som ni fattade först... Folk hoppar ur min hovrande transport och landar på titanen. Kanske får man inte hovra för högt ovaför då...


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

På grund av buggen som var förut, att man fick poäng bara någon i transporten bytte plats så måste passagerarna ha kommit på transporten minst 500 meter innan fiendens titan. Och man måste vara under 300 meter från marken när passagerarna hoppar ut för att det ska gälla.
Det är med andra ord nästan omöjligt nuförtiden.

Medlem

Är det sant? det är inte bara "nästan omöjligt", jeje där sket sig den badgen. Det är nästan så man ångrar att man inte tog den förut när det var enkelt :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

HAHAHAHA "nästan omöjligt" är det då rakt inte Burglar då jag och två av mina spel polare tog en var i går på samma runda

Medlem

Tja ni fuskade väl på något sätt som ni brukar göra?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar