Är BF2142 grejen hela dan?

Inaktiv
Är BF2142 grejen hela dan?

Tjena

Jag bara undrar om spelet är något att ha nu när ni har lirat lite?

Har spelat BF2 ganska mycket.

Hade tänkt mig att köpa det så här innan jul.:P


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem

Svar ja, efter en tveksam start så måste jag ändå säga att Bf2142 är grejen hela dan

Medlem

jofan, Titanmode är det roliga med det hela

Medlem

Det är inte bara Titan som är bra. Hela spelet känns mer polerat än BF2.

Medlem

Titan är kul, men det är även Conquest. dock är det bäst att servern man är på inte laggar allt för mycket under Titan mode.

Alltid kul att komma springande i en Walker och göra mos av folk, eller sitta i en Titan vid Kanonerna och see folk på marken flyga till höger och vänster under dom dundrande smällarna på marken

Medlem

BF2142 är grejen hela dagen. Körde lite BF2 här om dagen och måste säga att jag längtade tillbaka till det nyare, fräshare 2142. Ett måste-ha-spel, helt enkelt.


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Jo 2142 kan jag rekommendera, sedan är ju Titan-läget grymt jävla kul också.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Härligt att höra för nu är det köpt.

Men vilka servers gäller då?


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem

I3D har snabba servrar som sällan laggar, BBB servrarna funkar också rätt bra nu, men de gånger BBB servrarna börjar lagga så laggar det så illa att jag vill slå sönder saker... sen finns det ju [Blyfri] som ioförsig är en hyrd I3D server

Medlem

Det känns som att bly inte får komma in på [Blyfri]....


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Ja det är ett väldigt bra spel(om man gillar BF serien), mycket bättre än BF2 tycker jag

Medlem

en sak som är roligare med BF2 är att det är mer pang pang... i 2142 låter det *pftju pftju* när man skjuter typ

Medlem

Måste bara få veta om de fixat till walkern då? för den var ju på tok för farlig i betan iaf. första gången jag själv satt i den mosa jag utan problem två tanks och malde ner fotgubbarna utan problem. specielt om man hade en engineer med sig som reppa

vågar inte enns tänka på vad en persson som är duktig med den kan göra


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av Lash:

Måste bara få veta om de fixat till walkern då? för den var ju på tok för farlig i betan iaf. första gången jag själv satt i den mosa jag utan problem två tanks och malde ner fotgubbarna utan problem. specielt om man hade en engineer med sig som reppa

vågar inte enns tänka på vad en persson som är duktig med den kan göra

Jag har inte lyckats äga några tanks speciellt lätt, men jag inte så bra heller

Mot infanteri är den däremot grymt bra.

Medlem

Walkers är bra på korta avstånd, på längre avstånd har Walkern inte en chans, och sen finns ett par duktiga "Engineers" så är den stackars Walkern köttfärs och potatismos illa kvickt....

Medlem

Jo, det gäller att inte bli övermodig i BattleWalkern. Den är så enorm att man lätt tror att man automatiskt blir osårbar, men inget är längre från sanningen. Som sagt så har man ingen jättestor chans på avstånd mot tanks. Det gäller att använda hjärnan rejält, nyttja omgivningen, och bruka skölden med fingertoppskänsla.

Den är dock väldigt lätt att göra sig av med. Speciellt om man är en någorlunda lättfotad Engineer som lyckas ta sig fram mellan benen på den och sätta ett Pilum-skott I en känslig punkt

Medlem

2142 är mycke roligare än bf2. Lätt värt pengarna.

Medlem

Fan låter ju bra detta. blir det till att köpa och ladda ner i natt,

Kyraal. för att inte snacka om duck funktionen. hade kul i beten när man stog bakom konteinern i mitten sektionen av bannan och bara ducka när missilerna kom flygande


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem

Inget och ha, The Sims är bra mycket roligare!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Jo spelet är härligt Bra känsla, dock så laggar det fortfarande i Titanen


signatur

Freshly dared, the half won.

Inaktiv

Så nu har man spelat det ett tag. Det är faktiskt riktigt kul.

Tycker det flyter på ganska bra i Titanen. Provade att spela BF2 häromdagen men det var inte lika skoj längre.

BF 2142 Det är grejen hela dagen det!:up:


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Inaktiv

Ja, håller med.. Kör det ganska hårt för tillfället... Någon skrev att det inte va någon bra ljudkänsla i vapnen... Kan rekommendera ett X-Fi kort.. Vilket ljud... man hör en nål falla till marken lika mkt som ens örtrummor sprängs vid en explosion bredvid dig.... 5/5


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar