Medlem
Bra Servrar

Jag har sett att endel av er här har klagat på hur laggiga BBB servrarna är och jag har själv upplevt det så jag tänkte att folk kan ju skriva ner vilka servrar ni lirar på mest och rekomenderar.

själv lirar jag en del på [Blyfri] när den är uppe, det som är synd är att den kör både titan och concuest och jag tycker titanmode är roligare

Medlem

Att en server laggar beror oftast på att någon idiot har kört sin egen Titan för nära motståndarnas titan. Så jag upplever inte att BBB-servrarna är "laggigare" än övriga.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Personligen så spelar jag bara på BBBs servrar, vilket kanske inte är så konstigt

Jag tycker att BBB servrarna brukar flyta på ganska bra nu mera, som alla vet så var det ju problem med 2142 i början, vilket jag tycker i stort sätt fixades till efter senaste patchen. Dock kan fortfarande titan servrar vara jobbiga, därför har vi titanservrar som istället för att köra 48 spelare, kör 40 spelare. Jag tycker att detta brukar göra att det flyter på mycket bättre!

Medlem

Brukar spela på norska TV2's servrar aldrig upplevt något lagg samt man får behålla grupperna efter att ny bana laddats vilket jag inte fått att funka på BBB's servrar


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

jag tror att anledningen till att grupperna splittras är att man byter lag efter varje runda, detta för att det ska bli rättvist för båda lagen.

Medlem

jag har ioför sig inte spelat på BBB servrarna på ett tag, så det är mycket möjligt att dom är bra nu

Medlem

du är alltid välkommen att komma in och testa sirdavva

Medlem

självklart, alla var fulla igår när jag skulle testa... men jag får väl prova idag igen

Medlem
Skrivet av sirdavva:

själv lirar jag en del på [Blyfri] när den är uppe.

Vi är medvetna om det problemet att [Blyfri]servern ibland försvinner från search listan, detta brukar oftast bero på att spelare på servern nått 0 och av någon annledning har i3D som hostar servern inte get mig ett svar på varför den försvinner från EA Master search listan, men den är uppe bara det att det är 0 per på den
faktum är att jag oftast får hoppa in i servern och vara Idel tills det börjar komma in folk, tar up mot 10-30 minuter innan folk dycker upp ibland

Medlem

det låter jobbigt... dåligt av I3D att inte svara också, men jag tycker att deras servrar är sjysst, Olaggiga och så

Medlem

olaggiga är inte vad jag kallade vår blyfri server efter deras uppdatering ny i december vilket var anledningen till att vi sa upp vår server, vilket stängs av den 29:e januari 2007, och dom har nu efter 3:e förfrågan om söklistan problemet som väntat så svarade dom att problemet inte hade med dom att göra utan det var EA.com jag skulle prata med om det.

du frågade i en annan post vad en i3d server kostar, drygt 130-140 Euro per månad om du kör 48 portars server, det blir dyrare ju mer portar du tar.

Medlem

smaskig summa

Medlem
Skrivet av sirdavva:

smaskig summa

särsklit om det inte fungerar som det ska...

Medlem

Precis.... men jag tycker att I3Ds vanliga servrar som de själva lagt upp fungerar perfa =/

1
Skriv svar