Detta fuskande..

Medlem
Detta fuskande..

Vet inte hur ni upplever situationen, men för mig känns det som det börjar bli ohållbart. Snart finns det mer filmer på YouTube om fusk, och med länkar dit man kan köpa dem, än man orkar räkna. Det märks även i spelet.

Folk som hoppar som en kanin med Supportvapnen och ändå gång på gång dödar en med en precision som är bortom denna värld, eftersom siktet alltid är stabilt (kolla YouTube). Andra som alltid vet var man är eftersom de kan se genom väggarna (igen, kolla YouTube). Drop pods som alltid landar precis på en, var man än är på kartan, eftersom de kan se röda nametags från vilket avstånd som helst (kolla YouTube).

De här människorna vet ju alltid, alltid att man är en fiende som kommer runt hörnet och kan börjar skjuta innan man ens dykt fram. Det vet alltid om man har smygit sig fram till en flagga för att ta den, eftersom de ser (320m) Namn Namnsson, eller dylikt.

Kanske är jag bara en dålig spelare, men jag har alltid hamnat bland åtminstone topp 10 de allra flesta matcher jag spelat, och har spelat några timmar nästan varje dag sedan spelet kom ut, så jag tycker att jag har lite koll på vad som är naturligt i spelet, och onaturligt.

Vissa unlocks kan förklara en del beteenden som kan verka vara fusk, men ibland så sker det till en sådan stor grad att det inte finns någon chans, och det har bara blivit värre, och värre.

Orkar snart inte spela längre

Medlem

tyvärr är det så i alla spel idag.. många som fuskar, och inte förstår sig på hur man spelar, de som fuskar är igentligen väldigt dåliga spelare... varför gör man det annars !?!?!


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

finns det nåt spel där det inte fuskas ?
tror inte det.

Medlem

Jo, det är klart det fuskas i alla spel, mer eller mindre. Var bara tvungen att avreagera mig lite här

Tycker bara det är synd att det blivit en sådan industri av det hela. Fast så kanske det alltid varit.

Någon enstaka person då och då som programmerat ett eget hack, för han tycker det är en kul grej, kan jag tåla, och nästan förstå. Men tjäna pengar på det? Meh..

Inaktiv

Måste oxå lägga in en rad här angående fusk.
När jag spelade igår så hände det konstiga saker med min gubbe, rätt som det var när jag sprang omkring på banan så stod det på skärmen att jag var "död" men det märkte jag inte och ibland stod det att jag "dödat" någon fast jag int gjort det. Bles så några gånger under den banan. ???????

Vet ej om det var något med fusk eller ej men var bara tvungen att skriva av mig.

Inaktiv
Skrivet av Akepouchen:

Måste oxå lägga in en rad här angående fusk.
När jag spelade igår så hände det konstiga saker med min gubbe, rätt som det var när jag sprang omkring på banan så stod det på skärmen att jag var "död" men det märkte jag inte och ibland stod det att jag "dödat" någon fast jag int gjort det. Bles så några gånger under den banan. ???????

Vet ej om det var något med fusk eller ej men var bara tvungen att skriva av mig.

Tror inte det har med fusk att göra. Kommer ihåg att det fanns en sån period i bf2 oxå. Men det fixade sig med nån patch. Angående fusket som det skrevs om kan jag bara säga att jag håller med om att det är tråkigt att det skall behöva vara så. Men, det är så, och kommer troligtvis vara så i fortsättningen oxå att det fuskas. På det ena eller andra viset. Sen kan jag oxå tycka att det är nästan lika tråkigt med poäng-kåta spelare som fuskare. Men som sagt det är nog bara att gilla läget och välja servrar som det finns admins på som håller ordning.

Medlem

Det som jag nämner må så ej vara fusk, tycker dock att det är ett lumpet sätt alternativt som föregående insändare sa, "poäng-kåta spelare".

Vet inte om ni upplevt det men jag har varit med om spelare (skyttesoldat med medickit) från mitt egna lag som står och skjuter de som sitter vid titankanonerna, dem lägger sedan ut sitt medickit och få som jag uppfattar det poäng för detta, dessutom blir dem inte bestraffade (iaf efter vad man sett på scoreboarden). Dessvärre är väl detta inget som kan åtgärdas och ett tråkigt bevis att inte rakning som baseras på poäng alltid är ngt positivt.

Medlem

det kallas vad jag vet statspadding och är straffbart om ea får reda på vem vad och när.

Tyvärr är det en nackdel med stats i ett spel att det alltid lockar fram idioter som fuskar och tyvärr inte är sällsynt även från äldre spelare.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

I sp är det ingen förutom du som fuskar.....lol
Fuskare ta er i akt,för i am here to "fix" you....

Jag avsäger mig all eventuell kritik och ber er skylla på alla fuskare istället...

jag vill också bara säga att knivmärket i guld är respekt!!

Medlem

men nu är det inte så mycket fuskare längre eller?, jag märker inte av det i alla fall.... men då vet jag inte vad det finns för fusk heller så jag vet inte vad jag ska leta efter heller

Medlem

Jag stötte på en kille i förra veckan som lyckats ta sig in i geometrin på vår titan. Jag tog lite skärmdumpar och skickade till EAROE


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Bra där det finns vissa skumma grejer, typ där man trilar GENOM taken på Titanen

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Bra där det finns vissa skumma grejer, typ där man trilar GENOM taken på Titanen

Jag satt och försvarade vår titan i en av gångarna till panelerna. Jag flyttade mig lite längre inåt väggen för att undvika en granat, när jag plötsligt befann mig i luften på väg ner till marken...... WTF!?? Upp med fallskärmen fort som attan och sedan var det bara att ta en 10minuters lunk till närmsta APC så man kunde fortsätta försvara helt sjukt. Det mest imponerande är ju att man accepterar det och fortsätter...


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Händer det verkligen något om man skickar skärmdumpar till BFROE? Det är ju vansinnigt lätt att fejka skärmdumpar och sätta in namn på andra personer om man vill sätta dit dem för något de inte gjort. Svenska rättsväsendet är väl de enda i världen som är inkompetenta och dumma nog att acceptera sådana som bevismaterial för något..

Medlem

Det sitter nog någon "expert" på BFROE och kontrollerar dumparna så dom inte är modifierade


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Om någon vill fejka ett screenshot så kommer han göra det och komma undan med det. Ett välgjort byte av en namnlapp kommer ingen på BFROE kunna upptäcka. I t.ex. PlanetSide kunde inte screenshots används för att sätta dit fuskare, speciellt efter några användare monterade ihop fejkade bilder med bl.a. utvecklarna som gjorde och sa diverse "olagliga" saker.

Medlem
Skrivet av sirdavva:

Bra där det finns vissa skumma grejer, typ där man trilar GENOM taken på Titanen

Mm, fast tror de har fixat det där nuförtiden.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem
Skrivet av HunterPig:
Skrivet av sirdavva:

Bra där det finns vissa skumma grejer, typ där man trilar GENOM taken på Titanen

Mm, fast tror de har fixat det där nuförtiden.

Om ditt uttalande även gäller golv så kan jag säga.... Icke! :\


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar