Får dålig FPS i BF2

Medlem
Får dålig FPS i BF2

Jag förstår inte varför jag får dålig FPS i BF2, jag har kört ett test som visar att jag har mer än rekommenderad dator

Resultat kan inte länka till den lite mer detaljerade sidan men på rekommenderat fliken så är allt PASSED

Medlem

Mina RAM minnen är lite sega(133Mhz, 200Mhz max på andra kortet, har 2), ska önska mig mer och snabbare RAM minnen i jul och se ifall det löser problemet.

Medlem

vete fan vad problemet kan vara.. men FPS.. betyder det inte fraps per sekund ?..(ursäkta min svengelska).. vaddå laggar det eller? dålig ping ?? vad spelar du på för servers ?


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

frames per sekund ska det nog vara va;) sen vad har du för graffe inställningar. testa att dra ner lite på texturer och se om det blir bättre

Medlem

Det kan vara ljus inställningar å skuggor som ställer till det för dig. Här finns en tweak guid för dig för att få ut optimalt av spelet. Den har dessutom på sida 2 länkar för optimal tweak av ditt grafikkort för just bf2 (en för ati å en för nvidia).
Jag räknar med att du redan har uppdaterat alla drivrutiner etc.
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Medlem

Jag har allt på lägsta och inget lagg förutom FPSen som är runt 15-30, 20-35 ifall jag har tur. Såklart så har jag nyaste drivers(fast moddade). Fick nyss reda på att jag kanske har en 64bits processor, kan vara så att det går snabbare med ett 64bits XP.

EDIT: har redan läst guiden förut

Medlem

Xphome, jag läste någonstans att man fick sämre fps med alla settings på lägsta. Testa några på medium, det skadar ju inte


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

tror jag hittade felet, mitt ljudkort har inte Hardware support(inte EAX heller antar jag) så jag stängde av dom och nu går det väldigt mycket snabbare(hade inte FRAPS igång så kunde inte se exakt).
Ljudkortet lol.

Medlem

Mitt ljudkort stöder inte EAX heller har jag för mig, men jag har det på ändå ;P


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Vad är FRAPS för nått då? Inte skälla o skriva noob till mig nu......


signatur

a.k.a. KjellChevelle
AMD 64 3800+, 2Gb ram Corsair, Asus 7900 GT 256Mb, MSI K8N Neo4 m.m

Medlem
Medlem
Skrivet av Xphome:

Jag förstår inte varför jag får dålig FPS i BF2, jag har kört ett test som visar att jag har mer än rekommenderad dator

Resultat kan inte länka till den lite mer detaljerade sidan men på rekommenderat fliken så är allt PASSED

Spelet rullar extremt dåligt på Amd X2 burkar. finns fixar för detta. MS hotfix. Som f.ö kan störa till det så BF inte startar på första försöket. Sen ahr du AMD optimizer som gjorde 0 skillnad utan MS fixen.. men.. tja. Jag byter till intel asap!


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av iaken:
Skrivet av Xphome:

Jag förstår inte varför jag får dålig FPS i BF2, jag har kört ett test som visar att jag har mer än rekommenderad dator

Resultat kan inte länka till den lite mer detaljerade sidan men på rekommenderat fliken så är allt PASSED

Spelet rullar extremt dåligt på Amd X2 burkar. finns fixar för detta. MS hotfix. Som f.ö kan störa till det så BF inte startar på första försöket. Sen ahr du AMD optimizer som gjorde 0 skillnad utan MS fixen.. men.. tja. Jag byter till intel asap!

Vad har AMD64 X2 med detta att göra?

Kan ju säga att ditt grafikort inte är det nyaste precis och processorn är ju inget att hänga i granen heller precis. BF2 kräver grymt mycket mera än rekommenderade specs.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av iaken:
Skrivet av Xphome:

Jag förstår inte varför jag får dålig FPS i BF2, jag har kört ett test som visar att jag har mer än rekommenderad dator

Resultat kan inte länka till den lite mer detaljerade sidan men på rekommenderat fliken så är allt PASSED

Spelet rullar extremt dåligt på Amd X2 burkar. finns fixar för detta. MS hotfix. Som f.ö kan störa till det så BF inte startar på första försöket. Sen ahr du AMD optimizer som gjorde 0 skillnad utan MS fixen.. men.. tja. Jag byter till intel asap!

Vad har AMD64 X2 med detta att göra?

Kan ju säga att ditt grafikort inte är det nyaste precis och processorn är ju inget att hänga i granen heller precis. BF2 kräver grymt mycket mera än rekommenderade specs.

Många som har problem med X2 och BF spelen. Den fixar inte dual core grejern riktigt. Funkar dock kalas på intels E6xxx serie. Jag har X2 4400+ och ett 8800GTS och utan MS fixen får jag 30fps liksom. Med 80-100fps...


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Ja men har varken dual core eller X2 eller är det jag som har gått och blivit blind?

Medlem

Jag skulle säga att du behöver 2 gig ram och ett 6800GT-kort om du ska få några bra fps med låga inställningar.

Inaktiv

Nja inte helt sant. Körde på en polares dator i början. XP2200+, 1gb ram och 9600XT. Allt på lägsta givetvis men med bra flyt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av Johan:

Jag skulle säga att du behöver 2 gig ram och ett 6800GT-kort om du ska få några bra fps med låga inställningar.

Nej min ena burk är en amd mp 2800+ 1 gig ram och ett 6600gt det flyter på fint i 1024*960 med 2 *aa lite tveakande med skuggor och ljus har jag gjort men inte mer än vad som står i guiden här ovan.

1
Skriv svar