hatten av för EA

Inaktiv
hatten av för EA

det är lite komiskt att så fort det står EA på spelet så är de alltid nått som inte fungerar som de ska:S i mitt fall så har jag köpt BF 2 där min CD key var upptagen och det inte gick o patcha, och speceial forces där spelat buggade ur hela tiden och slutligen BF 2142 där cd key redan är regestrerad...så hatten av för EA att dom lyckas varje gång!

Medlem

Säger inte så mycket att det inte funkar/funkade för dig.

Visst har haft nåra crash till skrivbord buggar men extremt få och övriga saker har funkat klockrent.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Blir helt tokig på detta jag oxå... finns inget som strular mycket som bf. Dock har 2142 funkat fint för mig. tills för en stund sedan. skulle patcha....då står det att jag redan har en senare version. jaha? och när jag skall spela står det att jag har en äldre version LOL. Så vad gör man? Jo som gammal erfaren bf2 spelare så vet man ju precis vad man skall göra....ominstallera. Ja visst då gör man väl det. Nu, efter ominstallation gick patcherna in fin fint. Men vad tror ni händer...Man kan inte spela. För det går inte ens att starta spelet. Istället får man ett meddelande om att man skall ominstallera spelet.....men för i satans helvetes jävlar....det är ju precis det jag gjort.... så jag säger detsamma verkligen hatten av för ea.

Inaktiv
Skrivet av W1shmast3r:

Blir helt tokig på detta jag oxå... finns inget som strular mycket som bf. Dock har 2142 funkat fint för mig. tills för en stund sedan. skulle patcha....då står det att jag redan har en senare version. jaha? och när jag skall spela står det att jag har en äldre version LOL. Så vad gör man? Jo som gammal erfaren bf2 spelare så vet man ju precis vad man skall göra....ominstallera. Ja visst då gör man väl det. Nu, efter ominstallation gick patcherna in fin fint. Men vad tror ni händer...Man kan inte spela. För det går inte ens att starta spelet. Istället får man ett meddelande om att man skall ominstallera spelet.....men för i satans helvetes jävlar....det är ju precis det jag gjort.... så jag säger detsamma verkligen hatten av för ea.

kan inte annat än hålla med om att EA är ett av dom få bolagen som gör spel som lyckas gång på gång med att göra konstigheter i spelen

Inaktiv

Känns lite moment 22 över det hela...eller hur?

Medlem

Måste säga att jag är lyckligt lottad som det verkar, för jag har aldrig haft problem med ett enda Battlefield-spel som inte berott på mina egna inställningar.

Vill bara lysa lite hopp över spelserien...


signatur

"Leg or no leg, I trust you about as far as I could throw Manhattan"

Medlem

Jag har gett upp. Installerade patchen och patchandet gick sönder en bit in, det måste vara det känsligaste programmet någonsin, alternativt det sämsta som inte kollar checksummor innan det börjar härja. Och man kan ju inte patcha om det, för det detekterar minsann att det redan har patchat. Så då får man ju installera om allt. Och patcha och nu gick det ju bra! Fast inte när jag skulle börja spela, för då sa det att jag inte har samma version som servern, fast jag har 1.05. (Ja, jag vet att det finns 1.06, har inte orkat bry mig).

Inaktiv

För er som patchat och misslyckats så finns det ett program som skall resetta patcherna. Men det är väl tillverkat av ea det med så fövänta er inte så mycket. Jag har dock aldrig testat det själv. Men här är iaf en länk. Kanske finns nån som har nytta av det.

[http://support.ea.com/cgi-bin/ea.cfg/php/enduser/std_adp.php?...]

Inaktiv

har heller inte haft problem en enda gång med bf serien,
dock har jag haft problem med nhl2002 (också det utgivet av ea) som kraschade till skrivbordet hela tiden senast jag spelade det

tycker att ea börjar få lite väl mkt makt över marknaden med uppköp av många små utvecklare, oroväckande

Medlem

Det är fan skandal att alla säljer sig till EA, liksom hur fan resonerade ägarna till DICE. Jo, visst "vi får mycket mer resurser". men ffs, det gick ju alldeles utmärkt innan EA kom och lade sig i.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Men dom fick iaf bra betalt;)

Medlem

Ja det skulle väl vara det då :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem
Skrivet av Burglar:

Det är fan skandal att alla säljer sig till EA, liksom hur fan resonerade ägarna till DICE. Jo, visst "vi får mycket mer resurser". men ffs, det gick ju alldeles utmärkt innan EA kom och lade sig i.

Det var ju DICE räddning att de sålde sig, för vem skulle ni annars tagit ur er ilska på, om inte DICE själva? För ni tror väl inte erat strul beror på distributörerna hoppas jag?

Inaktiv

För EA är ett jättfint kundvänligt och inte alls byråkratiskt företag...eller? Det är naturligtvis inte ea som skapat problemen. Det kunde vart exakt samma problem om det bara varit dice. Såsett är det en räddning. För dice hade aldrig klarat av den pressen som problemen skapat. Men nu är det ju så att ea är ett "lite" större företag än dice och kunde ha satsat mer resurser på att lösa problemen på ett snyggare/kundvänligare sätt. Det är det som irriterar folk mest tror jag. Att dom sätter undan en förhållandevis liten del till att lösa problem. Och en ganska stor del till att tjäna pengar på nya grejjer. Men tyvärr, det är så alla större företag funkar. Dom är fan inte intresserade av att plöja ner en spänn i nåt som dom inte tjänar pengar på. Dom är bara intresserade av att kunna visa upp ett bra resultat. Därför tycker jag som enskild innehavare av deras material att jag har rätt att kasta lite bajs på dom. Sen vad andra tycker om dom, det upp till dom...

Medlem
Skrivet av Svirre:

Det var ju DICE räddning att de sålde sig, för vem skulle ni annars tagit ur er ilska på, om inte DICE själva? För ni tror väl inte erat strul beror på distributörerna hoppas jag?

Har den meningen något sammanhang med någonting att göra?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av Svirre:

Det var ju DICE räddning att de sålde sig, för vem skulle ni annars tagit ur er ilska på, om inte DICE själva? För ni tror väl inte erat strul beror på distributörerna hoppas jag?

Jag tror faktisk inte det finns nån som tror att det är EA som hittat på problemen för skojs skull.

1
Skriv svar