Min lilla vadslagning - slutresultat

Medlem
Min lilla vadslagning - slutresultat

Jag hade ju slagit vad om en CD-nyckel till BF2142 att 1.05-patchen inte skulle komma ut i november, och nu gjorde den ju det. Den enda som kom ihåg detta var Karmalicious, som på en gång skickade ett PM, så han är den lyckliga vinnaren och kommer få sin nyckel nästa vecka. Grattis, hoppas din inneboende får nytta av den

För övrigt så känns det ju som om den enda som tjänade på att patchen kom ut i november var Karmalicious inneboende. Vi fick återigen se hur bra DICE är på det här med patcher. Det är ett under att de lyckats göra spel över huvud taget och släppa dem på marknaden. Ville gärna ge dem en chans med BF2142, men till och med med ett tillägnat Live Team, så släpper de en till synes helt otestad patch.

Finns det verkligen någon här som vid det här laget, med handen på hjärtat, helt allvarligt talat, utan några patriotiska känslor, kan säga att DICE är kompetenta, och står för kvalitet?

Visst, spelet ser ju schysst ut, men det är förmodligen tack vare Massive Black som de outsourcat modellerings- och textureringsarbetet till.

Medlem

Jag håller med om att kvalitén är ganska bristfällig när det gäller BF-serien. Faktum kvarstår dock att BF är ett relativt unikt spel. Om det uppfattades som så dåligt tekniskt sett, att det gick ut över gameplay till den grad att man helt enkelt inte orkade, skulle folk inte spela det. Själv upplevde jag inte så många problem med BF2 som många andra upplevde. I BF2142 så märker jag inte av några problem alls (kanske för jag är dum i huvudet) bortsett från titanslagget.
Det står ju någon annan utvecklare fritt att skapa ett bättre spel. Kanske är Armed Assault eller Quake Wars det förlösande spelet?

Medlem

Ja, det rör sig ju inte om så många showstoppers, som gör spelen helt ospelbara. Men titta bara på senaste patchen som måste blivit utknuffad innan den ens fått en genomgång av QA. Visserligen kanske inte något är DICE:s fel, utan deras ägare EA som stressar ut allt hela tiden. Men, medan andra respektabla utvecklare som t.ex. Will Wright får den tid han behöver för att släppa ett så bra spel som möjligt, har DICE blivit något av en hafsutvecklare.

Inaktiv

Jorå jag kom ihåg vadslagningen också på en gång, men sen tänkte jag att varför ska jag ha en till cd-nyckel för? Så då låtsades jag inget om det och önskade att Kyraal får behålla sin nyckel och få en riktigt god jul och gott nytt år påre!


signatur

/J.

Medlem

Har man spelat UO i 9år så vet man vad EA och deras "Live Team" gårför. Jag är inte förvånad om man säger så Men jag gillar BF2142 iaf

1
Skriv svar