Värdelösa admins

Medlem
Värdelösa admins

Blev nyligen kickad och bannad av en admin på en av Net at once-servrarna (eller vad dom heter) pga att han ville ha helikoptern själv. Är det så jävla sjysst att göra eller?

Battlefield Gotland har inte speciellt bra admins heller. Det händer ju minst en gång per runda att man blir tkad för att en annan vill ha flyplanet eller helin

Medlem

Du kan ju knappast skylla på admins för att du blir TK:ad


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

nej men kanske skulle admins kicka folk som tkar för att dom vill ta ett speciellt fordon, istället för att kicka folk för att dom vill ha det där fordonet själv.

Medlem

Jag fick läsa den där meningen 3ggr men nu fattade jag vad du skrev
Jo visst är det så.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Vad det gäller admins på Battlefield Gotland's servrar så kan jag säga att dom är riktigt bra. Är det någon som ställer sig framför ett plan eller tk:ar för en annan skull så är det bara att använda !admin. Tar oftast bara några sekunder så är dom där. Eller !report (sen vad dom har gjort) så kickar admins dom direkt.

Helt underbara admins som inte behöver spela för att städa upp i servrarna.


signatur
Medlem

Jaså, hade ingen aning om att dessa kommanden fanns på gotlands servrar. Dock kvarstår faktum att man som admin inte ska tro att man äger spelet.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Dock kvarstår faktum att man som admin inte ska tro att man äger spelet.

dom "äger" servern.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

äger o äger.. dom "underhåller" den mer.. äger gör den som betalar, dvs. vissa servrar är bara reklam. alltså admin kan vara från danmark tex, medans severn är Japansk.. tex.. admin är en person som underhåller servern o sånt. men man kan ju oxå säga äga severn för dom flesta admins kan fuska som fan. göra vad fan dom vill på "deras" server. vissa servrar är admins oxå..


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Medlem

Jag skulle inte vilja påstå att man kan se admin som en slags "ägare" utan mer som en polis. Deras uppgift är ju att hålla servern ren etc, inte göra vad dom vill bara för att dom kan. Tråkigt nog finns det ju missbrukare inom allt...

Inaktiv

Dom äger inte spelet , men oftast servern och är de som bestämmer. Är reglerna fel, påpeka och kritisera, men whina inte. Gillar man inte resultatet väljer man en annan server eller sätter upp en egen

Verkar som det fortfarande fungerar på samma sätt i BF iaf, som i alla spel


signatur

Stolt pirat i Piratpartiet
www.piratpartiet.se

Medlem

Vad är det för skillnad på !report och !admin?


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv

Gränsen mellan kritik och whine brukar oftast vara hårfin;)

Inaktiv
Skrivet av Navigate:

Vad det gäller admins på Battlefield Gotland's servrar så kan jag säga att dom är riktigt bra. Är det någon som ställer sig framför ett plan eller tk:ar för en annan skull så är det bara att använda !admin. Tar oftast bara några sekunder så är dom där. Eller !report (sen vad dom har gjort) så kickar admins dom direkt.

Helt underbara admins som inte behöver spela för att städa upp i servrarna.

Låter jättebra, på gotland är det bara att använda !admin så blir man av med de jobbiga typer som tar ens heli...

Bättre att låga nitiska admin kicka än att TK:a.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Inaktiv
Skrivet av Burglar:

Vad är det för skillnad på !report och !admin?

!report använder man när man vill att en admin ska veta direkt vad det är som gäller. T ex, !report Navigate TK for heli etc, så kan admin vita åtgärder efter det.

!admin använder man om det gäller flera saker, t ex mycke teamkills, baserape etc. Då frågar admin sen den som tilltalade admin. Då är det bara att tala om vad som råder.

Mycket bra och mycket enkelt för att få det så trevligt som möjligt på en server.


signatur
Medlem

Tackar för ett lysande svar Navigate, fan att man inte visste om det tidigare :/


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

notera att jag gjorde s.k "kaninöron" över _äger_ . omogna spel leder till omogna admins. nuf said


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Hunken:
Skrivet av Navigate:

Text.

Låter jättebra, på gotland är det bara att använda !admin så blir man av med de jobbiga typer som tar ens heli...

Bättre att låga nitiska admin kicka än att TK:a.

Precis min tanke. Man tar väl ändå och tittar i historiken om någon blev TKad?

Det finns ett "vänligt" sätt att få folk ur helin utan att riskera att TKa dom. De flyger helt enkelt ut ur banan (om man nu är gunner) och placerar nosen så PRECIS gunnern är utanför banan men inte piloten = gunner självdör. Hoppar man ut så flyger de helt enkelt iväg utan en.

Är man pilot så beter de sig som värdelösa gunners för att man ska skaffa avsmak för att flyga helis.

Så många skithögar som tror de äger ditt o datt, inte minst admins. Bättre skill ger en inte heller automatisk plats före alla andra. Det är ett spel inte ett arbete.

Skribent

Lirade lite på Russian Public Ranked-servern. Där är det ett par killar med taggnamnet RAW som alltid flyger runt i helikoptrar och flygplan. Har skjutit ned deras helikoptrar ett par gånger och det resulterar alltid i kick + tempban. Kinkiga ryssar med för liten e-penis borde inte lira BF2...

Medlem
Skrivet av bastard:

Lirade lite på Russian Public Ranked-servern. Där är det ett par killar med taggnamnet RAW som alltid flyger runt i helikoptrar och flygplan. Har skjutit ned deras helikoptrar ett par gånger och det resulterar alltid i kick + tempban. Kinkiga ryssar med för liten e-penis borde inte lira BF2...

LMFAO


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Inaktiv
Skrivet av bastard:

Lirade lite på Russian Public Ranked-servern. Där är det ett par killar med taggnamnet RAW som alltid flyger runt i helikoptrar och flygplan. Har skjutit ned deras helikoptrar ett par gånger och det resulterar alltid i kick + tempban. Kinkiga ryssar med för liten e-penis borde inte lira BF2...

Jag lirade också på någon rysk server som för övrigt var en svensk server. Samma sak hände mig, sköt ner dom hela tiden för dom sög riktigt hårt ,men det resulterade självklart med en ban. Bra reklam för deras server, och att folk som spelar på sådana servrar, att dom bara orkar att inte kunna spela sitt bästa, då den servern brukar vara full. Adminsen på den server kunde knappast vara de bästa.


signatur
1
Skriv svar